Grooo Skrevet 6. februar 2007 #1 Skrevet 6. februar 2007 Propellen har til nå sovet tre ganger om dagen, men de siste ukene har det stadig blitt "kluss" og sånn at hun ikke er våken fra siste luren før klokka er nærmere sju og da burde hun jo egenltig vært i seng igjen. Riktignok har hun vært syk et par uker nå, men jeg lurer på om det kanskje er på tide å trappe ned til to middagslurer uansett. I alle fall hvis hun ikke står opp før litt over åtte slik hun stort sett gjør. Hvordan har det vært hos dere?
Furstina Skrevet 6. februar 2007 #2 Skrevet 6. februar 2007 Om jag minns rätt så sov sonen bara två gånger per dag redan från5 månader? I alla fall var det så vid 6 månader och fram till han började på dagis vid 13 månader. Han vaknade ca vid 7 och sov första luren vid halv elva eller elva - och åt lunch när han vaknade. Somande sen igen mellan tre och fyra och ammade "middag" när jag kom hem från jobbet vid fem.
Jens Skrevet 6. februar 2007 #3 Skrevet 6. februar 2007 Han sluttet vell med napp nummer tre da han var 4 måneder
momo Skrevet 6. februar 2007 #4 Skrevet 6. februar 2007 Her var vel snuppa rundt 3 mnd da hun sov bare 1 gang om dagen. Hun sov 4 timer da. Og sov lenge på natta.
Rannva Skrevet 6. februar 2007 #5 Skrevet 6. februar 2007 Min trappet ned til to da han var to mnd. Nå er han fire mnd og sover noen ganger bare en lang lur (2/3 timer), men da har han gjerne en dup ved puppen i tillegg. Vi står opp ca 7 eller 7:30, og han legger seg ca 19:30.
Gjest Tweetypie Skrevet 6. februar 2007 #6 Skrevet 6. februar 2007 De sluttet med 3 hviler når de var 6 uker begge to. Eldste sov nesten aldri på dagen - 3x30 min. Minsten sov veldig bra og tok en hvil på 1 1/2-3 timer hver dag.
liv Skrevet 6. februar 2007 #7 Skrevet 6. februar 2007 Markus sluttet med den 3 luren for to uker siden, da var han 4 mnd. Han gjorde det vel egentlig av seg selv ved å sove lengere, de to lurene han tar.
Grooo Skrevet 6. februar 2007 Forfatter #8 Skrevet 6. februar 2007 Se der ja! Vi får prøve å få til andre rutiner her når hun blir friskere igjen, men til nå har hun villet sove tre ganger. Rundt en time eller halvannen hver gang.
Tvilling76 Skrevet 7. februar 2007 #9 Skrevet 7. februar 2007 Jr var vel 3-4 mnd da han gikk ned til å sove 2 ganger om dagen. Da han var 11 mnd gikk han over til å sove 1 gang for å forberede seg på barnehagestart.
Gjest Primula Skrevet 7. februar 2007 #10 Skrevet 7. februar 2007 tuppa vår på 7 mnd sover nå 3x 30 min.
Gjest Miss Guided Skrevet 7. februar 2007 #11 Skrevet 7. februar 2007 De sluttet med 3 hviler når de var 6 uker begge to. Eldste sov nesten aldri på dagen - 3x30 min. Minsten sov veldig bra og tok en hvil på 1 1/2-3 timer hver dag. ← Det samme her, og jeg syns det var utrolig stress med de tre halvtimeslurene, fikk ikke gjort unna noen ting. Da var det deilig da de sov en lengre dupp en gang pr. dag.
Grooo Skrevet 7. februar 2007 Forfatter #12 Skrevet 7. februar 2007 Prøver å innføre to soveøkter på dagen fra nå av, ser ut til å fungere fint i dag i alle fall.
Cathie Skrevet 7. februar 2007 #13 Skrevet 7. februar 2007 Hvordan "innfører" man slike rutiner? Her er mini 5mnd'er på søndag, og han sover litt her og litt der ettersom han blir trøtt i løpet av dagen han. Noen dager sover han 2-3 lurer, mens andre kan det bli opptil 4-5 sikkert litt kortere.
Fru Biscuit Skrevet 11. februar 2007 #15 Skrevet 11. februar 2007 Tulla vår sluttet med tre lurer om dagen da hun var seks måneder. Nå sover hun en morgenlur to-tre timer etter at hun våkner, pluss en lengre lur om ettermiddagen. Vi prøver å få til at hun ikke sover noe særlig lenger enn til 16. Da er hun god og trøtt når det er tid for natta kl 19 Fru B
Gjest *Tara* Skrevet 11. februar 2007 #16 Skrevet 11. februar 2007 Etter de første par månedene ... så begynte det igjen etter fyllte 18 (år)
Gjest miiip Skrevet 11. februar 2007 #17 Skrevet 11. februar 2007 Etter de første par månedene ... så begynte det igjen etter fyllte 18 (år)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå