Rioja Skrevet 6. februar 2007 #1 Skrevet 6. februar 2007 Jeg har fryseren full av jordbær og skal bli mamma i begynnelsen av april. En skal holde seg unna jordbær når en ammer, noe som gjør at jeg må spise endel før babyen kommer. Men hva skal jeg lage? Det har for det meste gått i jordbærgele m/jordbær og jordbær smoothies her i det siste, så jeg trenger litt inspirasjon! Noen som har gode oppskrifter?
Kayli Skrevet 6. februar 2007 #2 Skrevet 6. februar 2007 Hvis du har en hurtigmikser kan du kjøre dem i den, sammen med sukker. Da får du rørt syltetøy, som er nydelig til vafler og lapper.
Kvist Skrevet 6. februar 2007 #3 Skrevet 6. februar 2007 Jordbærkake? - type gul formkake med hele bær oppi, enkelt og veldig godt Jordbærmuffins? Fyll i bløtkake? Syltetøy? Dessert? - basamicoeddik og pepper...mmmm Fyll i pai? - jeg bruker å blande frosne bær med potetmel og evt litt sukker, røre så potetmelet fordeler seg godt og ha i forstekt paiskall, stekes til bærmassen er passe tykk, knallgodt! Obs, frosne jordbær krever ganske mye potetmel fordi de blir veldig våte, kan hende det funker å tine dem og la noe renne av først? Frokost? -Bruker å bråtine noen bær i microen og ha dem varme over müsli sammen med melk, yoghurt eller kesam Gammeldags kompott? Semulepudding med rørte jordbær? Det er barndomsminner det... Evt kan du gi dem til meg, hehe, nå fikk jeg lyst på jordbær nå.
Colargol Skrevet 6. februar 2007 #4 Skrevet 6. februar 2007 Kom bare på at jorbærsyltetøy smaker så sinnsykt mye bedre når man blander i banan mens man sylter. *nam*nam* Tja *Arrangere "babyshower" med venninner og innviter dem på en "sommerdag" med jorbær og fløte, alkoholfrie strawberrydaquries og middag? *Lage syltetøy og gi bort i ekstra gave til alle som har bursdag i nærmeste fremtid? (jeg ville blit kjempeglad.. ) *Bake boller og fylle med jorbær er også namnam *Lage egen vaniljeis og gjøre den kjapt om til jorbæris (hjemmelaget is er helt sinnsykt godt) *Bruke jorbær i fruktsalat ved siden av fredagskosemiddagen Men kommer ikke du til å bli dødelig lei av jorbær? Det er godt men, uh..føler jeg kjenner litt for mye i tankene hvordan det må være etter en "maraton i jorbærspising"
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå