Gå til innhold

Er det farlig å ta for mange tranebær

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tror jeg får UVI, men jeg vil ikke ha, har hørt at det bare er å hive innpå med tranebær, men på pakningen min står det at det frarådes og overskrive doseringen som er 4 styk om dagen.. Hva gjør jeg?? Kan jeg ta 10 styk??? :forvirret:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei du kan ikke ta 10 stk. Drikk heller tranebærjuice fremfor å ta kapsler.

Skrevet

Følg doseringen. Og sørg for å drikke MASSE vann! Spe gjerne på med litt appelsinjuice eller tranebærjuccice å...

Skrevet

Så lenge det er REN tranebær, så er det ingen problemer med det. Men er det et av de blandingspreparatene så er det verre.

Skrevet

Oki, det er den derre cran actin, fra soloray det er snakk om... føler at jeg ikke blir noe bedre, har helt innpå med alt det dere sier, men svir ikke når jeg tisser, men det klemmer sånn på blære, så må være hjemme, siden jeg må på do hele tiden :forvirret: Kan det være symptomer på noe annet enn UVI mon tro?

Skrevet
Oki, det er den derre cran actin, fra soloray det er snakk om... føler at jeg ikke blir noe bedre, har helt innpå med alt det dere sier, men svir ikke når jeg tisser, men det klemmer sånn på blære, så må være hjemme, siden jeg må på do hele tiden :forvirret:  Kan det være symptomer på noe annet enn UVI mon tro?

Den er så vidt jeg husker kun tranebær, og da er det bare å svelge ned. Men les på pakken først! Står det "bucco", "løvetann" eller noe annet urtenavn så kan det være større fare for overdosering.

Symptomene kan og være klamydia og/eller graviditet, eller at du gjør det samme som meg, får panikk, drikker MYE vann, og blæren blir mer eller mindre overarbeidet. Blir du ikke bedre i løpet av morgendagen så bør du uansett få tatt en prøve hos legen for å se hva det er. Er du gravid skal UVI IKKE behandles kun med tranebær, da må det sterker lut til pga at det kan påvirke barnet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...