Gå til innhold

Hvilke filer kan jeg "trygt" slette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Pc`en min har begynt å gå noe så utrolig tregt, men da jeg skulle kjøre diskdefragmentering i stad fikk jeg beskjed om at jeg ikke har nok ledig plass til å kjøre den ordentlig. Så gikk jeg da inn for å slette noen filer, men problemet er at jeg ikke aner hvilke jeg trenger og hvilke jeg kan klare meg uten. Jeg sletta openoffice, for det vet jeg at jeg aldri har brukt. Men er det noen som kan gi meg noen råd på hva annet jeg trygt kan slette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gjør en systemopprydding / disk cleanup.

Den vil lete gjennom maskinen din, og gruppere filer i forskjellige grupper, så det er lettere å finne ut hva du skal slette.

Du kan slette Temporary Internet Files, Temporary Files, instalasjonsloggfiler og søplekassen.

Hvis du har en egen mappe for programvare etc du laster ned fra nettet for å installere, så kan du slette alle de filene du ikke trenger lenger her.

Har du flere partisjoner? (Dvs delt opp harddisken eller flere harddisker) I så fall kan du kopiere f.eks. en del bildefiler over til en annen partisjon, før du gjør defragmentering. Hvis du har godt plass på andre partisjoner, så bør du egentlig prøve å lagre bilder og dokumenter på den og ikke på systempartisjonen din. (Vanligvis C:, der Windows ligger).

Skrevet

hvor mange spill har du som du ikke bruker mer? slett de!

brenne bilder over til cd osv

Skrevet

Jeg ville kjørt CCleaner. www.ccleaner.com

Du kan trygt slette det den anbefaler. Du kan fort få frigjort endel plass der. Sist tjente jeg 900MB på det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...