Gå til innhold

Hiver skriveren ut av vindue snart!!!

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest *Perser*

Hei

Har stort problem!

Prøver å innstallere dumme skriveren min(har ikke gjordt det siden vi flyttet hit)! Har prøvd all slags mulig veier!

Men dataen får ikke kontakt med skriveren! Så kommer berømte blå skjermen og dataen klikker!!

Hva er det jeg gjør som er gale??!

Får bare beskjed kontroll om skriveren er på og er online! Den er på, jeg har instalert den 151ganger og avinnstallerte 150 ganger! LPT kabelen er i, USB kabelen er også i! strømmen er i og på!! Jeg har lagt til skriver på skriver lista! Men ingenting skjer!!! skriveren blinker gult og grønt! den ska ikke blinke, den ska egentlig bare være grønn når den er i orden! men hva i alle dager ska jeg gjør...

Er det noe gale med skriveren min eller hva??

Det er jo ikke lett for dere å vite.. men likevel, er det noen andre som har hadt samme problemet?

Argg blir så sint på dumme skriveren! Ikke bra dette her nå når jeg er så hormonell for tida :evil:

(Bruksanvisningen aner jeg ikke hvor det er, det er jo trossalt 2år siden vi kjøpte den dumme skriveren)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Først: Har du en driver CD?

Reagerte på EN ting i innlegget ditt.

LPT kabelen er i, USB kabelen er også i!

Jeg har aldri vært borti en skriver som skal kobles både med LPT OG USB.

På mange skrivere følger begge deler med.

Prøv å avinstallere.

Trekk ut alle kabler og se om du får beskjed om å sette i USB-kablen når du følger CD-ens instrukser.

Evt. prøv med bare LPT kabelen (skru av PC og skriver når du kobler og skru på skriveren FØR du skrur på PC-en)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Lea... Du burde velge mellom LPT og USB... Eller.. du MÅ velge..hehe

Btw:

Hiver skriveren ut av vindue snart!!!

Heiaheia! Det er ingen problem som er for store til å bli kastet ut vinduet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,hei

Jeg har også erfart at noen skrivere har vært så trøblete å innstalere at man har måttet gå til det drastiske punktet å slette USB enheter i enhetsbehandling, og når det er gjort starte innstalasjon helt fra start. Anbefaler som Lea og Jordbær: start innstalasjon fra CD (det følger som regel alltid med), og vent med å koble til USB-kabel til du får beskjed om det i innstalasjonen. Prøv også andre USB-porter (det er som regel flere på en pc).

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Perser*

Nå har jeg prøvd masse igjen...

USB kabelen kan jeg bare glemme.... for etter tusen gang med prøving og feiling og prøvd alle 4 forskjellige USB porter, så fikk jeg beskjed at det ikke går an å innstallere skriver driver med en USB kabel! (takk lea :) )

Når jeg setter i cden så kommer det automatisk om jeg vil innstallere skriveren, det går helt greit å innstallere det, men nå har den begynt å si at det er noe feil med felix/delis.dll filen (husker ikke helt hva det stod)!

Når jeg prøver å få kontakt med skriveren så får jeg opp denne feilmeldingen. sammen med at dataen får ikke kontakt med skriveren!

feil ved skriving til LPT1-for skriver, det oppstod et problem under sending av dokumente til skriveren. Kontroller at skriver er tilkoblet og er online! for jeg beskjed om hele tida! både igår og idag

Forstår ingenting det gikk så greit før.... hmm kan ikke forstå hva jeg gjør galt heller, siden jeg har prøvd all mulige veier!

Men prøvde å laste ned innstallasjons programme fra nette, men så forstod jeg ingenting av den heller! det kom bare unzip, runzip opplegg opp ???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

zip-filer er komprimerte filer og må pakkes opp slik fruenge skriver.

www.winzip.com er det programmet som er lettest å bruke!

( www.winrar.com ->winrar er også kjekt å ha) :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Perser*

Nå har jeg snaget med Canon sine folk! Og skriveren må nok til reprasjon!

Det var ingenting jeg gjorde gale tydeligvis, det var bare skriveren er dø.... eller ikke helt dø enda, men den holder på :-?

Jaja håper bare at de ikke kan fikse den helt slik at vi får helt ny en da :lol: er lei av å levere tilbake ting til canon for reprasjon!!!

Tusen takk for hjelpen alle sammen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...