Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fryseren full av jordbær og skal bli mamma i begynnelsen av april. En skal holde seg unna jordbær når en ammer, noe som gjør at jeg må spise endel før babyen kommer. :) Men hva skal jeg lage? Det har for det meste gått i jordbærgele m/jordbær og jordbær smoothies her i det siste, så jeg trenger litt inspirasjon!

Noen som har gode oppskrifter?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du har en hurtigmikser kan du kjøre dem i den, sammen med sukker. Da får du rørt syltetøy, som er nydelig til vafler og lapper.

Skrevet

Jordbærkake? - type gul formkake med hele bær oppi, enkelt og veldig godt

Jordbærmuffins?

Fyll i bløtkake?

Syltetøy?

Dessert? - basamicoeddik og pepper...mmmm

Fyll i pai? - jeg bruker å blande frosne bær med potetmel og evt litt sukker, røre så potetmelet fordeler seg godt og ha i forstekt paiskall, stekes til bærmassen er passe tykk, knallgodt! Obs, frosne jordbær krever ganske mye potetmel fordi de blir veldig våte, kan hende det funker å tine dem og la noe renne av først?

Frokost? -Bruker å bråtine noen bær i microen og ha dem varme over müsli sammen med melk, yoghurt eller kesam

Gammeldags kompott?

Semulepudding med rørte jordbær? Det er barndomsminner det... :)

Evt kan du gi dem til meg, hehe, nå fikk jeg lyst på jordbær nå.

Skrevet

Kom bare på at jorbærsyltetøy smaker så sinnsykt mye bedre når man blander i banan mens man sylter. *nam*nam*

Tja

*Arrangere "babyshower" med venninner og innviter dem på en "sommerdag" med jorbær og fløte, alkoholfrie strawberrydaquries og middag?

*Lage syltetøy og gi bort i ekstra gave til alle som har bursdag i nærmeste fremtid? (jeg ville blit kjempeglad.. :sjarmor: )

*Bake boller og fylle med jorbær er også namnam

*Lage egen vaniljeis og gjøre den kjapt om til jorbæris (hjemmelaget is er helt sinnsykt godt)

*Bruke jorbær i fruktsalat ved siden av fredagskosemiddagen

Men kommer ikke du til å bli dødelig lei av jorbær? Det er godt men, uh..føler jeg kjenner litt for mye i tankene hvordan det må være etter en "maraton i jorbærspising" :ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...