billie Skrevet 6. februar 2007 #1 Skrevet 6. februar 2007 Skal ha supriseparty for ei veninne på fredag,og tenkte å bl.a laget geleshots! Noen som har oppskrift på dette? evnt erfaring med hvor mye sprit for at ikke den skal bli helt suppete osv.. (tror ikke jeg har verken smakt eller laget dette før) :icon_razz:
NullHull Skrevet 7. februar 2007 #2 Skrevet 7. februar 2007 Kanskje du kan bruke denne oppskriften fra matoppskrift.no?
adelene Skrevet 7. februar 2007 #4 Skrevet 7. februar 2007 Du kan jo ringe Freia og spørre så får du riktig blandingsforhold for den geleen de selger. Vet om noen som gjorde det for noen år siden, men husker ikke igjen oppskriften.
billie Skrevet 7. februar 2007 Forfatter #5 Skrevet 7. februar 2007 Skal prøve å ta litt mindre væske enn det i utgangspunktet skal være. (5 dl pr pakke) av dette tar jeg 1.5 dl sprit og 3 dl vann,kansje? Så tror jeg at jeg rett og slett må rappe noen ketsjup beger på mac donalds.. Eller høre om de vil selge meg noen først kansje.
skrue Skrevet 8. februar 2007 #6 Skrevet 8. februar 2007 Søk etter "spritgele". Her er en av mange sider jeg fant http://www.ubitech.org/blog/index.php?itemid=1
Solskinn Skrevet 8. februar 2007 #7 Skrevet 8. februar 2007 Jeg bruker å ha 4-5 dl vann og 2-3 dl sprit. Jeg syntes ikke spritgele skal være like fast som vanlig gele så å ha i sprit og vann tilsvarende ca 7 dl tilsammen syntes jeg er en fin mengde. Da er den lettere å få ut av glasset også. Ja de begerene fra McDonalds er fine, jeg har nok gjort meg til tyv et par ganger når vi har hatt spritgele for slike.
billie Skrevet 8. februar 2007 Forfatter #8 Skrevet 8. februar 2007 Nå står det 70 små lilla og grønne hærligheter i kjøleskapet.. (maccern koppene er sjitsmå) Tok litt mindre væske. 1/2 dl pr pakke. *spent
Gjest Katine91 Skrevet 3. september 2009 #9 Skrevet 3. september 2009 Hvor mange pakker med gele brukte du for å få 70 små geleshots? Hva var blandingsforholdet, og hvordan ble de til slutt?
Gjest Gjest_billie_* Skrevet 4. september 2009 #10 Skrevet 4. september 2009 Jeg husker jo så utrolig dårlig.. men jeg tror jeg brukte to pakker. De mac donalds begrene er jo bittesmå så det kan tenkes at det holdt til 70 stk. De ble veldig bra husker jeg. (før det ble svart.. hehe, neida). Konstistensen ble bra, men de ble ganske sterke. Husker ikke blandingsforholdet, men prøv å google det! Tror jeg fant en oppskrift på nettet et sted.
Gjest gul3 Skrevet 4. september 2009 #11 Skrevet 4. september 2009 Huff... Gele shots ja... Husker de var så populære med folk eg festa med før. Aldri prøvd sjøl, syns det høres så ekkelt ut, men husker ho som lagde de alltid var veldig sparsom med spriten. Men ein gang hadde ho besøk når ho lagde de, og han som var på besøk fylte på med jævlig mye sprit i forhold til det ho vanligvis brukte når ho var på toalettet. Tror det blei omtrent like mye sprit som det var vann. Morsomt
Gjest Gjest Skrevet 22. september 2009 #12 Skrevet 22. september 2009 Jeg fikk ca 60 geleshots av to pakker med gelepulver. blandingsforhold ca 60/40 vann sprit, litt ekstra væske for at de ikke skulle bli så harde. Men ketchupbegerene fra McDonalds annbefales ikke, de lekker før geleen stivner .. Ellers ble shotsene en suksess! Takk for hjelpen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå