Kattugla Skrevet 6. april 2007 #61 Del Skrevet 6. april 2007 Det synes faktisk jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Emera Skrevet 6. april 2007 #62 Del Skrevet 6. april 2007 Okei, greit det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rangi Skrevet 6. april 2007 #63 Del Skrevet 6. april 2007 Jeg syns også norrøne navn er fine, og vi tenker på flere slike navn til vår kommende bebis. Eiril, Sigrid, Astrid, Ånund, Håvard og Erlend er iallefall veldig fine. Jeg har også et norrønt navn, ikke et gude navn, men et ganske vanlig navn. Syns det er fint jeg, med gamle norske navn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
IsaCathrine Skrevet 6. april 2007 #64 Del Skrevet 6. april 2007 Jeg kan dog til en viss grad forstå det med navnet Loke - hvis man tenker på den navnet opprinnelig tilhørte, blir jo det nærmest som å kalle barnet sitt Judas ← Jeg forbinder to stykker med navner Loke: Han slemme i mytologien, og han slemme i Hotel Cæsar Om jeg får en sønn skal han ikke hete Loke!! Såm Njål Birk Ulv Storm Ask Balder Gard Gardar Gorm Hauk Ravn Skule Vetle Viljar Ømjer Yme Alvilde Hedda Ellisif Ellisiv Frøya Frøy Embla Helga Isrid Idun Ranja Tyria Tori Vilje Vårin Ylva Sol Om alle disse er norrøne aaaner jeg ikke. Men en del av de vet jeg er det. Selv liker jeg litt spesielle navn, så derfor ble det spesielle forslag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grendel Skrevet 6. april 2007 #65 Del Skrevet 6. april 2007 Ja, norrøne navn er de beste. =) Jeg er jo gravid nå, og navnene er bestemt. Men siden jeg har engelsk opphav, vil jeg ha med noe derfra også. Det blir uansett de norske navnene som blir brukt. Blir det ei jente skal hun hete Mai Sunniva, etter sine bestemødre. Navnet betyr vakker solgave. =) Det er Sunniva som er norrønt, det stammer opprinnelig faktisk fra gammelengelsk, Sunngifu. Blir det en gutt skal han hete Arnulv Stanley, etter sine oldefedre. Arnulv - ørn, ulv. Det passer godt når det gjelder hva samboeren og jeg står for. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
IsaCathrine Skrevet 6. april 2007 #66 Del Skrevet 6. april 2007 Aasbjørg, Aase, Aasfrid, Aasgjerd, Aasne, Aasta, Aaste, Aasveig, Agnhild, Aldis, Aldora, Alfa, Alvhild, Alfie, Alfine, Alfrid, Alfrida, Allaug, Almveig, Alsine, Alvdis, Alfrid, Alvhild, Alvhilda, Alvida, Alvilda, Alvilde, Alvlaug, Alvrun, Amborg, Ambjørg, Anbjørg, Anborg, Andora, Anfrid, Angjerd, Anhild, Anlaug, Annbjørg, Annborg, Anngjerd, Annfrid, Anngjerd, Annlaug, Annvor, Annveig, Anveig, Anvor, Arinbjørg, Arna, Arnbjørg, Arnborg, Arndis, Arnhild, Arnhill, Arnfrid, Arnlaug, Arnveig, Arvida, Asbjørg, Asdis, Asborg, Asfrid, Asgjerde, Askell, Askhild, Aslaug, Assa, Asrun, Asrunn, Asta, Astrid, Astri, Asveig, Audbjørg, Audfrid, Audgerd, Audgunn, Audhild, Audhill, Audil, Aduny, Audni, Audrun, ,Audun og Audveig. Børrea, Brønla, Brytteva, Brynhild, Bryngjerd, Bryngerd, Bryndis, Brunhild, Bothilde, Bothild, Borny, Borni, Borgun, Borgrunn, Borgunn, Bjarnhild, Bjarnlaug, Bjarhild, Bjørg, Bjørgfrid, Bjørghild, Bjørgny, Bjørgun, Bjørgunn, Bjørgveig, Bjørgfird, Bjørghild, Bjørgny, Bjørgun, Bjørgunn, Bjørgveig, Bjørnhild, Bjørun, Bodhild, Bodil, Bodlaug, Bodvild, Borghild, Bol, Bolette, Borgfrid, Borghild, Borgny, Bergot, Bertora, Bergunn, Berhild, Berna, Berny, Bera, Berentine, Bergdis, Berhild, Bergfrid, Bergine, Berglijot, Bergliot, Berglot og Baugheid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
IsaCathrine Skrevet 6. april 2007 #67 Del Skrevet 6. april 2007 Canutte (tydeligvis ikke den mest populære bokstaven ) Daga, Dagbjørg, Dageid, Dagfrid, Dagheid, Dahild, Dagmøy, Dagna, Dagne, Dagny, Dagrun, Dagrunn, Dagunn, Dagveig, Delling, Disa, Drude og Duva. Edbjørg, Eddny, Eddy, Edlaug,Edrun, Edvina, Edvine, Eibjørg, Eida, Eidis, Eidunn, Eifrid, Einara, Eine, Einfrid, Einhild, Einrun, Eir, Eira, Eirhild, Eiri, Eirid, Erika, Eiril, Eirild, Eirunn, Eirun, Elvor, Elvår, Elbjørg, Elborg, Elda, Eldbjørg, Eldborg, Eideborg, Eldeborg, Eldfrid, Eldri, Eldrid, Eidrun, Elvine, Elfi, Elfie, Elfrid, Elfride, Elfryda, Elfy, Elgunn, Elida, Ellaug, Ellbjørg, Ellevine, Ellfrid, Elli, Ellida, Ellrid, Ellrun, Elrid, Elvida, Embjørg, Embla, Engel, Endrine, Erdis, Erica, Erikka, Evina, Evine, Eydis, Eyrun og Eyvor. Fagun, Finngerd, Finnlaug, Freda, Fredbjørg, Fredgunn, Fredhild, Fredlaug, Fredmøy, Fredny, Fredrikke, Fredvor, Fredvår, Freia, Freidis, Freidun, Freja, Freya, Freydis, Freyja, Frid, Frida, Fridbjørg, Fridborg, Fride, Fridgunn, Fridhild, Fridlaug, Frieda, Fryd, Fryda, Frøidis, Frøy, Frøya og Frøydis. Geira, Geirhild, Geirid, Geirny, Geirtrud, Geirunn, Geraldine, Gerd, Gerda, Gerdhild, Gerdi, Gerharda, Gerlinde, Gerti, Gidske, Giske, Gisken, Gislaug, Gitlaug, Gjartrud, Gjendine, Gjerche, Gjertine, Gjertru, Gjertrud, Gjertrude, Gjøa, Gjørhild, Gjøri, Gjørid, Gjøril, Gollaug, Goro, Grid, Gro, Gry, Gudbjørg, Gudborg, Gudfrid, Gudlaug, Gudlov, Gudmanda, Gudni, Gudny, Gurid, Gudrun, Gudrund, Gudrunn, Gudunn, Gudve, Gidveig, Gudvor, Guldborg, Guldbjørg, Gulla, Gullaug, Gullbjørg, Gullborg, Gulldis, Gullfrid, Gulli, Gulline, Gullveig, Gullvei, Gully, Gulveig, Gun, Gunbjørg, Gunborg, Gunda, Gundborg, Gundel, Gunhild, Gudine, Gundla, Gunelie, Gunfrid, Gunharda, Gunhild, Gunhilda, Gunhilde, Gunhill, Gunlaug, Gunn, Gunna, Gunnbjørg, Gunnborg, Gunne, Gunnel Gunnelie, Gunnfrid, Gunnhild, Gunnhilda, Gunnhilde, Gunni, Gunnil, Gunnild, Gunnlaug, Gunnveig, Gunnvei, Gunnvår, Gunny, Gunnår, Gunrid, Gunvalda, Gunvarda, Gunveg, Gunveig, Gunver, Gunvord, Gunnvår, Guren, Guri, Guriann, Gurianne, Gurid, Gurill, Gurin, Gurina, Gurine, Gurli, Gurlie, Gurly, Guro, Guru, Gurå, Gyri, Gyrid, Gyrhild, Gyro, Gønner ( ) Gørhild, Gørild og Gørill. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
IsaCathrine Skrevet 7. april 2007 #68 Del Skrevet 7. april 2007 Hagny, Hagrun, Halbjørg, Haldis, Haldora, Haldri, Halfrid, Halfrida, Halgjerd, Halgerd, Halgunn, Hallaug, Hallbjørg, Halldis, Halldora, Hallfrid, Hallgerd, Halgunn, Hallrid, Hallveig, Halvarda, Halvei, Halveig, Halvordine, Hansia, Hansina, Hansine, Harda, Hardis, Hardy, Hedda, Heddy, Hedevig, Hedny, Hedrun, Hedvig, Hedvik, Hege, Heidrun, Heidun, Helbjørg, Helfrid, Helfrida, Helg, Helga, Helgunn, Hella, Hellbjørg, Helle, Helly, Helma, Helvig, Henninge, Herbjørg, Herborg, Herdis, Herdy, Herfrid, Hergun, Hergunn, Herlaug, Herly, Hermana, Hermanda, Herny, Herolda, Hervor, Hilborg, Hild, Hilda, Hildbjørg, Hilde, Hildborg, Hildebjørg, Hildeborg, Hildegun, Hildegunn, Hilfrid, Hildri, Hildrid, Hildrun, Hildun, Hildur, Hildura, Hildure, Hilfrid, Hilgunn, Hill, Hillbjørg, Hilleborg, Hillevi, Hilfrid, Hilrid, Hilma, Hilveig, Hjalma, Hjalmara, hjartrud, Hjertrud, Hjørdis og Hjørdrun. Idrun, Idun, Idunn, Ilaug, Ildri, Ildrid, Imber, Ing, Inga, Ingalill, Ingara, Ingbjørg, Ingbritt, Inge, Ingber, Ingbjørg, Ingborg, Ingegerd, Ingegjerd, Ingegærd, Ingejerd, Ingeleiv, Ingerd, Ingeri, Ingerine, Ingfrid, Ingrfryd, Inghild, Inghill, Ingigerd, Ingjer, Igjerd, Inglaug, Ingleif, Ingri, Ingrid, Ingrun, Ingrunn, Ingun, Ingunn, Ingvalda, Ingvara, Ingvarda, Ingvei, Ingveig, Ingvild, Ingvil, Ingvill, Ingvor, Isrid, Ivara, Ivarda, Ivarna, Iverine, og Iverta. Jarbjørg, Jardtrud, Jarlaug, Jarldis, Jarlfrid, Jarly, Jarnfrid, Jarnhild, Jartrud, Jenfrid, Jenhild, Jertrud, Jodis, Jofrid, Johild, Jolaug, Jondine, Jonfrid, Jonhild, Jonill, Jonlaug, Jorann, Joran, Joreid, Jorheid, Jorhild, Jorid, Joril, Jorild, Jorill, Joris, Jorlaug, Jorunn, Joronn, Jorun, Jorund, Jorån, Jorånn, Julfrid, Jørga, Jørghild, Jørdis, Jørgina, Jørgine, Jørgun, Jørgunn, Johild, Jøri, Jøril, Jørild, Jørill, Jørun, Jørund og Jørunn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
IsaCathrine Skrevet 7. april 2007 #69 Del Skrevet 7. april 2007 Karda, Kardis, Kari, Karna, Kelfrid, Kellfrid, Kjeldrun, Kjelfrid, Kjellaug, Kjellbjørg, Kjellborg, Fjellfrid, Kjellrid, Kjellrun, Kjellrunn, Kjellvor, Kjellvår, Kjerlun, Kjerlaug, Kjærlaug, Knuthild, Kolbjørg, Kollbjørg, Kristbjørg, Kristhild, Kristlaug, Kristmar, Kristrun og Kåra. Lagerta, Lagertha, Lava, Leidis, Leidun, Leikny, Lidny, Lidun, Lidunn, Lidveig, Lidvor, Lif, Liff, Lindbjørg, Linveig, Liv, Lodveig og Lydvor. Maalfrid, Magnfrid, Magnhild, Magnhilde, Magni, Magnora, Magnvor, Malfrid, Malfrida, Malfryd, Malmfrid, Maldfrid, Mildred, Mildrid, Mildrun, Milfrid, Modgun, Modgunn, Modhild, Modil, Molfrid, Molfri, Mungerd, Målfrid, Målfryd og Møyfrid. Nanfrid, Nanni, Nanna, Nilbjørg, Nilvarda, Norfrid, Norgunn, Norhild, Norun, Norund, Norunn og Norveig. Oda, Odbjørg, Odda, Oddbjørg, Oddborg, Oddfrid, Oddgunn, Oddgun, Oddlaug, Oddlin, Oddly, Oddny, Oddrun, Oddrund, Oddveig, Odel, Odette, Odfrid, Odine, Odis, Odlaug, Odly, Odny, Odrun, Odrunn, Odveig, Olaug, Olava, Olave, Olbjørg, Oldborg, Olda, Oldis, Olea, Oleiv, Ollbjørg, Ollveig, Olveig, Oløf, Oløv, Oslaug, Osmine og Ovalda. Ragna, Ragndi, Ragndid, Ragne, Ragnfrid, Ragnheid, Ragnhild, Ragnhilde, Ragnhilda, Ragnhill, Ragni, Ragnild, Rangveig, Ragny, Ramborg, Ramfrid, Randa, Randi, Ranfrid, Ranheid, Rannaug, Rannei, Rannfrid, Rannvei, Rannveig, Ranvei, Ranveig, Ravna, Reidhild, Reidi, Reidun, Reidunn, Reinhild, Riborg, Rigmor, Runhild, Runi, Runa, Rådgerd, Rønnaug og Rønaug. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
IsaCathrine Skrevet 7. april 2007 #70 Del Skrevet 7. april 2007 Salmøy, Siff, Sigbjørg, Sigborg, Sigbrit, Sigbritt, Sigdis, Sigfrid, Sigfrida, Sigfryd, Sigga, Signe, Signhill, Signhild, Signi, Signy, Sigri, Sigrid, Sigrun, Sigrund, Sigrunn, Sigun, Sigunn, Sigurda, Sigvalda, Sigvarde, Sigveig, Sigvor, Sigyn, Skjaldvor, Skjalvor, Skjoldvor, Skjoldis, Snefrid, Snoor, Snøfrid, Solaug, Solborg, Solfrid, Solgerd, Solgerud, Solgun, Solgunn, Solhild, Solhill, Sollaug, Solmøy, Solrun, Solrunn, Solunn, Solvei, Solveig, Solvejg, Solvor, Solvår, Steinunn, Steinvor, Steivor, Svanlaug, Svanbjørg, Svanfrid, Svanhild, Svanvid, Svålaug, Svånaug, Sygni, Synne, Synnev, Synneva, Synnøva, Synneøve, Synnøv, Såve, Sæbjørg, Søgnhild, Søgni, Sølva, Sølve og Sølvi. Targerd, Targjerd, Tarjer, Tarjerd, Thora, Thorbjørg, Thorborg, Thorgis, Thorgun, Thorgunn, Thorhild, Thoril, Thohild, Torill, Torine, Thorny, Thorun, Thorund, Thorunn, Thorvalda, Thuri, Thurid, Thuva, Tida, Tjodhild, Tjodunn, Tjodvor, Todne, Tora, Torbjørg, Torborg, Tordis, Tordny, Tordun, Tore, Torfrid, Torgerd, Torgine, Torgjerd, Torgny, Torgund,Torgunn, Torhil, Torhild, Torhill, Tori, Torid, Toril, Torild, Torill, Torin, Torine, Torinn, Torlaug, Torun, Torunn, Torvalda, Torveig, Torø, Torøy, Tova, Tove, Trud, Trude, Trudi, Turhild, Turi, Turid, Turil, Turine, Tyri, Tåran, Tårån, Tøri og Tørine. Udna, Uni, Unn, Unna, Unndis, Unnfrid, Unnhild, Unni, Unnie, Una, Unnlaug, Unnveig, Unny, Urd og Urda. Salmøy, Siff, Sigbjørg, Sigborg, Sigbrit, Sigbritt, Sigdis, Sigfrid, Sigfrida, Sigfryd, Sigga, Signe, Signhill, Signhild, Signi, Signy, Sigri, Sigrid, Sigrun, Sigrund, Sigrunn, Sigun, Sigunn, Sigurda, Sigvalda, Sigvarde, Sigveig, Sigvor, Sigyn, Skjaldvor, Skjalvor, Skjoldvor, Skjoldis, Snefrid, Snoor, Snøfrid, Solaug, Solborg, Solfrid, Solgerd, Solgerud, Solgun, Solgunn, Solhild, Solhill, Sollaug, Solmøy, Solrun, Solrunn, Solunn, Solvei, Solveig, Solvejg, Solvor, Solvår, Steinunn, Steinvor, Steivor, Svanlaug, Svanbjørg, Svanfrid, Svanhild, Svanvid, Svålaug, Svånaug, Sygni, Synne, Synnev, Synneva, Synnøva, Synneøve, Synnøv, Såve, Sæbjørg, Søgnhild, Søgni, Sølva, Sølve og Sølvi. Targerd, Targjerd, Tarjer, Tarjerd, Thora, Thorbjørg, Thorborg, Thorgis, Thorgun, Thorgunn, Thorhild, Thoril, Thohild, Torill, Torine, Thorny, Thorun, Thorund, Thorunn, Thorvalda, Thuri, Thurid, Thuva, Tida, Tjodhild, Tjodunn, Tjodvor, Todne, Tora, Torbjørg, Torborg, Tordis, Tordny, Tordun, Tore, Torfrid, Torgerd, Torgine, Torgjerd, Torgny, Torgund,Torgunn, Torhil, Torhild, Torhill, Tori, Torid, Toril, Torild, Torill, Torin, Torine, Torinn, Torlaug, Torun, Torunn, Torvalda, Torveig, Torø, Torøy, Tova, Tove, Trud, Trude, Trudi, Turhild, Turi, Turid, Turil, Turine, Tyri, Tåran, Tårån, Tøri og Tørine. Udna, Uni, Unn, Unna, Unndis, Unnfrid, Unnhild, Unni, Unnie, Una, Unnlaug, Unnveig, Unny, Urd og Urda. Vaar, Valborg, Valda, Valdine, Valdis, Valfred, Valfrid, Valgerd, Valgjerd, Vebjørg, Vedis, Velaug, Venhild, Veni, Venil, Venill, Vidrun, Vidun, Vigdis, Vighild, Vilbjørg, Vilborg, Vilfrid, Vilgerd, Vilgjerd, Vilgun, Viel, Vilgunn, Villgun, Villgunn, Vilrun, Vivil, Vivild, Vorin, Vår, Vårin, Vårinn, Vårun og Vårunn. Walborg. Ymbjørg, Yngva, Yngvarda, Yngvil, Yngvild, Yngvill og Yrsa. Østine, Øyan, Øydis, Øyfrid, Øygun, Øygunn, Øylaug, Øyonn, Øyrun, Øyunn og Øyvor. Ådny, Åfrid, Ågunn, Ålaug, Ålov, Årlaug, Åsbjørg, Åse, Åsel, Åsfrid, Åsgerd, Åshild, Åshill, Åsil, Åslaug, Åsne, Åsny, Åsrun, Åsrunn, Åsta, Åste og Åsveig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thomasine Skrevet 7. april 2007 #71 Del Skrevet 7. april 2007 Det var mange navn det, IsaCathrine... Ikke alle norrøne, vel...? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grendel Skrevet 7. april 2007 #72 Del Skrevet 7. april 2007 Jeg ser ikke skogen for bare trær! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bada Skrevet 7. april 2007 #73 Del Skrevet 7. april 2007 Jeg ser ikke skogen for bare trær! ← Ikke jeg heller! Grendel høres forsåvidt ut som et litt norrønt navn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Veronica Mars Skrevet 8. april 2007 #74 Del Skrevet 8. april 2007 Mitt yndlingsnavn for gutt er navnet Hrafnkell, som kommer fra islendingasagaene. Uheldigvis synes min norske mann det er pyton.. så det blir nok ingen liten Hrafnkell på meg ;( ← Hvordan i alle dager uttales Hrafnkell? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Veronica Mars Skrevet 8. april 2007 #75 Del Skrevet 8. april 2007 (endret) Jeg synes forøvrig at det styggeste norrøne navnet er Grim. Ikke at det er stygt i seg selv, men det blir veldig feil likevel. Man kunne likesågodt kalt ungen Schtøgg, liksom... Endret 8. april 2007 av Veronica Mars Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drua Skrevet 8. april 2007 #76 Del Skrevet 8. april 2007 Hvordan i alle dager uttales Hrafnkell? ← Tipper Ravnkjell. Hehe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kattugla Skrevet 8. april 2007 #77 Del Skrevet 8. april 2007 hmm.. jeg kan desverre ikke skrive fonetisk (eller hva det nå heter), så det er vanskelig å forklare! Min samboer sier også "Ravnkjell" men det er ikke riktig uttalelse, siden H-en i begynnelsen av ordet uttales klart og ingen "j" i kell.. Men det er dog riktig at Hrafn betyr Ravn. Kanskje man må være islending for å klare å si det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
IsaCathrine Skrevet 8. april 2007 #78 Del Skrevet 8. april 2007 Det var mange navn det, IsaCathrine... Ikke alle norrøne, vel...? ← Utifra den siden som noen andre her nevnte, så er alle disse norrøne! En ting er sikkert, jeg liker ikke norrøne navn! Kjenner forresten en som heter Hrfn, og vi uttaler det (h)raffen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sinna Skrevet 11. september 2009 #79 Del Skrevet 11. september 2009 Selvsagt vil ikke alle norrøne navn bli knyttet opp mot dette, men jeg ville stusset litt hvis noen døpte barnet sitt Odin. jeg synes at navnet Odin er ett aldeles nyyydelig navn å har en sterk betydning.. å jeg kan med stolthet si at min sønn heter Odin Nikolai å han er faktisk døpt i den norske kirke..!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Purple Haze Skrevet 12. september 2009 #80 Del Skrevet 12. september 2009 Ja, norrøne navn er de beste. =) Jeg er jo gravid nå, og navnene er bestemt. Men siden jeg har engelsk opphav, vil jeg ha med noe derfra også. Det blir uansett de norske navnene som blir brukt. Blir det ei jente skal hun hete Mai Sunniva, etter sine bestemødre. Navnet betyr vakker solgave. =) Det er Sunniva som er norrønt, det stammer opprinnelig faktisk fra gammelengelsk, Sunngifu. Blir det en gutt skal han hete Arnulv Stanley, etter sine oldefedre. Arnulv - ørn, ulv. Det passer godt når det gjelder hva samboeren og jeg står for. Vet dette er en gammel tråd, men Arnulv Stanley? Håper du fikk en datter, for å si det sånn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå