Gå til innhold

Den andre kvinnen

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_Kaare_*
Skrevet

Hei

Lurer litt på om det å være elskerinna til en opptatt mann, er smiger i seg selv.

"Han velger å være sammen med meg og ha sex med meg selv om han er opptatt. Jeg må jo være veldig bra"

Er det vanlig at man i en elskerinnes nærvær snakker stygt om den andre partneren sin for feks å forsvare/bortforklare utroskapet sitt?

Finner man alle feil hos partneren sin når man nettopp har satt i gang ett forhold på si?

Sex med en ny person er jo veldig spennende, og det er kanskje i startfasen lett å rote seg bort i det som er følelser pga ny spenning og det som faktisk er kvaliteter som vil vare.

Skjønner at det som mann kan være lett å komme med smiger i en sånn situasjon.

"Jeg har aldri hatt så bra sex." osv.

Hva tenker dere om dette? Er nysgjerrig på dette fordi jeg fortiden har to venninner som er elskerinner til opptatte menn. De har dog noe forskjellig motivasjon for dette. Hun ene gjør det fordi hun tenner på spenningen og jakten det medfører. Hun andre er forelska.

Hilsen Kaare

Videoannonse
Annonse
Gjest Allinara
Skrevet

Det er vel ganske vanlig at det er mye løgn og bedrag når det gjelder utroskap. Min x var utro mot meg og damen han var utro med fortalte meg i ettertid hva han hadde sagt om meg og vårt forhold. Ikke noe av det som stemte. Han hadde bl.a. sagt at vi aldri hadde sex og sånn, noe som var meget fjernt fra virkeligheten. Og i det hele tatt sagt mye som rett og slett var ufint om meg til henne. Veldig glad for å være kvitt den mannen både jeg og dama han var utro med.(han prøvde også en stund å snakke stygt om henne til meg når jeg dumpa han og holdt på å flytte ut, ikke sjakktrekk det heller)

Men jeg skjønner den at man kan føle seg smigra og bedre enn den andre, men er man egentlig det da?Hadde man vært bedre ville vel elskeren/elskerinnen gått fra sin kone/mann/sambo?

Skrevet

Jeg synes ikke det er noe smigrende med det. Den andre kvinnen er jo ikke bra nok til at gidder å gå fra kona si for henne? Bare akkurat bra nok til at han gidder å knulle henne på si, og det trenger man jo ikke å være så spesiell for.

Gjest Vidvandre
Skrevet
Den andre kvinnen er jo ikke bra nok til at gidder å gå fra kona si for henne? Bare akkurat bra nok til at han gidder å knulle henne på si, og det trenger man jo ikke å være så spesiell for.

Enig.

Hadde jeg funnet ut at jeg var den "andre kvinnen" i et forhold hadde jeg ikke bare blitt sint, men også skikkelig fornærma og lei meg.

Gjest Gjest_Kaare_*
Skrevet
Enig.

Hadde jeg funnet ut at jeg var den "andre kvinnen" i et forhold hadde jeg ikke bare blitt sint, men også skikkelig fornærma og lei meg.

I disse tilfellene har begge pikene fra starten av visst at de ikke var alene om mannen. Hun ene gjør det jo nettopp fordi han er opptatt.

Kaare

Gjest Vidvandre
Skrevet
I disse tilfellene har begge pikene fra starten av visst at de ikke var alene om mannen. Hun ene gjør det jo nettopp fordi han er opptatt.

Kaare

Uansett ville jeg sett på det som en fornærmelse at jeg ikke er number one. Om andre finner glede i være "reservekvinnen" for være deres sak.

Angående det å sitte å klage om forholdet mannen er i, det kan være greit å ha en å betro seg til. Det syntes jeg blir en annen sak og har liten sammenheng med at man også er elskerinna til fyren. En kompis pleier ofte å ringe meg å snakke om ting han ikke vil snakke med kjæresten sin om, for eksempel. Da er det som regel noe som ikke helt stemmer i forholdet; som det vanligvis ikke gjør i forhold der en er utro.

Gjest =tentacle=
Skrevet (endret)

Lurer litt på om det å være elskerinna til en opptatt mann, er smiger i seg selv.

Noen kvinner sier at de opplever det slik, at det gir dem bekreftelse at han "må" ha dem, at han er villig til å risikere samlivet sitt hvis det blir oppdaget osv.

Jeg tror ikke de kvinnene er av de aller smarteste.

Endret av =tentacle=
Skrevet

Jeg tenker litt mer som at når man er elskerinne, er man kun bra nok for sex, for han er jo fortsatt sammen med kjæresten sin

Skrevet

Nja, jeg har hatt et forhold til en opptatt mann. Tror det gjorde mer for selvfølelsen hans enn for min for å si det sånn.

Skrevet

Kaare, jeg er mann og har vært sammen med noen gifte kvinner.

Hadde du stilt spørsmålet med omvendte kjønn ville du fått høre at elskerne var noen kyniske mannejævler. Nå får du i stedet høre hvor utnyttet disse stakkars elskerinnene er. Ta disse umodne KG-jentungenes selvmedlidende utsagn med bøtter av salt.

Men til spørsmålene dine. Ja, det er vanlig å snakke dritt om partneren. Ja, det er vanlig å skryte elskeren opp i skyene. Nei, det er ikke smiger i seg selv å være elsker.

Men det er likevel veldig behagelig å være elsker siden man stilles opp som motpol til den "slemme"/"kjedelige"/"følelsesløse" partneren. Den utro forsvarer på denne måten sitt utroskap. Det fører dessverre igjen til at elskeren lett får en ovenfra-og-nedad-holdning til den som oftest ukjente bedratte. Elskeren kan dermed også forsvare overfor seg selv at h*n ødelegger et forhold.

Skrevet
Jeg tenker litt mer som at når man er elskerinne, er man kun bra nok for sex, for han er jo fortsatt sammen med kjæresten sin

Akkurat det tenker jeg og. Noe som er et personlig problem, siden hele tre av karene jeg trodde jeg hadde noe på gang med i løpet av 2006 viste seg å være utro (de hadde så lyst på meg at de klarte ikke motstå fristelsen).

Han ene av dem er visst fremdeles dypt forelsket i meg. Han unngår meg som pesten i edru tilstand, men er han full kommer kjærlighetserklæringene på rekke og rad. Og siden vi jobber på samme sted blir det jo til at jeg ikke kan unngå han fullstendig alltid heller. Men han er fremdeles sammen med dama... Ikke at jeg skjønner hva hun skal med han, for jeg er visst ikke den eneste han har holdt på med, fortalte hun meg (notorisk utro).

Gjest Gjest_mann_*
Skrevet

Det er kun et fåtall av menn som ikke er hypp på et knull/sidesprang. Dette er rett og slett sånn vi menn er og metodene vi bruker for å oppnå dette kan være forskjellige.

Skrevet
Det er kun et fåtall av menn som ikke er hypp på et knull/sidesprang. Dette er rett og slett sånn vi menn er og metodene vi bruker for å oppnå dette kan være forskjellige.

Forskjellen er kanskje mer mellom de som faktisk gjør det og de som klarer å la være? Handler litt om selvdisiplin og empati?

Kvinner kan også glatt synes andre menn er fine, og fantasere om dem, etc, og akkurat som menn er det noen som velger å være utro og noen som klarer seg med fantasien.

Skrevet
Jeg synes ikke det er noe smigrende med det. Den andre kvinnen er jo ikke bra nok til at gidder å gå fra kona si for henne? Bare akkurat bra nok til at han gidder å knulle henne på si, og det trenger man jo ikke å være så spesiell for.

Enig.

Helt enig.

Skrevet

Jeg er den andre damen... Ingen god følelse, føler meg ikke smigret i det hele tatt.. :sur:

• 3 år senere...
Skrevet

Hei

"Han velger å være sammen med meg og ha sex med meg selv om han er opptatt. Jeg må jo være veldig bra"

En del kvinner tror nok det ja. De fleste rundt dem tenker at de er billige, lettlurte og fornøyd med nokså lite.

Er det vanlig at man i en elskerinnes nærvær snakker stygt om den andre partneren sin for feks å forsvare/bortforklare utroskapet sitt?

Ja, det tror jeg nesten er obligatorisk. Særlig den der "min kone forstår meg ikke, vi har ikke sex..."

Finner man alle feil hos partneren sin når man nettopp har satt i gang ett forhold på si?

Ja, partneren kan jo ikke lenger tilby spenningen og lidenskapen.

Sex med en ny person er jo veldig spennende, og det er kanskje i startfasen lett å rote seg bort i det som er følelser pga ny spenning og det som faktisk er kvaliteter som vil vare.

Skjønner at det som mann kan være lett å komme med smiger i en sånn situasjon.

"Jeg har aldri hatt så bra sex." osv.

Hva tenker dere om dette? Er nysgjerrig på dette fordi jeg fortiden har to venninner som er elskerinner til opptatte menn. De har dog noe forskjellig motivasjon for dette. Hun ene gjør det fordi hun tenner på spenningen og jakten det medfører. Hun andre er forelska.

Hilsen Kaare

Den ene venninnen din lever på at "hun er penere og deiligere enn andre kvinner".

Den andre er dum og skjønner ikke at hun blir brukt.

Skrevet

Selv mener jeg det er helt motsatt.

"Fyren vil gjerne ha sex med meg, men jeg er ikke bra nok til at han forlater kona si for meg. Yay :)".

De fleste jenter som er gjennomsnittlig vakre eller over gjennomsnittet opplever ofte å bli begjært av menn. Det er ikke ekstra flatterende at en mann som har dame også har lyst på deg.

Skrevet

"flatterende"??

Det er derimot ganske sjarmerende for oss menn hvis ei dame som har type (eller dame? :lur: ) fra før viser interesse for oss. Ekstra opphissende er det å tenke på at kanskje knuller man på henne unge som typen hennes tror er hans. :fnise:

Skrevet

Her snakkes det mye om "elskerinner" i perspektiv at den ene er opptatt (mannen) mens den andre (elskerinnen) er klar for et forhold med. (Kaares ene eksempel - hun som er forelsket).

Det andre eksempelet, hun som gjør det for spenningen sin del... har en liten refleksjon der :klø:

Det finnes jo mange utenomskapelige forhold der begge (elskerinnen og elskeren!!) er fullstendig innforstått med at begge er opptatte, "aldri" har til hensikt å gå fra partneren sin, men kun deler litt deilig sex innimellom på måter som de ikke klarer å få tilfredsstilt hjemme...

Ja - jeg er fullstendig klar over at det er feil å være utro mot den faste partneren sin....

Men samtidig kan utroskap jo på en måte ha "reddet" det faste forholdet?

(er fullstendig klar over at jeg kaster stein i glasshus her, men vil bare drøfte det)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...