Gå til innhold

Au hun biter

Gjest No wonder woman

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Trenger råd. Snuppa mi har fått tenner og biter under amming. Fy fan så vondt. Hva er tipset her. Jordmoren sa at jeg skulle trykke henne inntil brytet hvis hun bet. Men min refleks er å rope høyt (klarer ikke noe annet).

Hun vil ha puppen, men biter alikevel fordi det klør antar jeg.

Noen som har erfaringer, har lite lyst til å slutte å amme så tidlig. ;)

Videoannonse
Annonse
Gjest Primula
Skrevet

Ta henne vekk fra puppen. Det funket for meg. Legg henne på golvet f.eks. prøv så å amme henne like etterpå. Biter hun igjen, legger du henne på golvet.

Ja, det er fryktlig vondt...

Skrevet (endret)

Det er flere ting du kan prøve. Rådet du fikk fra jordmoren er godt. Dersom du trekker henne til deg når hun biter så må hun slippe taket (siden nesen hennes blir tett og hun må ha luft gjennom munnen). Noe av det verste du kan gjøre er å dra henne av - da er du garantert å bli sår.

I tillegg: Jo mer pupp hun har i munnen, jo vanskeligere er det å bite. Sørg for at hun har et skikkelig godt dietak.

Men det viktigste er å prøve å unngå at hun biter. Legg merke til når hun biter. Er det på slutten av amminga når melka begynner å renne langsomt /hun begynner å bli mett, eller er det mens hun venter på at melka (utdrivingsrefleksen) skal komme? Er det det først, så avslutt ammingen før hun rekker å bite. Er det det siste, så prøv å stimulere brystet før du legger henne til, slik at melka kommer fort.

Husk at når du skal ta henne vekk fra brystet, så løsne grepet hennes ved å putte en finger inn i munnen hennes. Aldri dra henne av - da er du garantert såre bryst.

Det viktigste rådet: dette er en periode. Det går over.

Endret av Tusenogtredve
Skrevet

Takk for tips.

Jeg har prøvd å legge merke til mønster. Hun har alltid bitt på slutten, så da prøver jeg å avslutte før hun begynner å tulle. Men i dag bet hun i begynnelsen. Men kanskje det er en ide å stimulere først. Jeg skal prøve å holde roen og dytte henne mot brystet når hun biter, tror det er en fin metode. Jeg drar henne aldri ut, det tror jeg gjør dritvondt.

Håper virkelig dette går over.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...