Gjest Cowgirl Skrevet 6. februar 2007 #1 Skrevet 6. februar 2007 Dere som er sjalu her inne, hvordan takler dere det? Er det noe som hjelper når denne forferdlige følelsen kommer? Hvordan takler partneren deres det? Har vært sammen med kjæresten min i to måneder nå, og jeg merker at sjalusien kommer snikende. Blir helt ute av meg, men jeg vil veldig gjerne lære meg å beherske meg. Vil ikke vær hun som sitter og sturer når kjæresten går ut på byen, får sms fra jenter osv. Har ikke så veldig lyst å fortelle han om sjalusien min enda, vi tar det veldig pent og sakte i forholdet og har egentlig ikke hatt de helt dype samtalene enda.
Gjest Gjest_Ps_* Skrevet 6. februar 2007 #2 Skrevet 6. februar 2007 Hvorfor er du sjalu? Du kjenner han jo ikke enda!?
Gilette Skrevet 6. februar 2007 #3 Skrevet 6. februar 2007 Jeg forteller kjæresten min om det er noe som plager meg, og det samme gjør han. Det er lov å bli usikker, spesielt når dere ikke har bygd opp en tillit til hverandre. Var veldig sjalu av meg før, men nå med min nye kjæreste er ikke dette noe stort problem, pga at vi er så åpne og ærlige om det. lykke til
Gilette Skrevet 6. februar 2007 #4 Skrevet 6. februar 2007 Jeg forteller kjæresten min om det er noe som plager meg, og det samme gjør han. Det er lov å bli usikker, spesielt når dere ikke har bygd opp en tillit til hverandre. Var veldig sjalu av meg før, men nå med min nye kjæreste er ikke dette noe stort problem, pga at vi er så åpne og ærlige om det. lykke til
Studine83 Skrevet 6. februar 2007 #5 Skrevet 6. februar 2007 Hvordan jeg takler sjalusi, kommer helt an på situasjonen. Dersom kjæresten min f.eks. får flere meldinger fra en jente han har hatt noe på gang med tidligere, som spør om de skal møtes osv, så vil jeg si at man har lov til å bli litt mistenksom, men dersom han har "vanlige" jentevenninner så må man jo prøve å beherske seg dersom man blir sjalu. Er det noe spesielt han gjør som gjør deg usikker?
Studine83 Skrevet 6. februar 2007 #6 Skrevet 6. februar 2007 Hvordan jeg takler sjalusi, kommer helt an på situasjonen. Dersom kjæresten min f.eks. får flere meldinger fra en jente han har hatt noe på gang med tidligere, som spør om de skal møtes osv, så vil jeg si at man har lov til å bli litt mistenksom, men dersom han har "vanlige" jentevenninner så må man jo prøve å beherske seg dersom man blir sjalu. Er det noe spesielt han gjør som gjør deg usikker?
Gjest Cowgirl Skrevet 6. februar 2007 #7 Skrevet 6. februar 2007 Hvorfor er du sjalu? Du kjenner han jo ikke enda!? ← Selv om vi bare har vært sammen i 2 måneder kan vi vel ha kjent hverandre lenger? Er ikke noe spesielt han gjør, han er jo bare snill og grei så jeg har jo ingen grunn til å være sjalu.. Vet ikke helt hvordan jeg skal forklare det, er vel helst jeg som alltid tenker i verste bane hele tiden, kanskje på grensa til paranoid..
mjau Skrevet 7. februar 2007 #8 Skrevet 7. februar 2007 hvordan vet dere at han har fått meldinger fra andre jenter? Skjekker dere telefonen hans? Det har jeg gjort, og ser at noen ganger har jenter ringt ham midt på natta (gjerne fra der han bodde før, og helt sikkert i fylla), og skriver meldinger midt på natta om at han må komme på besøk og spise mat og drikke øl en dag. Ei skreiv at hun savna ham, de hadde det jo så moro før.... Hva i helvet er det??? Har de null respekt for meg som e dama hans at det virker rart å invitere en gutt på besøk klokka 0530 på morgenen? Ligger de å tenker på ham eller?? Blir drittforbanna. og veldig veldig usikker. Men kan jo ikke si det til ham.
mallina Skrevet 7. februar 2007 #9 Skrevet 7. februar 2007 hvordan vet dere at han har fått meldinger fra andre jenter? Skjekker dere telefonen hans? Det har jeg gjort, og ser at noen ganger har jenter ringt ham midt på natta (gjerne fra der han bodde før, og helt sikkert i fylla), og skriver meldinger midt på natta om at han må komme på besøk og spise mat og drikke øl en dag. Ei skreiv at hun savna ham, de hadde det jo så moro før.... Hva i helvet er det??? Har de null respekt for meg som e dama hans at det virker rart å invitere en gutt på besøk klokka 0530 på morgenen? Ligger de å tenker på ham eller?? Blir drittforbanna. og veldig veldig usikker. Men kan jo ikke si det til ham. ← Hvorfor i alle dager henger du deg opp i hva damene gjør, så lenge han ikke gjør noe galt? Det blir feil av deg å sjekke mobilen hans så lenge du ikke har noen virkelige mistanker om han, det virker som om du bare skal snoke!
Studine83 Skrevet 7. februar 2007 #10 Skrevet 7. februar 2007 hvordan vet dere at han har fått meldinger fra andre jenter? Skjekker dere telefonen hans? Det har jeg gjort, og ser at noen ganger har jenter ringt ham midt på natta (gjerne fra der han bodde før, og helt sikkert i fylla), og skriver meldinger midt på natta om at han må komme på besøk og spise mat og drikke øl en dag. Ei skreiv at hun savna ham, de hadde det jo så moro før.... Hva i helvet er det??? Har de null respekt for meg som e dama hans at det virker rart å invitere en gutt på besøk klokka 0530 på morgenen? Ligger de å tenker på ham eller?? Blir drittforbanna. og veldig veldig usikker. Men kan jo ikke si det til ham. ← Hadde blitt skikkelig irritert jeg også... skjønner deg godt! Men det kan jo hende at dette er litt rare jenter, og selv om de skriver sånne meldinger til ham så behøver det jo ikke å bety at han gjør det samme tilbake.
Gjest Cowgirl Skrevet 7. februar 2007 #11 Skrevet 7. februar 2007 Må ærlig innrømme at jeg sjekka telefonen hans en gang, han la den igjen hjemme hos meg en gang når han dro hjem... Han hadde fått en del meldinger fra ei, men ikke svart henne.. Kunn sendte meldinger til meg er vel kanskje det som er problemet, har ingenting å bekymre meg for, men skjønner det ikke selv..
Gjest StoreSky Skrevet 9. februar 2007 #12 Skrevet 9. februar 2007 Jeg og min kjæreste har snakket om dette med sjalusi. Vi har vært sammen i 2 mnd også. Og bor ca 1000 km fra hverandre... For oss er det ok å være litt sjalu... Altså vi sier "ikke finn på noe tull når du er ute da", " måtte jo sjekke om det var noen jenter som prøver seg på myspace'en din", etc. For oss er det mer et uttrykk for at vi liker hverandre, vil ha hverandre for oss selv, og en slags bekreftelse for dette. Men vi setter ikke opp sure miner og sturer straks en jente/gutt snakker litt ekstra med den andre! Altså en balansegang mellom mild sjalusi (som er normalt) og kontrollfreak!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå