Turid-Laila Skrevet 7. februar 2007 #1 Skrevet 7. februar 2007 Vi har nettopp fått tak i tomt og skal begynne å bygge hus. Akkurat nå er vi i planleggingsfasen med mange drømmer... Nå er det badet som står for tur. Noen som har gode erfaringer og tips å komme med? Lurer på hva fordelene og ulempene med innbygd badekar er. Noen som har bygd inn badekar? Tenker litt på om jeg kan bli lei at det etterhvert? Men det er jo VELDIG stilig... Gir litt spafølelse egentlig, og skaper en veldig helhet på badet.
Arwen Skrevet 7. februar 2007 #2 Skrevet 7. februar 2007 Jeg skal definitivt ha innebygget badekar når vi skal pusse opp badet her. Ikke bare ser det penere ut, men man slipper unna masse vasking
Philippa Skrevet 7. februar 2007 #3 Skrevet 7. februar 2007 Jeg har innebygd badekar og er veldig fornøyd med det. Det er lett å holde rent, og det er en inspeksjonsluke slik at man kan titte inn hvis noe skulle gå galt.
Minita Skrevet 7. februar 2007 #4 Skrevet 7. februar 2007 Hva menes med innebygd badekar egentlig? Har dere noen bilder?
Veronal Skrevet 7. februar 2007 #5 Skrevet 7. februar 2007 Jeg har hatt innbygd badekar før og vil aldri ha det igjen. Hvis jeg måtte hatt det så skulle innbygningen bestått av en flislagt litexplate som kun var festet med silikon og som dermed kunne fjernes i sin helhet. Inspeksjonsluker gjør at man ser problemet, men de er ikke reparasjonsluker. Hvis man kun har inspeksjonsluker så må man pigge opp innbygningen for å kunne reparere hvis noe går galt.
Sunbird Skrevet 8. februar 2007 #6 Skrevet 8. februar 2007 Vi har også innebygd badekar, som vi nå er i ferd med å fjerne. Har lovt meg selv at noe sånn skal jeg aldri mer ha. Veldig fint å se på, og å rengjøre,men noe herk når det blir noe feil. Vil ikke anbefale det til noen.
Philippa Skrevet 8. februar 2007 #7 Skrevet 8. februar 2007 Jeg har hatt innbygd badekar før og vil aldri ha det igjen. Hvis jeg måtte hatt det så skulle innbygningen bestått av en flislagt litexplate som kun var festet med silikon og som dermed kunne fjernes i sin helhet. Inspeksjonsluker gjør at man ser problemet, men de er ikke reparasjonsluker. Hvis man kun har inspeksjonsluker så må man pigge opp innbygningen for å kunne reparere hvis noe går galt. ← Jeg har badekaret mellom to av veggene på badet, så innmuringen består bare av en litexplate som er dekt med fliser. Jeg vet ikke hvordan den er festet, men man kan sikkert få den løs uten at hele platen går i stykker. Uansett har jeg en kasse ekstra fliser i tilfelle.
Litt Lost Skrevet 10. februar 2007 #8 Skrevet 10. februar 2007 Vi skal ha det innebygget. Pga lettvintheten i forhold til rengjøring.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå