Gå til innhold

Fulgte ikke barnet inn i barnehagen

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Eller er det rett og slett fælt at foreldrene ikke har tid til å følge sitt eget barn inn i barnehagen og kle av dem selv??

Jeg skulle levere min datter i barnehagen idag, og etter at jeg hadde vært med henne inn, og var på vei ut i bilen igjen, kom en gutt springende alene, og han var 3-4 år, med matboksen i ene hånda og en bamse i andre. og ute på parkeringsplassen raser pappa`n videre.

Jeg må si jeg reagerte litt på dette. Har man virkelig så travelt idag at man ikke kan følge sine egne barn inn i barnehagen?

Ikke sette dem fra seg på parkeringsplassen, og bare kjøre videre....

Samme hvor travelt jeg noen gang har hatt det, ja jeg har kommet en halvtime for sent på jobben mange ganger fordi jeg har vært med min datter inn i barnehagen og sett at hun har kommet til rette før jeg dro videre. Jeg kommer aldri til å sette henne ifra meg på en parkeringplass og mene at dette bør hun greie selv.

Endret av |H|
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva vet du om grunnen?

Kanskje han måtte rekke et viktig møte, eller at han skulle på sykehuset fordi kona fødte...

Syns ikke det er så ille at et barn går inn i barnehagen alene...

Skrevet

Nå vet du ikke omstendighetene rundt dette da. For alt det du vet så skulle han rekker et tog/fly og at dette var den ene gangen gutten måtte løpe inn alene.

Jeg husker siste året datteren min gikk i barnehage - da vil hun gjerne " levere seg selv", og det fikk hun lov til noen ganger.

Det er dumt å dømme så fort , når du ikke vet omstendighetene rundt.

Skrevet (endret)

😉

Endret av Asti
Gjest Dallandra
Skrevet

Skulle jeg gjort noe sånt ville jeg iallfall ringt til bhg og snakket med dem slik at de visste at ungen min skulle komme løpende inn selv, i tilfelle han rotet seg bort på veien (dvs fant noen spennende leker og ble gående ute og leke, dårlig kledt, i en halvtime før noen oppdaget ham). Evt om noen hadde tid til å komme ut og møte ham. Det kan jo hende denne pappan hadde gjort akkurat det!

Gjest Miss Guided
Skrevet

For noen unger er det stas å levere seg selv i barnehagen, mine barn har også gjort det. Jeg måtte følge dem til barnehagen men værsågod stå igjen utenfor grinden så de kunne gå inn alene, de følte seg veldig store da.

Vanskelig å dømme hvordan andre foreldre er hvis man ikke står og følger med hver dag hele tiden. Hvis gutten hadde virket lei seg så hadde jeg nok reagert.

Skrevet

Mulig jeg overreagerer da.

Men jeg har jobbet i barnehage og der opplevde jeg aldri at noen barn kom alene. Så det var nok nytt for meg.

Gjest Primula
Skrevet
Skulle jeg gjort noe sånt ville jeg iallfall ringt til bhg og snakket med dem slik at de visste at ungen min skulle komme løpende inn selv, i tilfelle han rotet seg bort på veien (dvs fant noen spennende leker og ble gående ute og leke, dårlig kledt, i en halvtime før noen oppdaget ham). Evt om noen hadde tid til å komme ut og møte ham. Det kan jo hende denne pappan hadde gjort akkurat det!

det ville jeg også ha gjort. man kan jo ikke stole på at en 3- åring faktisk går inn i barnehagen med en gang. som de andre sier, man vet jo ikke om denne faren hadde en spesiell grunn til å sende gutten inn alene. men jeg hadde reagert dersom dette skjedde mange ganger. så dårlig tid har man virkelig ikke.

Skrevet

Jeg synes ikke, i utgangspunktet, du overreagerer TS.

Men dersom foreldrene til gutten har avtale med barnehagen er det greit synes jeg. Det kan jo være at en ansatt sto i vinduet og ventet på gutten.

Skrevet
Jeg synes ikke, i utgangspunktet, du overreagerer TS.

Men dersom foreldrene til gutten har avtale med barnehagen er det greit synes jeg. Det kan jo være at en ansatt sto i vinduet og ventet på gutten.

Det hadde vært greit, da hadde ikke jeg reagert heller. Nå vet jeg ikke om faren hadde kontaktet personalet, men jeg sto å fulgte med på gutten til han gikk inn, men han åpnet døra selv, og jeg såg ingen andre der.

Men som andre nevner, jeg vet ikke grunnen til dette, kanskje sto det noen inne og ventet på han som jeg ikke såg.

Men som sagt, jeg har aldri opplevd noe sånt før, så d var litt uvant å se at han måtte gå alene.

Skrevet

Ærlig talt reagerer jeg mer på at du "kommer for sent på jobben mange ganger" fordi du somler i barnehagen.

Skrevet
Ærlig talt reagerer jeg mer på at du "kommer for sent på jobben mange ganger" fordi du somler i barnehagen.

Somler???

Hva om jeg har en datter som gråter fordi jeg skal dra og vil ikke være med noen som helst, skal jeg bare sette henne ifra meg og stikke?

å komme en halv time for sent på jobb ser jeg ikke på som noen krise, jeg har mulighet til å jobbe en halvtime lengre, så da går det jo opp i opp.

Skrevet (endret)

Nei, trådstarter du overdriver ikke. Aldri om jeg hadde levert ungen min i barnehage uten å være sikker på at voksne på avdelingen hadde registrert at han var kommet. Jeg har opplevd at en av ungene mine har stukket av fra barnehagen. Hva hadde skjedd dersom ungen ikke hadde vært registrert? Jo, ingen ville ha savnet han før jeg kom og skulle hente og jeg tør ikke tenke på hva som da kunne ha skjedd i mellomtiden.

Skulle ungen ha gått alene måtte dette være avtalt med barnehagen på forhånd og jeg måtte fått en telefon fra barnehagen på at nå var han kommet.

Endret av fil
Skrevet

Jeg kom stadig vekk for sent på jobben fordi jeg "somlet" i barnehagen. Mulig det er feil prioritering, men det føltes riktig der og da!

Skrevet
Somler???

Hva om jeg har en datter som gråter fordi jeg skal dra og vil ikke være med noen som helst, skal jeg bare sette henne ifra meg og stikke?

å komme en halv time for sent på jobb ser jeg ikke på som noen krise, jeg har mulighet til å jobbe en halvtime lengre, så da går det jo opp i opp.

Satt på spissen, ja.

Poenget mitt var at jeg ser ikke noe mer galt i å la barnet gå inn selv, enn å komme for sent på jobb fordi man følger det inn.

Skrevet

Ja, jobben er jo viktigere en barna :)

Skrevet

Jeg syns ikke det høres greit ut med barn som leverer seg selv i barnehagen. Og det å gjøre det fordi "barnet vil det selv" blir litt rart for meg. Det er mye rart barn vil... I mine øyne bør barnehagebarn følges inn og den som leverer bør være trygg på at barnet er "fanget opp" før den forlater det.

Men når det er sagt så vet man jo ikke noe om hvorfor andre gjør som de gjør. Man vet heller ikke noe om hvilke avtaler andre har gjort. Og folk vurderer ulikt. Jeg ville slått meg til ro med at barnehagen nok tar tak i det hvis det er et problem ;)

Skrevet

Herregud, snakk om å lage problemer.

De gangen datteren min ville levere seg selv , ringte jeg barnehagen og sjekket at hun hadde klart å gå de 100 m selv og var kommet inn døren. Det var helt ok for barnehagen.

Det kan være at det er ok fpr dere at dere kommer en halvtime senere hver dag ,men kanskje ikke kollegaene, evt kundene deres synes det.

Hvis det er så problematisk å levere burde man kanskje starte tidligere.

Jeg hadde også mange morgener hvor jeg satt sammen med datteren min i 20 min i barnehagen før jeg løp avgårde, men jeg kom ikke for sent av den grunn. Startet bare tidligere

Skrevet
Satt på spissen, ja.

Poenget mitt var at jeg ser ikke noe mer galt i å la barnet gå inn selv, enn å komme for sent på jobb fordi man følger det inn.

Mener du det?

Hvis jeg var arbeidsgiver ville jeg ønsket at folk kom presis men jeg ville satt spørsmålstegn med folk som prioriterte å rekke jobben framfor å ta seg av barnet sitt på en nogenlunde ordentlig måte. Barn er ikke knirkefrie maskiner... Syns absolutt at folk skal rekke jobben, men heller på bekostning av makeup og morgenkaffe enn av barnet sitt. Det er den ene tingen i livet man ikke kan kompromissere med.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...