Pip Skrevet 19. februar 2003 #1 Skrevet 19. februar 2003 Hei! Jeg skal gifte meg til sommeren, og i den anledning har jeg bestilt sko fra USA. I dag kom de, og de er kjempelekre!! Men det som slår meg er jo at hvite pensko ikke akkurat er det man bruker oftest... Er jo litt synd også, hvis de aldri skal bli brukt etterpå... Men jeg mener jeg har hørt at man kan farge sko!? Hvordan? Kan man bruke vanlig tekstilfarge, liksom? Skoene er av sateng, da...
Tusenfryd Skrevet 20. februar 2003 #2 Skrevet 20. februar 2003 Snakk med en velutstyrt skobutikk hvor de har sko som fag (ikke bare pusher sko som like gjerne kunne vært klinkekuler) og forhør deg. Eller enda bedre - en skikkelig skomaker. Sateng må da gå an å farge?
Gjest Anonymous Skrevet 20. februar 2003 #3 Skrevet 20. februar 2003 Christiane Brudesalong i Oslo har kontakter. Jeg tror kontakten de bruker er Fancy Engros på kolbotn. Det er de som importerer brudesko til Norge så de har peiling. Du finner de på Kolbotn. Lykke til! Jeg har selv farget skoene mine og de ble kjempefine. Allerede gift...
Pip Skrevet 20. februar 2003 Forfatter #4 Skrevet 20. februar 2003 Hei igjen! I dag snakket jeg med en skomaker jeg vet om, og han mente at sateng var så enkelt å farge at jeg kunne gjøre det med sånn vanlig kles-farge... Er litt usikker, men... Dessuten - hvor finner jeg godt utvalg i sånne farger, da? PS: Ingen som bor i England her vel? For der har de en egen type farge for satengsko... Men de leverer ikke til Norge... :D
Gjest xxx Skrevet 21. februar 2003 #5 Skrevet 21. februar 2003 Husker, da jeg bodde i usa var det in med hvite sko i alle fasonger som man farget selv!! De var lagd for det altså.. Kom bare på det hihi :D
Pip Skrevet 21. februar 2003 Forfatter #6 Skrevet 21. februar 2003 Artig, xxx...! :D Jeg fant faktisk et sted hvor det gikk an å bestille den sateng-fargen... Føler at det virker litt tryggere, for da slipper man å vaske dem i vaskemaskin eller ha dem i varmt vannbad... Skulle bare børstes på, på et slags vis, og så tørkes... Men, jeg håper man kan regulere fargenyansen ved å ta mer/mindre stoff på? For fargene i fargekartet var vitterlig litt skarpe/mørke... http://www.dylon.co.uk/colourcentre/shoeco.../shoecolor.htm#
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå