tass2406 Skrevet 6. februar 2007 #1 Skrevet 6. februar 2007 Tenkte bare å tipse om att denne stolen er billig i Sverige nå. Sjekk linken...... http://www.barnenshus.se/ Gjelder ut februar!
-hild Skrevet 7. februar 2007 #2 Skrevet 7. februar 2007 Billig! (og et godt sete - så løp og kjøp) hvis du kjøper i Sverige - så husk at du ikke kan montere stolen framovervendt i det hele tatt før barnet er 3 år/15kg. (kjøper du i Norge kan du det..) Svensk lovgivining er ikke lik norsk, og stolen er ikke godkjent for å montere likt i sverige som i norge. Og kjøper du i Sverige må du følge det den er godkjent for der. (og jeg synes det er greit altså, men man må være klar over det!)
Gjest Dallandra Skrevet 7. februar 2007 #3 Skrevet 7. februar 2007 Stolen er forsåvidt et herk hvis du er avhengig av å flytte den mellom biler, men ellers er vi fornøyde!
Furstina Skrevet 7. februar 2007 #4 Skrevet 7. februar 2007 Stolen är bra ja, vi har en sådan. Lite bökigt att komma åt knappen för att lossa bältet bara. Tack för tipset föresten. Såg att Barnens Hus även hade ett bra erbjudande på bälteskudde med ryggstöd - och ett sånt behöver vi till sommaren. Ska nog åka dit och köpa i dag eller i morgon.
Karmøy Skrevet 7. februar 2007 #5 Skrevet 7. februar 2007 Vi har også dette setet. Enige med de andre her.....setet er komplisert hvis du skal flytte det mellom biler......på et vis positivt for det er festet så godt og stødig(noe annet enn setene jeg hadde til de to største barna). Sant også at et er vanskelig å finne knappen til å regulere beltet. En venninne av meg er også generellt fornøyd, men baksetet deres heller sikkert litt mer enn vårt, så de har litt problemer med at ungen sitter for rett i setet slik at hodet hans detter framover når han sovner. Setet går også helt inn i førersetet, slik at de ikke har noe å gå på...så setet tar stor plass......best egnet i en bil som har god plass i baksetet.
Grooo Skrevet 7. februar 2007 #6 Skrevet 7. februar 2007 De fleste seter i denne kategorien er vel vanskelige å flytte fra en bil til en annen, nettopp pga sikkerheten.
-hild Skrevet 7. februar 2007 #7 Skrevet 7. februar 2007 Jeg bør vel nevne at jenta mi holder på å vokse ut av setet. Hun er snart 3, nesten en meter lang og lang i ryggen..Jeg kan ikke skjønne hvordan hun skal kunne bruke dette setet så veldig mye lenger. Men heldigvis finnes det alternativer for de litt større ungene..
tass2406 Skrevet 7. februar 2007 Forfatter #8 Skrevet 7. februar 2007 Billig! (og et godt sete - så løp og kjøp) hvis du kjøper i Sverige - så husk at du ikke kan montere stolen framovervendt i det hele tatt før barnet er 3 år/15kg. (kjøper du i Norge kan du det..) Svensk lovgivining er ikke lik norsk, og stolen er ikke godkjent for å montere likt i sverige som i norge. Og kjøper du i Sverige må du følge det den er godkjent for der. (og jeg synes det er greit altså, men man må være klar over det!) ← Stemmer dette?????????????????? Hadde tenkt å kjøpe det nå til snuppa på 6 mnd....
Furstina Skrevet 7. februar 2007 #10 Skrevet 7. februar 2007 Jeg bør vel nevne at jenta mi holder på å vokse ut av setet. Hun er snart 3, nesten en meter lang og lang i ryggen..Jeg kan ikke skjønne hvordan hun skal kunne bruke dette setet så veldig mye lenger. Men heldigvis finnes det alternativer for de litt større ungene.. ← Vi har samma problem här. Sonen som är 3 år är redan 107 cm och nu börjar han bli för lång. Enligt tillverkaren går gränsen när barnets öron går över kanten på ryggstödet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå