Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Mange spennende hus å se dere drømmer om.

Mitt drømmehus har heller ikke utleiedel. Ikke fordi jeg har dårlig erfaring med utleie, men rett og slett fordi mitt drømmehus skal være STORT. Til OSS. Fordi mitt "drømmehus" er så stort (og dyrt) forutsetter det nok en lottogevinst eller noe sånn, så der er mulig mitt "reelle drømmehus" kanskje har utleie likevel. Jeg ser jo fornuften i å ha den inntekten. Men... har ikke egentlig sånn kjempelyst til det.

• 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Mitt drømmehus er Sierra fra Blå Bolig AS:

http://www.blabolig.no/index.php/27178

Det er mitt drømmehus også. Og det SKAL bygges! Når vi bare finner tomta vi vil ha! :sjarmor:

Det kan forresten gjøres fine grep for å få større bad og generelt bedre plass i annet etasje. ;)

Skrevet
Drømmehuset mitt er fra Norske hus og heter Ambassadør, det er virkelig drømmen.

Det har stor stue, stort kjøkken, foreldresoverommet på sammeplan som kjøkken og stue med inngang til eget bad rett fra soverommet.

I annen etasje får alle fire ungene hver sine fine rom, de får eget bad og loftstue. Pluss at det er et rom til der som man kan lage gjesterom av.

Det er også et gjestetoalett i gangen, samt at gangen er stor.

Den som hadde vært millionær *drømme*

Nå har jeg hørt prisen på drømmehuset ferdig oppsatt. 3,6 mill :hår: det er med kjeller men pluss tomt og alle utgifter som følger med tomta.

Dette huset for blir nok bare en drøm, ja :icon_frown:

Skrevet

Andromeda fra Nordbohus nærmer seg et drømmehus. Jeg syns egentlig at fasaden er litt kjip og stygg, men jeg er fan av atriumshus og så liker jeg planløsningen. Utleiemuligheten skulle jeg definitivt ikke ha benyttet meg av.

Det finnes også en del fine funkishus, men jeg har ikke sett noen med atrium.

• 2 uker senere...
Skrevet

www.fjogstad-hus.no Trykk på våre hus og ideer... Så er det hus nr 2325

Men har også lyst på kjeller/loft under/over deler av huset med ekstra stue!! Husker vertfall at da jeg bodde hjemme var det stas med egen stu til besøk og slikt!! Å sikkert kjekt for mine foreldre også da ;)

• 3 uker senere...
Skrevet

Her er et spennende hus. Har fått et slikt i nabolaget og huset imponerer på flere måter. ;)

Selv har jeg bygget hus etter eget hode. Dvs. jeg tegnet en planløsning og et

husfirma laget byggtegninger. Over tid har jeg sett at jeg ville ha gjordt noen

ting anderledels. Man lærer...;)

Gjest Gjesten
Skrevet
Drømmehuset

Jepp, elsker funkis av den litt minimalistiske sorten (dvs. ikke furuvegger og -tak etc.), og dette var bare nydelig...

Ellers syns jeg Maja fra Mesterhus er fint (under små hus). Siden vi ikke skal ha barn, trenger vi ikke å tenke på barnerom, ekstra bad, yttertøy og slikt. Ville gjort det om noe, da - slått sammen de to soverommene i kjelleren til ett master med walk in closet, og muligens satt inn dusjhjørne på vaskerommet til gjester.

Åååå, det var nydeleg det!! Sånn vil eg og ha!

Gjest KATTAstrofe
Skrevet

Mitt drømmehus må være Scorpio fra Nordbohus.

Skrevet

Hei

Er det mye dyrere å få bygget et arkitekttegnet hus?

Gjest *Tara*
Skrevet

Nei, Gard ... det er ikke det.

Vi har fått tegnet eget hus og fått byggfirma til å bygge det. Dermed har vi fått et hus som er helt tilpasset vårt behov, tomten og vår økonomi. Ikke en kvadratmeter er gått til spille - alt er utnyttet. Huset er tegnet for tomten .. dermed er utsikten inntakt og solforholdene optimale.

De fleste byggfirmaene har idag arkitekter tilknyttet firmaet sitt .. Dermed koster det ikke skjorta å få tegnet et hus hos en av dem. Anbales ... :)

• 9 måneder senere...
Skrevet

Titter og glor (men jeg titter fortsatt bare på ferdighus, for jeg skal ikke egentlig bygge, bare drømme, derfor kontakter jeg ingen arkitekt) og synes fortsatt "kamilla" er det nærmeste jeg kommer drømmen.

Men med en listepris på 2.3 (ifølge et forum), og vissheten om at tomt kommer i tillegg, og at det selvsagt alltid koster vesentlig mer enn listeprisen, og lottomaskina som ikke ga oss mer enn 2 rette i dagens trekning... så bor vi nok fortsatt fint i rekkehuset som ikke har bad/toalett i samme etasje som sandkasseungen kommer inn, ikke har mer enn 2 soverom i samme etasje (men totalt 4), og mangler mange av de tingene jeg setter pris på i "Kamilla". Men det er stort nok, og vi trives jo.

Men drømmen, den må man jo få ha :)

Skrevet

Vi har akkurat solgt huset vårt,men det er ikke noen tomter og oppdrive akkurat nå,så det blir vel til og kjøpe et hus og sitte på gjerdet og vente til drømmetomten dukker opp :)

http://www.trivselhus.no/BildArkiv.aspx?id=32

Dette er ihvertfall drømmehuset så langt....har ikke engang turt å tanke på hva det vil koste og bygge det :sukk:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...