Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva synes dere om å sjekke kjærestens mobil dersom man er mistenksom? På den ene siden synes jeg det er forkastelig, for dersom man har problemer med å stole på hverandre er vel den beste løsningen å snakke sammen. På den andre siden så er kanskje det den eneste måten man kan finne ut diverse ting på. Selv har jeg aldri gjort det, men fristelsen er stor. Noen som har noen erfaringer på dette punktet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har aldri sjekket sambos tlf, men mail.. Og jeg "fant" jo det jeg lette etter.

Uansett, idag KAN vi se på hverandres mobil om vi har lyst. Eller det gnager litt i magen. Men vi stoler 110% på hverandre, så sjekek mobilene til hverandre gjør vi ikke.. Hadde jeg vært mistenksom (er vedlig flink til å merke forandringer osv)

så hadde jeg spurt han. hadde han sagt nei, hadde han bekreftet mistanken. Men sier han ja, så er det liksom ikke så intressant :ler:

Så, nei.. vi sjekker ikke hverandres mobil. Er det noe, så snakker vi sammen.

Skrevet

Nei, det er ikke lov. Det blir like ille som å lese andres brev, så jeg ville heller snakket med ham. Hvis du ikke stoler på ham, har dere jo allerede et kjempeproblem!

Skrevet

Jeg sjekker fruens mobil og hun min uten at det betyr noe. Vi har ingenting å skjule for hverandre. Nå er det ikke sånn at jeg sjekker fordi jeg er mistenksom, men fordi jeg bare trykker på noe, blar gjennom bilder osv. Jeg leser aldri smsene hennes medmindre hun sitter der med jeg og vi sitter å ler av vitser eller noe konkret hun viser meg.

Men klart det blir verre om en av dere har noe å skjule, eller den andre har tro på at noe blir skjult.

Hvis du sjekker, så bør du ikke si at du har gjort det hvis du finner ut av noe. Oppdag det heller på en annen måte i tillegg

Gjest Vidvandre
Skrevet (endret)

Man kan vel spørre om lov å se? En gang når mobilen ligger å slenger, plukk den og si "jeg kjeder meg, kan jeg se på mobilen din?" Hvis det blir helt baluba og fyren kaster seg etter mobilen da, er det kanskje grunn til bekymring...

Med eksen satt jeg å gjerne å kikka på mobilen hans (og han min) når vi satt å kjeda oss sammen uten det brydde han. Men etter at vi slo opp passet han mer på den merket jeg; han ville vel ikke at jeg skulle bli lei meg for meldinger fra andre jenter eller noe, hehe. :P

Endret av Vidvandre
Skrevet

Nei, jeg ville aldri skjekket andres mobil, eller latt andre lese meldinger sendt til meg. Ikke pga at jeg har noe å skjule, men av respekt for de som sender meldingene.

Gjest Gjest 1
Skrevet (endret)

Moralsk sett er det mest sannsynlig galt å sjekke mobilen til ektemenn og Sambos. Selv ville jeg ha sjekket uansett dersom jeg mente det var grunn til mistanke. Er det mistanke om utroskap ville jeg ikke ha tatt meg tid til drøftingsmøte i moralsk panel.

Endret av Gjest 1
Skrevet

Min mobil er ikke hemmelig, og ønsker sambo og sjekke den må han mer enn gjerne gjøre det.

Skrevet

Vi har ingen hemmeligheter for hverandre, og vi ser begge på hverandres mobil hvis vi føler for det.

Skrevet

Nei, det er ikke greit, uansett. Og ikke kan man bruke det man evt finner til noe heller, uten å sette seg i ett svært dårlig lys. Det blir en smule dobbeltmoralsk å anklage kjæresten for umoral, når man nettopp har begått en annen umoral selv.

Skrevet

Dårlige erfaringer, Nigo-san?

Jeg tror ikke har gjør noe, men det er bare så j.. slitsomt å være sammen med en kjempepopulær type, spesielt når slike ting sjelden eller aldri tikker inn på min telefon. Når x-dama sier hun savner han, blir jeg litt nervøs. Og når treningsvenninna sender melding klokka halv seks på morran,for å invitere ham på besøk neste kveld...da synes jeg det er litt rart, bare. Little silly me, eller?

Skrevet

takk, det var jo betryggende...

jaja, vi får se hva som skjer, kan ikke ta sorgene på forskudd. iallefall ikke alle.

Gjest Frk Åberg
Skrevet

Driver ikke og sjekker kjærestens mobil. Ser ingen grunn til å lese hans private meldinger. Vi har ingenting å skjule for hverandre, men greit med litt privatliv også. Hvis jeg var skikkelig mistenksom, ser jeg ikke bort i fra at jeg kunne sjekket mobilen hans i et svakt øyeblikk, men ville ikke vært stolt av meg selv.

Skrevet
En person som er utro, lyver deg rett opp i ansiktet uansett. Prøv å ha en samtale- og han nekter, gang på gang. Hvor mange handlingsalternativer har man, som er såkalt "moralske"?

Dersom man har ett så dårlig forhold bør man heller bare gjøre seg selv en tjeneste og avslutte det med en gang. Vi lever tross alt ikke lenger i en tid hvor man må dokumentere utroskap for å få innvilget skilsmisse heller.

Gjest Gjest_Mandarin_*
Skrevet

Sjekka min samboers mobil, etter at jeg syntes han passa vel mye på den. Fant jo det jeg fryktet. Meldinger som hei min kjære, savner deg og glad i deg fra ei kjerring :frustrert:

Jeg forsøker å legge dette bak meg og fortsette forholdet etter en gedigen oppvask. Men det er innmari vondt, og jeg vet ikke om jeg gjorde lurt i å se på telefonen (1,5 mnd siden). Hadde kanskje vært best om jeg hadde levd i lykkelig uvitenhet, så kunne heller han fortsette å leve i frykt for at jeg skulle få vite det. Da vi har masse felles bekjente jeg og ho andre. Men på en måte er jeg glad for at jeg vet at jeg ikke skal være naiv og stole blindt på ham. Men på den annen side skulle jeg gjerne slippe smerten dette har medført. :forvirret:

Skrevet

Jeg er mann, og hadde også det som synspunkt; man sjekker da ikke samboerens mobil.

I dag føles det som en bitter og tåplig holdning å ha. For dette utnyttet hun og meldinger fra et krypdyr av en mann kom pr SMS rett framfor snuten min. Selv nå, flere år etter, føler jeg meg dumt og svært krenket over at hun kunne.

Og aller verst: At det var et menneske der ute som visste at jeg ble løyet for og bedratt. Denne følelsen, av å ha blitt grovt utlevert på denne måten til en annen, er knapt til å holde ut - igjen, flere år etter.

Jeg oppdaget forholdet via andre veier, og vi klarte å karre oss videre. I dag er alt koll åpent, mobil, telefon, mail - what ever. Jeg har lært en lekse for livet.

Det skal ellers sies at selv om jeg nå sjekker slikt, har jeg likefullt mistet alt av tillit til henne, selv om jeg prøver å leve med det. Det er tungt og vanskelig.

Gjest Pia 30.08.08
Skrevet

*Har bare lest første innlegg*

Jeg synes det er absolutt helt forkastelig å sjekke telefon, mail, brev o.s.v. Det er private saker. Hadde en eks som sjekket medlingene mine, mens han prøvde å "vinne" meg tilbake. Dette er en av de mange grunnene til at han ikke har sett meg siden den dagen. Synes det er helt utilgivelig.

Skrevet

Tror det er bedre å ikke vite enn å vite, slike forhold har som regel en tendens til å ende uansett. Selvsagt kan man jo ved å snoke i partnerens mobil få gjort det slutt kjappere, men noen ganger kan det jo hende at det er rent så uskyldig også.

Skrevet

Er det virkelig like ille å sjekke partnerens mobil, som det er å sjekke partnerens brev? :forvirret: Er ikke helt sikker på hva jeg tenker om dette...

Kunne aldri falt meg inn å sjekke et brev som er adressert til sambo, men ja, jeg har sett på sambos mobil... Og per i dag har vi det slik at mobilen er tilgjengelig for sjekking dersom den andre ønsker det - og DA ønsker man det ikke, for da stoler man jo på den andre parten. ;) Man blir fort mistenksom dersom mobilen er "hellig" for den andre...

Men for de som sjekker tlf: Av og til kan det at man får vite om diverse ting, gjøre at utroskap stopper eller forhindres...

Eventuelt kan man få svar på viktige ting om hvordan man blir behandlet av partneren sin.... og holdes man for narr er det bedre og finne det ut og stikke, enn å "leve i den beste tro"!

Jeg tror de som sjekker mobilen ofte har en følelse av at noe ikke stemmer - og da synes jeg faktisk det er OK!

Skrevet
... men noen ganger kan det jo hende at det er rent så uskyldig også.

Godt poeng!

Man kan tolke ting helt feil! Men dersom magefølelsen sier at her er noe seriøst galt, OG man finner sannheten i innboksen på tlf, ser jeg ingen grunn til at å snoke var galt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...