Susannah Skrevet 7. februar 2007 #1 Skrevet 7. februar 2007 http://www.bt.no/innenriks/article338063.ece I følge BT knuser i dag hudleger myten om at hudpleieprodukter er bedre jo dyrere de er. Hva er din erfaring? Hvilke billigmerker har du god erfaring med? Eller dårlig?
Arkana Skrevet 7. februar 2007 #2 Skrevet 7. februar 2007 Jeg har faktisk brukt Olay (som kom på topp i den testen artikkelen din refererer til) i flere år og har alltid vært veldig fornøyd med det. Jeg har prøvd flere både dyrere og billigere kremer, men alltid kommet tilbake til Olay og aldri vært i tvil om at den er best for meg. Litt artig å se at dyrt ikke alltid er best, og at mine tanker om at mange "smører hjernen mer enn huden" med de dyre kremene sine ikke er så gale.
Chic' Wilma Skrevet 7. februar 2007 #3 Skrevet 7. februar 2007 Alltid morsomt å se at daglige ledere på parfymeri vet så mye bedre enn hudlegene Olay er vel en av de kremene jeg har brukt mest og med minst "bivirkninger iløpet av årene. Bedre enn av mange av de dyre jeg har prøvd men når alt kommer til alt foretrekker jeg likevel kremer fra mindre merker/firma og/eller oljer. Synes det virker bedre også vet man hva man får i seg. For de har jo rett damene i Kamille reklamene "Du får det i deg".
Gjest Deception Skrevet 7. februar 2007 #4 Skrevet 7. februar 2007 Nja, jeg vet ikke helt. Antirynke-kremer har jeg null tro på, så det er sagt. Når det gjelder min egen hud, er jeg stadig på vekk etter det som gir langvarig fuktgivende effekt. Jeg har lenge brukt Dermalogica, men det gir ingen virkelig aha-effekt hvis jeg ikke bruker både fruktsyrer og fuktighetsserum i tillegg. Ellers er jeg glad i noen kremer fra Shiseido for tørr hud, og nylig har jeg oppdaget Hemp Face Protector fra Body Shop, som er helt klart blant de beste kremene jeg har prøvd, uansett prisklasse. Det står på krukken at den er for "extremely dry skin", men den er ikke seig og fettete, og trekker ganske raskt inn. Men jeg ville nok ikke brukt den på hud som lett får kviser e.l. Generelt gjelder det å vite hva man er ute etter, og at man har et kritisk blikk på hva som loves, og hva man faktisk kan oppnå. Og så bør man kjenne huden sin, og ikke la seg lure til å prøve nye ting stadig vekk. Det fører raskt til en ond sirkel som er mer stressende enn pleiende for huden.
GoldenGlow Skrevet 7. februar 2007 #5 Skrevet 7. februar 2007 (endret) Holder meg til "middelspris" kremene mine jeg! Elizabeth Ardens First defense, har jeg blitt så utrolig glad i! HR, Dior og Biotherm har også blitt mye brukt. Har også følt meg fristet til å prøve overpriset kremer, som La Prairie men da gidder jeg jo ikke det Og som rens osv, kjøper jeg som regel i serie med kremen jeg kjøper. Men sminke og hårprodukter kjøper jeg (nesten) bare dyrt. Glemte Lancòme Endret 7. februar 2007 av GoldenGlow
Antoinette Skrevet 7. februar 2007 #6 Skrevet 7. februar 2007 Loreal Exfotonic Bodyscrub til 70 kr. er en av mine faste stand-by's. Jeg bruker ikke kremer til 1000 kroner, det trenger jeg ikke. Bruker ansiktskrem fra Estée Lauder og Biotherm Age Fitness Nuit og disse koster mellom 360-580 for en krukke. Jeg har ingen tro på at kremer kan fjerne rynker, det er tull, men jeg har tro på å rense huden og tilføre fuktighet og dermed forebygge rynker. Hårprodukter kjøper jeg billig på LF men i Norge koster de samme produktene er formue. Jeg leste om en bruker her som hadde betalt 420 kroner for en 250 ml. Redken Anti-Snap, på LF koster den ca. 160 kroner.
LilleMy28 Skrevet 7. februar 2007 #7 Skrevet 7. februar 2007 Jeg leste hele testen i forbrukerrapporten, og den testen kan de bare drite i!!! De har kun testet 6 kremer, det er langt i fra nok til å kunne trekke konklusjonen om at billig er bedre enn dyrt. Mange billige kremer er gode, men tror neppe det er en gjennomgående sannhet...
Gulphild Skrevet 7. februar 2007 #8 Skrevet 7. februar 2007 Hvor selger de Olay? Cubus og Vita? Er ikke så interessert i å kjøpe ny krem til 350 kr.
Gjest Bøllefrøet Skrevet 7. februar 2007 #9 Skrevet 7. februar 2007 Hvor selger de Olay? Cubus og Vita? Er ikke så interessert i å kjøpe ny krem til 350 kr. ← Jeg har hvertfall sett det på Lindex.
Arkana Skrevet 7. februar 2007 #10 Skrevet 7. februar 2007 Hvor selger de Olay? Cubus og Vita? ← Cubus har sluttet med Olay tror jeg, men de har det på Vita.
Arkana Skrevet 7. februar 2007 #11 Skrevet 7. februar 2007 Jeg leste hele testen i forbrukerrapporten, og den testen kan de bare drite i!!! De har kun testet 6 kremer, det er langt i fra nok til å kunne trekke konklusjonen om at billig er bedre enn dyrt. Mange billige kremer er gode, men tror neppe det er en gjennomgående sannhet... ← Dette er jo hverken den første eller eneste testen av billige contra dyre hudkremer, jeg kan i allefall huske to andre tester (har dessverre ingen link, men den ene var relaitvt nylig) med andre kremer hvor konklusjonen likevel var den samme: de dyre kremene var ikke bedre enn de billige.
Rexina Skrevet 7. februar 2007 #12 Skrevet 7. februar 2007 Garnier Nutrissionist skulle også være billig og bra. Har ikke testet denne selv, men de skryter av den i alle blader for tiden.
Rosenrød Skrevet 7. februar 2007 #13 Skrevet 7. februar 2007 Simple ansiktservietter er bra til å fjerne sminke med. Det og deodoranter er vel de eneste produktene jeg kjøper billig.
Rexina Skrevet 7. februar 2007 #14 Skrevet 7. februar 2007 Det er jo mye smike som er bra, i alle fall synes jeg det da.. Som HM har noe bra (øyenskygger, vippetang, rouge, skimmerkuler osv). Ellers så har L'oreal mye bra synes jge. bruker Telescopic mascara og kunne ikke vært mer fornøyd. Hårspray og skum er de bra på. Liker også godt body lotion, skrubb osv fra billige merker (helst L'oreal) Nattkrem og dagkrem bruker jeg noen Body Shop, og dette er ikke så veldig dyrt heller synes jeg, og veldig bra!
Gjest Borghild Skrevet 7. februar 2007 #15 Skrevet 7. februar 2007 Jeg bruker stort sett bare dyre produkter, men mascaraene til Maybelline og Max Factor er jo kjempebra. Liker godt nutrilift bodylotion og exfotonic skrubbekrem fra L òreal. Og dusjsåpene til body shop er helt fantastiske! Men de er kanskje litt dyre sammenlignet med Nivea og sånn da, men lukter myyye bedre! Og forresten, den rosa Snoopy dusjsåpa til HM er superbra! Tykk og skummende i konsistensen og lukter nydelig. Og er billig!
Gjest niomi Skrevet 7. februar 2007 #16 Skrevet 7. februar 2007 Garnier Nutrissionist skulle også være billig og bra. Har ikke testet denne selv, men de skryter av den i alle blader for tiden. ← Denne bruker jeg! Bruker den grønne og har brukt den i flere år. men nå er huden min blitt eldre, og trenger mer fukt (fett?), så neste gang skal jeg prøve en av de andre fra dette merket.
Søtpotita Skrevet 7. februar 2007 #17 Skrevet 7. februar 2007 Denne bruker jeg! Bruker den grønne og har brukt den i flere år. men nå er huden min blitt eldre, og trenger mer fukt (fett?), så neste gang skal jeg prøve en av de andre fra dette merket. ← Er det nokon som har sett den grøne vaskegelen frå Garnier? Har sett den blå med korn i, men den toler eg ikkje...
brumma* Skrevet 7. februar 2007 #18 Skrevet 7. februar 2007 Jeg liker godt Garnier Nutritionist, mascara fra Max Factor, dusjsåpe fra Palmolive, øyenskygger og hårspray fra H&M, ansiktsprodukter fra Body Shop (er veldig fornøyd med jojobakremen, e-vitamin ansiktsmaske, Aloe-skrubben...), en av rensekremene til Nivea... Jeg har prøvd mye både dyrt og billig, og det er mer enn sparetiltak som har gjort at jeg stort sett aldri har endt opp med de dyreste alternativene. Bortsett fra når det gjelder shampo/balsam... Av billige hårprodukter har den gule Elvitalkuren funket ganske godt til håret mitt.
brumma* Skrevet 7. februar 2007 #19 Skrevet 7. februar 2007 Er det nokon som har sett den grøne vaskegelen frå Garnier? Har sett den blå med korn i, men den toler eg ikkje... ← Ikke lenge siden jeg så den på H&M.
Søtpotita Skrevet 7. februar 2007 #20 Skrevet 7. februar 2007 Ikke lenge siden jeg så den på H&M. ← Ok, takk Eg har leita etter den :klø: Må opna augene meir kanskje? Forresten så er eg veldig glad i ansiktsskrubben til Nivea, med litt store blå korn i. Og Garnier har ofte bra produkt, det same med Loreal. Lux dusjsåpene er gode, Nivea ansiktsvatn og augeskyggane til HM.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå