Gilette Skrevet 12. februar 2007 #21 Del Skrevet 12. februar 2007 Jeg har gjort det èn gang, og ALDRI mer! Nå visste jeg ikke at han hadde en kjæreste, det var noe han fortalte meg etter at det allerede hadde gått alt for langt og jeg hadde rukket å få følelser for mannen. Jeg trakk meg ut av forholdet og sto på mitt, men det var helt grusomt. Siden jeg i utgangspunktet ikke visste at han hadde kjæreste, ble det ennå tyngre å forholde seg til at han hadde det og skuffelsen var..ja, helt uutholdelig. Jenta som var sammen med han viste seg å være ei jeg jobba sammen med på den tiden, og da BURDE jeg ha visst at de var sammen, men jeg hadde aldri sett dem sammen og hadde ikke snakka så personlig med henne at jeg visste om han. Hun og veninnene hennes bebreida meg for hele situasjonen så det hele ble et sosialt selvmord. Konklusjon: ville ALDRI noen gang funnet på å legge an på en fyr som er opptatt. Det er rett og slett ikke verdt det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Liskat Skrevet 12. februar 2007 #22 Del Skrevet 12. februar 2007 Jeg har gjort det èn gang, og ALDRI mer! Nå visste jeg ikke at han hadde en kjæreste, det var noe han fortalte meg etter at det allerede hadde gått alt for langt og jeg hadde rukket å få følelser for mannen. Jeg trakk meg ut av forholdet og sto på mitt, men det var helt grusomt. Siden jeg i utgangspunktet ikke visste at han hadde kjæreste, ble det ennå tyngre å forholde seg til at han hadde det og skuffelsen var..ja, helt uutholdelig. Jenta som var sammen med han viste seg å være ei jeg jobba sammen med på den tiden, og da BURDE jeg ha visst at de var sammen, men jeg hadde aldri sett dem sammen og hadde ikke snakka så personlig med henne at jeg visste om han. Hun og veninnene hennes bebreida meg for hele situasjonen så det hele ble et sosialt selvmord. Konklusjon: ville ALDRI noen gang funnet på å legge an på en fyr som er opptatt. Det er rett og slett ikke verdt det! ← Bebreidet deg? Er visst mange som forventer at andre skal være synske... Hadde ikke typen hennes noe ansvar for sine egne handlinger, da? En av de som var utro med meg hadde ei dame som fant ut av det og tok kontakt, og ville vite ALT, inkludert alle detaljer som jeg hadde glemt for lengst (hun fant ut et halvt år etter at det hadde skjedd). Men hun bebreidet meg ikke, siden jeg og mange andre trodde fyren var singel, pluss at han var notorisk utro. Det verste med det hele er at de er sammen ennå, og hun stoler ikke på han et sekund... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Akasha Skrevet 12. februar 2007 #23 Del Skrevet 12. februar 2007 Jeg syns det er forkastelig å ikke respektere at folk er opptatt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gotmyselfanuzi Skrevet 12. februar 2007 #24 Del Skrevet 12. februar 2007 Det er ikke så svart-hvitt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
chaos Skrevet 12. februar 2007 #25 Del Skrevet 12. februar 2007 Nå hadde jeg type for noen mnd. siden....jeg traff en fyr...som hadde dame...vi ser hverandre så og si daglig, og det lå aldri i kortene at vi skulle falle for hverandre....men det var en sterk kjemi der. Nettopp fordi vi hadde slike følelser for hverandre, gjorde vi det slutt på hver vår kant. Vi er ikke kjærester i dag, men dater og vil bli bedre kjent med hverandre. Å dømme noen for å få følelser for en annen blir litt dumt synes jeg....vi gjorde det riktige; Vi var ærlige med oss selv, og ærlig nok mot partnerene våre at vi ikke traff hverandre bak ryggen deres. Begge gjorde det slutt før det skjedde noe mer; Ingen av oss angrer på det..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nynaeve Skrevet 12. februar 2007 #26 Del Skrevet 12. februar 2007 chaos - jeg synes ikke det blir det samme som trådstarter mener. Å prøve seg på betyr at det (kanskje) ikke er gjengjelte følelser, men at ved å søke kontakt vil det bli. Det du opplevde var noe som skjedde, og dere begge gjorde det slutt før dere ble involverte i hverandre. Det synes jeg er en ærlig sak. Å søke etter et forhold med noen som er opptatt synes jeg ikke noe om. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
chaos Skrevet 12. februar 2007 #27 Del Skrevet 12. februar 2007 Nei...det er kanskje ikke helt det samme.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MsRP Skrevet 14. februar 2007 #28 Del Skrevet 14. februar 2007 Opptatt er opptatt, styr unna!! Som en annen her nevnte, dropper han henne for deg, så blir det jo bare spennende å se hvem han kommer til å droppe deg for... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest nimbus Skrevet 15. februar 2007 #29 Del Skrevet 15. februar 2007 Du vet jo han har dame, liksom, og ingenting tyder på at det går dårlig. ← Hvis han viser interesse for deg utover det rent platoniske, så tyder jo det på at forholdet med dama går dårlig? Når jeg var yngre brydde jeg meg ikke så lenge jenta ikke var en venninne, men nå ville jeg ikke gjort det. Ikke av respekt for forholdet deres - hvis han trenger min "hjelp" for ikke å være utro kan han ikke være noe å samle på uansett. Men jeg liker ikke mennesker som lyver. Hvis min kjæreste hadde vært utro hadde jeg vært sint på ham, og ikke jenta (med mindre jeg kjente henne). En ukjent jente har jo ingen forpliktelser overfor meg, men HAN har. Og hadde kjæresten min vært så løsaktig at jenter ikke kunne "prøve seg" på ham uten at han var utro, ville jeg ikke hatt ham. Forventer at Angelina Jolie skal kunne danse naken foran ham uten at han er utro av den grunn! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Badlands Skrevet 15. februar 2007 #30 Del Skrevet 15. februar 2007 Hvis min kjæreste hadde vært utro hadde jeg vært sint på ham, og ikke jenta (med mindre jeg kjente henne). En ukjent jente har jo ingen forpliktelser overfor meg, men HAN har. ← Eg ville vere sint på dei begge. Det er då veldig dårleg gjort overfor ei du ikkje kjenner å flørte med typen hennar? Ein har då (vanlegvis) moralsk forpliktelse overfor alle mennesker å vere snill og grei, ta hensyn og ikkje skade el såre andre? Eg hadde følt meg VELDIG medansvarleg dersom eg med vilje og viten hadde hatt ein affære med ein gift/oppteken mann. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skanky Skrevet 18. februar 2007 #31 Del Skrevet 18. februar 2007 Jeg vil være politisk korrekt og svare nei, men i realiteten så har jeg nok ikke så store problemer med å prøve meg på en som har dame så lenge jeg ikke kjenner henne. Må innrømme at jeg gjør dette uten noen som helst dårlig samvittighet, jeg fraskriver meg alt ansvaret og legger det over på ham. Eneste minuset er hvis hun finner ut av det, både fordi det blir stress for meg og fordi jeg jo egentlig ikke vil såre noen. Jeg er heller ikke særlig ivrig på å bryte opp forholdet deres for å få ham helt for meg selv, da jeg ikke vil ha kjæreste - kanskje det er nettopp derfor menn i forhold er de beste pulevennene for meg. Går ikke bevisst etter menn i forhold, men det er heller ikke et minus hvis de har det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest 1 Skrevet 18. februar 2007 #32 Del Skrevet 18. februar 2007 samtilige svarer nei i denne tråden. hvorfor er det da egentlig så mange som gjør sånt som ts tenker på å gjøre? ← a) Fordi de vil gjøre godt inntrykk når de er på internett, de vil ikke ødelegge profilene sine ved at andre skal tro noe stygt og dårlig moralsk om dem. b) De er glad i dobbeltmoral c) De vet ikke bedre d) De har ikke vært i liknende situasjoner selv e) De lever etter streng moral og mener det de sier f) Det er en høyere forekomst av kvinner med streng moral på KG enn ellers i samfunnet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mata Skrevet 18. februar 2007 #33 Del Skrevet 18. februar 2007 (endret) Nei, jeg hadde ikke prøvd meg på han selv om forholdet deres var så dårlig som han fortalte om og selv om han var sjarmerende og jeg likte han. Jeg hadde jo likt han mer siden han var ærlig i stedet for disse som later som de er single og man først får vite det etterpå. Men svaret er nei. Endret 18. februar 2007 av mata Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Laban Skrevet 18. februar 2007 #34 Del Skrevet 18. februar 2007 Hvis man blir forelsket i en fyr som er i et forhold, synes jeg det er lov å være helt ærlig, og si til vedkommende at man liker han. Så får det bare vært opp til han om han vil gå ut av sitt forhold for å bli kjent med deg eller ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cognizance Skrevet 18. februar 2007 #35 Del Skrevet 18. februar 2007 Grunnen til at (nesten) alle svarer "nei" i denne tråden, er fordi det er dette som er politisk korrekt, ergo risikerer man pes hvis man sier noe annet, og det gjør at de som er uenige holder seg vekke fra tråden. Slik er det med alle tråder her på KG der det ene svaralternativet ikke er "korrekt". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trampe Skrevet 18. februar 2007 #36 Del Skrevet 18. februar 2007 Er han opptatt så er han opptatt. Jeg ville kanskje flørtet litt, men ikke noe mer enn det. Om følelsene hans for meg var sterke nok til at han gjorde det slutt med dama er saken en annen, da er det fritt fram. Men jeg ville ikke rørt ham før han var singel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Frøken Titt Skrevet 19. februar 2007 #37 Del Skrevet 19. februar 2007 Fordi det ikke er så lett å styre følelser- kontrollere hvem du forelsker deg i/ blir betatt av? Fordi det ofte ikke bare er å "glemme" han.... Har vært i begge situasjoner. Jeg var forlovet- men ble forelsket i en annen. Prøvde lenge å få forelskelsen ut av hode- for jeg ville jo at forloveden og jeg skulle holde sammen. Men til slutt klarte jeg ikke lengre og måtte avslutte det forholdet jeg var i. (Det skjedde ikke noe fysisk mellom meg og han- men i tankene og følelsene var jeg utro mot samboeren min- selv om jeg ikke ville...) Nå er jeg singel- og har fått alfor sterke følelser for en person som er i et forhold. (heller ikke her har der skjedd noe fysisk). Jeg gjør alt hva jeg kan for å få han ut av "systemet"- men følelsene "stopper" ikke. Vi prøver å ikke ha noe kontakt . Jeg prøver å flørte med andre (men finner ingen jeg vil flørte med). Nå har jeg hatt det sånn i snart 4 mnd... Jeg er desverre ingen maskin- jeg er ikke utstyrt med en av/på knapp. Skulle veldig gjerne ønske at jeg var det- for forelskelsen er ikke bare en god følelse.... Jeg er bare ei vanlig jente- travelt opptatt med mitt i hverdagen- møter masse spennende mennesker både jobb og fritid- men (desverre) "plassen i hjertet" er opptatt!! ← Folk er forskjellige. jeg kan styre en forelskelse til en viss grad. Hadde jeg møtt en fyr og med en gang visst at han var opptatt hadde ikke tanken på han i det hele tatt falt meg inn, derfor hadde jeg heller ikke blitt forelsket. Men, så er det noen som ikke sier i fra om sånt da, og da blir det vanskeligere å styre følelsene såklart, men igjen... jeg hadde blitt så skuffa over en fyr som presenterte seg som singel at jeg hadde mistet interessen etter hvert uansett. Og godt er det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 19. februar 2007 #38 Del Skrevet 19. februar 2007 Folk er forskjellige. jeg kan styre en forelskelse til en viss grad. Hadde jeg møtt en fyr og med en gang visst at han var opptatt hadde ikke tanken på han i det hele tatt falt meg inn, derfor hadde jeg heller ikke blitt forelsket. Man kan også styre hva man gjør med forelskelsen.... . Jeg har flere ganger falt for menn som har vært gift eller i forhold. Det har jeg ingen problemer med å innrømme, for det er nå faktisk sånn at det er mange kjekke menn som noen allerede har kapret. Men i slike tilfeller setter jeg meg ned og venter til det går over. En forelskelse som ikke får næring vil før eller senere dø ut av seg selv. En annen sak er om den opptatte mannen plutselig hadde vist seg å bli "uopptatt" pga. andre ting enn meg. Da ville jeg ansett det som fritt fram etter en viss tid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 19. februar 2007 #39 Del Skrevet 19. februar 2007 Grunnen til at (nesten) alle svarer "nei" i denne tråden, er fordi det er dette som er politisk korrekt, ergo risikerer man pes hvis man sier noe annet, og det gjør at de som er uenige holder seg vekke fra tråden. Slik er det med alle tråder her på KG der det ene svaralternativet ikke er "korrekt". ← Uenig - eller...jeg ser jo du har en parentes med "nesten", så jeg er vel en av "nesten'ene". Jeg har svart "nei", men ikke fordi det er politisk korrekt. Jeg tror ikke engang det er så veldig hensyn til "den andre" som gjør det, for jeg er av dem som mener at den som har ring på fingeren har hovedansvaret for å holde seg på matta. Men jeg gidder rett og slett ikke. Er en mann opptatt så blir det altfor mye mas med brudd og sinte ekser og sure familier og fordømmelser osv. til at hans og mitt forhold kunne fått gode levevilkår uansett, så jeg har forlengst innsett at oddsene for å "tape" en sånn kamp er store. Dermed er det heller ikke bryet verdt å begi seg inn på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Frøken Titt Skrevet 19. februar 2007 #40 Del Skrevet 19. februar 2007 Man kan også styre hva man gjør med forelskelsen.... . Jeg har flere ganger falt for menn som har vært gift eller i forhold. Det har jeg ingen problemer med å innrømme, for det er nå faktisk sånn at det er mange kjekke menn som noen allerede har kapret. Men i slike tilfeller setter jeg meg ned og venter til det går over. En forelskelse som ikke får næring vil før eller senere dø ut av seg selv. En annen sak er om den opptatte mannen plutselig hadde vist seg å bli "uopptatt" pga. andre ting enn meg. Da ville jeg ansett det som fritt fram etter en viss tid. ← Ja, dette er jeg enig i. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå