starie Skrevet 19. februar 2003 #1 Skrevet 19. februar 2003 Kjæresten min klarte å glemme melka på disken i går, og der stod den til klokka var ca 16:00 idag. Han har smakt på den og mener hardnakket at den er heeelt fin og at den ikke er farlig å drikke. Da jeg kom hjem var det nesten 30C inne fordi sola har stått rett på stua hele dagen. Ville du drukket denne melken? Er den "farlig" på noen måte?
starie Skrevet 19. februar 2003 Forfatter #2 Skrevet 19. februar 2003 Tenk om alle som tittet innom kunne svare da..
Gjest Lea Skrevet 19. februar 2003 #3 Skrevet 19. februar 2003 Jeg har tittet innom, men er usikker. Lukt og smak på melka du. Hvis du er usikker likevel: Lag vaffelrøre! :blunke:
Gjest gjesta Skrevet 19. februar 2003 #4 Skrevet 19. februar 2003 Jeg vet ikke om det er helseskadelig å drikke melken, men jeg er veldig kresen på melk. Den må komme rett fra kjøleskapet, og bunnskvetter drikker jeg ikke. Syntes Lea sitt forslag var godt (Litt for godt. Tror jeg må til med noe vaffelrøre ) Hvis ikke kan du jo lage pannekakerøre og så ha pannekaker til middag imorgen?
Gjest lupin Skrevet 19. februar 2003 #5 Skrevet 19. februar 2003 HVis melken ikke smaker vondt, kan den drikkes. Mange er overnervøse for mat.
starie Skrevet 19. februar 2003 Forfatter #6 Skrevet 19. februar 2003 Jeg har ikke vaffeljern, men jeg kan sikkert smelle opp noen pannekaker Takk for tipset! Jeg vet at mange er redde for gammel mat, men jeg har drukket sur melk med klumper i, den var nyåpnet og IKKE utgått på dato! Er derfor jeg har litt angst for melk..
Fakse Skrevet 20. februar 2003 #7 Skrevet 20. februar 2003 Eller bak brød med den...etter tre kvarter i steikovnen på 200 grader er i alle fall alle "skumle" bakterier borte..
Tusenfryd Skrevet 20. februar 2003 #8 Skrevet 20. februar 2003 Hvis den smaker greit, drikk den. Hvis ikke, kast den eller bruk den til matlaging eller noe.
Gjest Anonymous Skrevet 20. februar 2003 #9 Skrevet 20. februar 2003 Jeg hadde ikke drukket den.. Ikke hadde jeg brukt den til matlaging heller. Men det er nå meg det
Gjest Zalomine Skrevet 20. februar 2003 #10 Skrevet 20. februar 2003 Jo, til matlaging kan man bruke utgått melk også (og følgelig også melk som har stått fremme, det tviler jeg ikke på) Når man koker/steker etc, så går det helt fint det Og ja, pannekaker er godt, det skal vi ha til middag i dag Men drukket den, det hadde jeg ikke villet gjort nei. Er ikke så begeistret for melk jeg. Min far mente gjennom hele min oppvekst at mye melk jeg netet å drikke var "helt fin". Men jeg er sær (jeg liker jo ikke melk i utgangspuntet) og drikker den ikke den dagen som er "siste forbruksdag" heller. (og drikker oftest melk med sjokopulver i)
Gjest gjesta Skrevet 20. februar 2003 #11 Skrevet 20. februar 2003 For meg er det sånn at hvis jeg må lukte meg frem til om melken eller f.eks rekesalaten er spiselig, da mister jeg rett og slett appetitten. Dette gjelder spesielt melkeprodukter. Men jeg bruker gjerne melken til matlaging. Og i dag har jeg laget vafler!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå