Gå til innhold

aktiv sykemelding

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg har lest at det var startet flere emner i diskusjonsforumet om aktiv sykemelding. Jeg føler for å ta det nå. De to siste ukene har jeg vært borte fra jobben, 2-3 dager i uken.

Føler meg helt utbrent, i tillegg til det har jeg muskelsmerter. Jeg har dte dessuten ikke så bra på jobben akkurat nå.

Tanken på å dra på jobb blir grusomt for meg. Er det mulig å sykemelde meg fra jobben? Jeg tror og føler jeg vil bli mye bedre hvis jeg får slappe av litt nå. Jeg har vurdert å si opp jobben, men oppsigelsestida mi er på 3mnd. og jeg vet godt jeg ikke vil klare å jobbe i oppsigelsestiden.

Vil ikke virke useriøs på jobben. Men er det normalt at slikt skjer? Jeg tror jeg har fått angst for å gå på jobb.. I tillegg til alt det andre.

Trenger hjelp og råd, jeg ønsker å nedgradere min stilling til 50%. Men er redd for reaksjoner jeg vil få fra mine kolleger. :(

Skrevet

Ønsker du aktiv sykemelding eller gradert sykemelding. Dersom du bare orker å jobbe 50 prosent, er vel snarere gradert sykemelding det rette for deg.

Skrevet

Aller først: Ikke bry deg om det med kollegaene dine.. Er du utbrent eller syk, så er du det, enkelt og greit. Jeg fikk ganske mange blikk når jeg gikk mye syk før jul, men jeg tok en prat med sjefen min, og har nå fått permisjon fra til jeg klarer å jobbe ordentlig igjen. På denne måten slipper jeg å miste jobben, og de slipper å ha en som ikke klarer å jobbe ordentlig pga sykdom/plager.

Nå vet jeg ikke hva du jobber som, men om det er litt "intimt" der så går det jo ann å snakke med sjefen din og kanskje få til en ordning fram til du blir bedre.

Skrevet

Eller du kan snakke med legen din. Tror det kan også være en enkel og grei måte å gjøre det på. Fortell alt. Du er viktigere enn jobben. Ta vare på deg selv, og lytt til kroppen din. Forstår ikke legen, bytt lege

Skal jeg synse så tror jeg du bør være 100 % syk først for så å trappe opp.

Skrevet
Aller først: Ikke bry deg om det med kollegaene dine.. Er du utbrent eller syk, så er du det, enkelt og greit. Jeg fikk ganske mange blikk når jeg gikk mye syk før jul, men jeg tok en prat med sjefen min, og har nå fått permisjon fra til jeg klarer å jobbe ordentlig igjen. På denne måten slipper jeg å miste jobben, og de slipper å ha en som ikke klarer å jobbe ordentlig pga sykdom/plager.

Nå vet jeg ikke hva du jobber som, men om det er litt "intimt" der så går det jo ann å snakke med sjefen din og kanskje få til en ordning fram til du blir bedre.

Kan jeg bare spørre om du fikk betalt permisjon da?

Skrevet
Kan jeg bare spørre om du fikk betalt permisjon da?

Nei, fikk ikke det desverre. Siden jeg ikke har noen sykdom enda jeg er syk (ja, høres rart ut.) så får jeg ikke sykemelding. Derfor ble det permisjon eller sparken. Nesten litt sånn tvungen permisjon.

Dette funka for meg siden jeg har en samboer som får inn penger og har endel penger selv, men forstår at det kan blir vanskelig for andre. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...