Carmela Skrevet 6. februar 2007 #1 Skrevet 6. februar 2007 (endret) Vi bestilte bredbånd og bredbandstelefoni fra telenor i oktober 2005. (ringte 05000 for å bestille) Siden vi ønsket trådløst bredbånd fikk vi tilsendt DrayTek Vigor 2600Ge ruter, for den nette sum av kr 999. Denne begynte å fuske i desember 06 og fungerer bare når du sitter 0.5 meter fra ruteren. Jeg har selvfølgelig ringt å reklamert først i desember 06. (skulle få til sendt ny ruter) Vi venter og venter og purrer og venter og venter.Så ringer jeg igjen idag. Svaret jeg får er du får er du ikke ny ruter for du lyver telenor har aldri hatt draytek rutere. Vi kommer ikke til å sende deg ny ruter. Jeg kan være ganske overtalende når jeg vil, men jeg kommer ingen vei forsøker å snakke med andre på kundeservice selv om de har 3, 5 og 10 års erfaring i telenor så er det ingen som vil innrømme at telenor har hatt disse ruterne. Må altså betale nye 999 kr for å ny ruter. Noen forslag på hva jeg kan gjøre for å bevise at telenor har hatt disse ruterne? . Jeg vil jo tro at telenor har f.eks gamle ordre logger eller pakksedler og fakturaer på at de har kjøpt dette utstyret fra Draytek, men hvordan skal jeg få de til å grave i gamle papirer så lenge de ikke tror på meg? I morgen skal jeg i allefall ringe Relacom, de som installerer for telenor. Håper de kan svar på omn installatørene kjenner til dette utstyret. Forsøke å ringe/eventuelt maile draytek Andre jeg kan ringe? Er det noen andre som har erfaring med lignende saker? Alle svar mottas om Stor Takk. Er egentlig ganske snill jente som hverken lvyer eller stjeler så det er utrolig ekkelt å bli beskylt for å lyve på den måten. Endret 6. februar 2007 av Carmela
Gipsi Skrevet 6. februar 2007 #2 Skrevet 6. februar 2007 kanskje du burde spørre på hardware.no eller noe slikt? de har sikkert mer peiling på pc osv der..
Gjest Maxagaze Skrevet 6. februar 2007 #3 Skrevet 6. februar 2007 Har du en faktura fra Telenor på en stykk Draytek ruter, kan jeg ikke forstå annet enn at det er dem som har ansvaret for å bytte/evt reparere denne ruteren. Kommer fakturaen fra noen andre enn telenor skal du jo selvsagt henvende deg til dem..
Carmela Skrevet 6. februar 2007 Forfatter #4 Skrevet 6. februar 2007 Tusen takk for svar. Jeg prøver meg på hardware også. Jeg har selvsagt fakturaen og orginal emballasjen. (Vi sparer på alt) Det står ikke spesifisert hvilken type ruter det er på fakturaen bare summen. Jeg skal i midlertidig ringe telenor i morgen og spørre hvilken ruter de mener å ha sendt meg dersom de ikke har sendt meg Draytek. Har sendt mail til Draytek med serienummeret, krysser fingrene for at de spore hvem de har videre distribuert varen til.
Gjest Maxagaze Skrevet 6. februar 2007 #5 Skrevet 6. februar 2007 Håper det årner seg, tyder på svikt i rutinene hos Stjelenor, når de ikke er klar over hva dem sender ut.
Carmela Skrevet 8. februar 2007 Forfatter #6 Skrevet 8. februar 2007 Nå har jeg hatt tilbakemelding fra Draytek på at jeg kan sende ruteren direkte til de for service. Ser derfor ut at jeg han få fikset det nogelunde kostandsfritt, må muligens ha installatør etterpå. Vet ikke helt om jeg har lyst til å gi meg med telenor ennå, skjønner ikke at det går an å bli så utrolig arrogante.
Gjest Maxagaze Skrevet 8. februar 2007 #7 Skrevet 8. februar 2007 Nå har jeg hatt tilbakemelding fra Draytek på at jeg kan sende ruteren direkte til de for service. Ser derfor ut at jeg han få fikset det nogelunde kostandsfritt, må muligens ha installatør etterpå. Vet ikke helt om jeg har lyst til å gi meg med telenor ennå, skjønner ikke at det går an å bli så utrolig arrogante. ← Det er ikke realcom som har solgt deg trådløsruteren da.. ? Du har kanskje en annen ruter som også er ADSL modem.. ?
Carmela Skrevet 9. februar 2007 Forfatter #8 Skrevet 9. februar 2007 Telenor ringte idag. Var samme personen som var så arrogant på tirsdag. Hun måtte legge seg lang flat å beklage at jeg ikke ble trodd. Hun hadde nemlig sjekket litt rundt med kollegane sine viser seg at telenor har solgt meg ruteren alikevel. De skulle informere alle på kundeservice. Er veldig fornøyd med særdeles ydmyk unnskyldning.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå