Gjest Anonymous Skrevet 19. februar 2003 #1 Skrevet 19. februar 2003 Skal ut på en runde å prøve brudekjoler i morgen. Er det smart å ta med kamera å ta bilde av kjolen?? Er dette lov eller..noen som vet?? Brud august 2003
Gjest Huldra, ikke innlogget Skrevet 19. februar 2003 #2 Skrevet 19. februar 2003 Har vært i 4 forskjellige salonger, det har kun vært lov å ta bilde i den ene salongen.(og de hadde ikke noe fint å ta bilde av....) Har noe med copyright og sånn å gjøre, men det er jo mulig å finne igjen kjolen på nettet... spør etter designer og str. mens du er der, så kan du bestille der det er billigst...
Gjest Anonymous Skrevet 19. februar 2003 #3 Skrevet 19. februar 2003 Hei. Jeg hadde med meg kamera når jeg skulle prøve kjoler. Det var ikke noe problem å ta bilder av de kjolene jeg ønsket. Personalet var så snille at de rettet på kjole og slør slik at alt skulle se best mulig ut. Der var det kjempe service (brudesalongen på Jessheim) Jeg fant også drømmekjolen der og bildene har jeg gjemt i et skap, så ikke min kjære skal se kjolen. Det er en god ide å ta bilder av kjolene, dette fordi du kan se på de ulike kjolene før du bestemmer deg. Lykke til Klem fra Junibrud.
'Lilly' Skrevet 19. februar 2003 #4 Skrevet 19. februar 2003 Jeg fikk min mor til å ta bilde av meg i den kjolen jeg valgte for at jeg skal ha noe å se på frem til bryllupet. Vet ikke om det var lov eller ikke.... det tenkte vi visst ikke noe på...
Pip Skrevet 19. februar 2003 #5 Skrevet 19. februar 2003 Tror de aller fleste stiller seg positive til fotografering etter at du har bestemt deg for å kjøpe/leie kjolen... Men hvis du bare er og kikker, er det nok gjerne litt værre... Men sånn er det vel egentlig i andre butikker også - der de har varer i denne prisklassen - de blir vel ikke så begeistret hvis vi tar bilde av varene uten å kjøpe noe, liksom...?? (Syns egentlig det er logisk jeg da... De tjener jo ikke penger hvis vi ikke kjøper hos dem... Og hvis man tar bilder, kan man jo bruke dem til å få sydd likedan kjole hos skredder e.l...)
K. Skrevet 20. februar 2003 #6 Skrevet 20. februar 2003 Jeg tok det egentlig som en selvfølge at det var lov å ta bilder når jeg prøvde kjoler.. Jeg hadde med meg kamera, men var så ivrig i salongen at jeg helt glemte å ta bilder Nå i helga skal jeg igjen prøve kjolen jeg har bestemt meg for, og da skal jeg huske det! Fint å ha ett bilde å ta med på prøvetime hos frisøren, og når man skal bestemme bukett. K.
Badu Skrevet 20. februar 2003 #7 Skrevet 20. februar 2003 Det har kun vært lov å ta bilde i en av de tre butikkene jeg har vært i i Oslo. De sa de ikke hadde lov av leverandørene på grunn av kopiering. Det er også derfor bildene er så dårlige i mange kataloger, slik at ikke folk skal få den kopiert eller sydd.
Vestlandstausa Skrevet 20. februar 2003 #8 Skrevet 20. februar 2003 Vi fikk ikkje lov til å ta bilde av kjoler eg prøvte. Men hadde fått tatt hvis det var en eg skulle ha. Men du kan jo alltids spørre. Lykke til, Vestlandstausa :D
Gjest Anonymous Skrevet 21. februar 2003 #9 Skrevet 21. februar 2003 Hør helst med brudesalongen om dere kan ta bilder. Synes ærlig talt det er uhøflig ikke å spørre om det er greit å ta bilder på forhånd jeg. Dette handler for mange salonger om å beskytte seg for kopiering av kjolen også. Jeg kjenner til at enkelte salonger ikke tillater at man tar bilder og andre igjen er mer løssluppne på akuratt dette området. 24+5
it Skrevet 21. februar 2003 #10 Skrevet 21. februar 2003 Jeg har opplevd begge deler, både at jeg ikke har fått lov til å ta bilde og at det var helt i orden. Jeg hadde først ikke tenkt på det før jeg opplevde det selv, men skjønner godt at det kanskje ikke er lov. Men om man har funnet den riktige kjolen bør man få lov til å ta bilde. Jeg har gjort det og skal bruke det til å finne riktig tilbehør (som veske, smykke osv) og brudebukett som passer til. Men man bør nok spørre før man begynner å ta bildet, da unngår man også at noen blir sure.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå