onyx Skrevet 7. februar 2007 #1 Skrevet 7. februar 2007 Jepp, hva tar man på seg når man skal i Operaen? Føler ikke helt for å stille i lang kjole, men kanskje pynte meg litt? Skal på kurs tidligere på dagen og har ikke tid til å dra hjem og skifte. På operanes hjemmeside står det at de ikke har "dress code", men atmofæren er typisk elegant....
Hobgoblin Skrevet 7. februar 2007 #2 Skrevet 7. februar 2007 Klær. Man har på seg klær. Neida, du trenger ikke å pynte deg voldsomt. I operaen finner du både folk kledd til galla og folk i dongeri. Så vanlig pent jobbantrekk burde gå veldig bra.
Gjest itla Skrevet 7. februar 2007 #3 Skrevet 7. februar 2007 Folk går i alt fra olabukser til ballkjole... Jeg pleier å ha på meg enten pene bukser eller knelangt skjørt og en litt pen topp, gjerne med draktjakke over.
Titta Skrevet 7. februar 2007 #4 Skrevet 7. februar 2007 Har ikke vært i opera her i Norge, men besøkte en av de store i Berlin nå i vinter. Skulle tro at dress coden er omtrent den samme der som her? Vi hadde hvertfall kledd oss pent, men ikke noe voldsomt. Hadde høye støvletter, svart bukse og silkebluse. Sambo hadde dress og men ikke slips. Det var helt midt på tre. Noen var penere kledd og noen var kledd helt hverdagslig. Vi følte oss helt riktig kledd. Så jeg tror nok også at pent jobbantrekk burde gå fint.
Smascha Skrevet 7. februar 2007 #5 Skrevet 7. februar 2007 Jeg var i operaen i forrige uke, direkte fra jobb. Da gikk jeg i skjørt m cardigan på jobb, og hengte bare på meg noen flashy øredobber og leppestift på veien dit! Gå i det du føler deg vel i, men du skal jo i OPERAEN så du har fullstendig lov å ta av! Heller det enn dongeri og allværsjakke.
onyx Skrevet 7. februar 2007 Forfatter #6 Skrevet 7. februar 2007 Takk for svar! Skal i Zürich operaen og se siste forestilling av et stykke. Satser på fin svart bukse og en fin topp og sjal kanskje, kan ta med litt smykker i vesken og pynte meg litt ekstra. *lete opp diamantklokken*
Smascha Skrevet 7. februar 2007 #7 Skrevet 7. februar 2007 Takk for svar! Skal i Zürich operaen og se siste forestilling av et stykke. Satser på fin svart bukse og en fin topp og sjal kanskje, kan ta med litt smykker i vesken og pynte meg litt ekstra. *lete opp diamantklokken* ← Oj, i Zürich! Så gøy! Nå ble jeg sjalu nå, ja. Det blir sikkert en kanonopplevelse!
onyx Skrevet 7. februar 2007 Forfatter #8 Skrevet 7. februar 2007 Oj, i Zürich! Så gøy! Nå ble jeg sjalu nå, ja. Det blir sikkert en kanonopplevelse! ← Ja, siste forestilling med Händels Semele. Hadde håpet det skulle være med Cecilia Bartoli i hovedrolllen, men det er faktisk en norsk sopran imorgen, Ann Helene Moen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå