Gå til innhold

Spar miljøet og avbestill telefonkatalogen!

Spirito

Anbefalte innlegg

Jeg synes heller ikke at mindre inntekt for idrettslag er noe godt argument for produksjon av søppel

Absolutt endig, men frykter at de som organiserer telefonkatalogutdelingen heller fikser masse annen reklame som blir levert ut samtidig til de som fortsatt vil ha telefonkatalog. Vi har merke på postkassen om at vi ikke vil ha reklame. Likevel har vi fått telefonkatalogen + annen reklame levert på dørmatta. Må vel henge opp skilt på ytterdøren også om at vi ikke vil ha reklame :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

prøvde å avbestille nå, men den gamle adressen min kom oopp på bekreftelsen. Den har jeg jo endret i folkeregisteret for lenge siden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så den samme i en annen tråd her, så da avbestilte jeg med en gang. Kan ikke en gang huske sist gang jeg brukte papirutgaven av telefonkatalogen.

Jeg visste ikke at man kunne gjøre det, så det var et kjempe bra tips :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

prøvde å avbestille nå, men den gamle adressen min kom oopp på bekreftelsen. Den har jeg jo endret i folkeregisteret for lenge siden!

Bør kanskje sjekke med folkeregisteret om den adresseendringen har blitt registrert? Husker ikke om jeg har fått noe bekreftelse fra dem når jeg har meldt adresseendring jeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bør kanskje sjekke med folkeregisteret om den adresseendringen har blitt registrert? Husker ikke om jeg har fått noe bekreftelse fra dem når jeg har meldt adresseendring jeg?

Jo, jeg har fått bekreftelse på at endringen er registrert. GuleSider er nok ikke direkte koblet opp mot folkeregisteret, de får sikkert oversikter en gang innimellom bare...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har fått telefonkatalogen i år, men nå har jeg registrert meg og slipper forhåpentligvis å få den neste år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 11 måneder senere...

Trekker opp denne igjen, siden det snart er Telefonkatalog-sesong. Jeg har nettopp fått brev fra Eniro om å merke dør og postkasse om at jeg ikke skal ha telefonkatalogen. De gjør det fordi det er en del idrettslag og skolekorps som står for utdelingen, og at disse ikke alltid har lister over hvem som ikke skal ha katalogen. Oppfordrer dere som har meldt dere av om å henge opp lapper. Hvis du allikevel får katalog, oppfordrer Eniro deg til å gi dem beskjed. Har tenkt å ta bilde og sende dem hvis det dukker opp en katalog på min dørmatte. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trekker opp denne igjen, siden det snart er Telefonkatalog-sesong. Jeg har nettopp fått brev fra Eniro om å merke dør og postkasse om at jeg ikke skal ha telefonkatalogen. De gjør det fordi det er en del idrettslag og skolekorps som står for utdelingen, og at disse ikke alltid har lister over hvem som ikke skal ha katalogen. Oppfordrer dere som har meldt dere av om å henge opp lapper. Hvis du allikevel får katalog, oppfordrer Eniro deg til å gi dem beskjed. Har tenkt å ta bilde og sende dem hvis det dukker opp en katalog på min dørmatte. :)

Jeg har ikke merket døren med noe annet enn navn, som brevet fra Eniro sa. Ser at naboene har fått telefonkatalog, men det har ikke jeg. Så dette fungerer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjelder dette en tykke blekka eller innbefatter det den lille "Ditt distrikt" katalogen og?

Litt sent å svare kanskje, men siden tråden var dratt opp igjen. Her finner du info om hvordan du reserverer deg for ditt distrikt.

http://www.gronnhverdag.no/sos.php?faqqa_i...&faqc_id=18

Det ser ut som man må reservere seg to steder: ett sted for ditt distrikt og et annet for telefonkatalogen og gule sider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette hjelper kanskje for noen...

Jeg bor i blokk hvor det er 8 leiligheter per oppgang.

Forrige helg ble det levert telefonkataloger. Jeg kom hjem etter søndagstur og da lå det jammenmeg telefonkatalog utenfor min dør. Selv om jeg hadde avbestilt slik TS forklarer.

Det er mange andre i oppgangen som også har avbestilt eller som ikke har fasttelefon og slett ikke abonnement via Telenor - men de har allikevel fått telefonkatalogen på døren.

Er det de som leverer katalogene som ikke har fått beskjed?

Eller leverer de til alle uten å kontrollere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bernina: Jeg tror det er derfor Eniro sendte ut brev til alle som har meldt fra at de ikke vil ha telefonkatalog. De skrev at det er idrettslag etc som leverer ut en del steder, og at de ber folk om å merke dør og postkasse tydelig med navn, slik at de som leverer ut vet at "Disse her skal ikke ha". Jeg har merket min dør og postkasse med navn og beskjed om at "Skal ikke ha telefonkatalog". Så får vi se hvordan det går. Hvis du har merket dør og postkasse slik Eniro ber om, kan du rapportere at den likevel ble levert. (Selv om du ikke har merket døra, kan du jo rapportere, så de vet at noen av rutinene ikke ble fulgt.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...