Gå til innhold

Ønskelister

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, jeg sitter og tenker på dette med ønskeliste da.

Vi tenkte å registrere ønskeliste hos en butikkkjede som finnes i hele landet, siden gjestene er spredd litt mange plasser, og så godt som ingen bor her som vi bor. Jeg tenker derfor på Cristiania Glassmagasin eller Tilbords, da jeg ikke kommer på andre aktuelle steder (tenker da i hovedsak på å registrere servise (grey pearl), bestikk (Carina) og glass (ikke bestemt enda...)

(Jeg fant vel og merke ikke carina (eller noe annet fra hardanger bestikk) på nettsiden til tilbords da, men jeg har da vitterlig kjøpt et hos flere av deres butikker?)

Jeg skjønner jo at det er dumt å legge den begge plasser, siden vi jo da ender opp med like mye bytting av doble gaver som om vi ikke legger den noen plass... Men så er det det med tilgjengelighet da, tilbords har langt flere butikker i de aktuelle områder, men glassmagasinet har en som er bedre plassert for en god del av gjestene (men de har neppe noe problem med å komme seg til Tilbords heller da altså)

tilfeldigivs så jeg i går at Tilbords hadde Grey Pearl på tilbud, i alle fall her i byen ( er dette nasjonale kampanjer?) og ettersom jeg har ei tante som har spurt etter ønskeliste siden juni, så ble tanken aktivert i mitt hode, og jeg lurer på hva jeg skal gjøre.

Et annet alternativ er selvsagt å bare lage en ønskeliste og spre den uten å "legge den på en butikk", men da vil vi jo også få mye dobbelt opp, med mindre vi ber våre mødre "styre butikken" i så måte, men det synes jeg blir for mye stress for dem.

så sannelig om jeg vet hva jeg skal gjøre...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres ut som Tilbords er et veldig greit alternativ da? Er jo bare å ringe de eller stikke innom for å høre om bestikket? Evt legge ut service og glass hos Tilbords og bestikk en annen plass om de ikke har det? Er jo enklest og forholde seg til ett sted.

Skrevet

Vi tenkte å legge ut ønskeliste på Tilbords. Det blir vanskeligere for noen av gjestene, men det er ingen det er veldig vanskelig for.

Vet ikke helt hvordan det er med bestikk. Men Tilbords fører ikke de glassene vi sparer på. Spurte om det en gang og da fortalte hun i butikken at Magnor og Hadeland ikke ville selges i samme butikk. Dermed hadde de Magnor, mens Christiania Glassmagasin har Hadeland. Siden vi da ender med to forskjellige butikker har vi valgt å kun bruke Tilbords. Glass har vi likevel såpass mye av at det kan kjøpes i ettertid, evt tipses til noen få.

Kan hende det er noe tilsvarende problematikk med bestikk...

Uansett greiest å kun legge ut ønskelista et sted. Evt dele det opp så du ikke ønsker deg dobbelt opp. Siste alternativet er å legge det ut på internett selv, så kan gjestene endre etter som de kjøper. Men det blir jo tungvint for de som ikke har internett...

Skrevet

tilbords er et delvis greit alternativ, men som sagt så finner jeg i alle fall ikke på nett noen mulighet for betikket, også hadde de bare middagsserviset av serviset vårt (og vi vil ha det til middag og kaffe, og jeg VAR jo i en tilbordsbutikk i går, og SÅ vitterlig både kaffeserviset og hardangerbestikk...)

Glass har vi ikke bestemt enda, så det er jo en utfordring i seg selv...

Så da begynner jeg jo å lure på om denne tilbordsbutikken jeg var på (som ER en tilbordsbutikk, men likevle heter Bergens Glassmagasin (men står på tilbordssidene også at det er en tilbordsbutikk altså) kanskje har et litt annet/større utvalg enn tilbords generelt? At de andre kanskje ikke har hardangerbestikk? Og, at det derfor ikke ligger på nett...

Det med tilbudet har jeg nå tipset i alle fall min mor og min tante (som har bedt om ønskeliste siden han fridde) så får vi nå se om de har det også i deres butikk da...

Og det skaper selvsagt en viss "dobbelt opp"-fare ettersom vi ikke har lagt ut noen ønskeliste enda, men jeg forventer at noe dobbelt opp vil det uansett bli (for ja, noen vil sikkert gå på butikker som er naturlig for dem uansett) så om vi FÅR for mange tallerkner, så bytter jeg dem heller i noe annet, jeg skal klare det (så håper jeg det ikke er noen som kjøper noe jeg må bytte i DEN butikken det er kjøpt i da, dersom denne ligger der DE bor, gjerne langt fra der JEG bor?)

Hmm... vi får tenke litt mer på dette, min kjære har sagt at vi kan bruke kvelden i dag på det med ønskeliste (jeg har visst mast litt lenge om dette.... men ja, det er slike ting som må gjøres (og det er jo gøy...) og han må nesten nødt til å være med på å finne ut av hva vi ønsker oss....

Skrevet

Hei,

du bor i Bergen ikke sant? Hvilken Tilbordsbutikk var dette?

Skrevet

Jeg bor i Bergen ja, og var på "Bergens Glasmagasin" i Olav Kyrresgate (ja, den heter glasmagasin, men ER en Tilbordsbutikk)

Skrevet

Hva slags tilbud hadde de på Grey Pearl?

Skrevet

Det sto 25% på i alle fall noen deler da jeg stakk innom hodet i går.

Jeg hadde det veldig travelt og skulle rekke toget, bare løp innom for å se om de hadde sånn der oversikt over alle delene som finnes, så jeg rakk ikke undersøke det nærmere. Skal prøve å få tid til det i dag (dessuten gjerne stikke innom en ANNEN tilbords også, for å se om jeg finner forklaringa på hvorfor jeg ikke får Carina inn på ønskelista på nett bl.a)

Tror jeg skal forsøke å få min elsede til å innse behovet for å titte inn i en slik butikk SAMMEN med meg snart også, bl.a pga dette at vi ikke har valgt glass enda da (jeg hadde jo funnet de jeg liker best, og sagt det til ham, og han hadde ikke protestert på dette, men jeg oppdaga etter jul at han slett ikke var helt enig da...)

Skrevet

Kikket innom på ønskelistene på tilbords nå, og fant ikke serviset vårt på nett... Dette vet jeg at Tilbords har, min vennine giftet seg i fjor. Hun sparte på samme serviset og la ut ønskeliste med det de manglet.

Gå innom Tilbords butikken du Malama, så ordner de det sikkert.

Skrevet

Jeg har sett Hardangerbestikk på alle Tilbordsbutikker jeg har vært innom. Virker som om det bare er nettsidene som er dårlige...

Skrevet

Ja, jeg synes også det virekr som om nettsida der er litt dårlig, så jeg FORVENTER å få lagt til hardangerbestikk på ønskelista om jeg stikker innom? (ja, evt får de lage en ny i butikken om deikke der kan endre på den jeg har laget på nett)

Og jeg VET at de har det som kaffeservise, det vi skal samle på, i tillegg som middag, så den virker litt "begrenset" hjemmesida ja.

Skrevet

Når det gjelder Hardangerbestikk, så er det enkelte Tilbords-butikker som skal slutte med det, fikk jeg opplyst (i allefall de jeg besøkte i Oslo).

Det er no herk at man ikke kan lage lista selv, men må gå i butikken. ok, mulig man kan legge inn det som kalles "ønskeliste", men varelista er virkelig mangelfull.

Vi har forøvrig delt lista vår mellom Glasmagasinet og Tilbords fordi hjembyene våre kun har en av delene. Den på Glasmagasinet opprettet jeg selv - sendte bare en mail og fikk varenummer og priser på f.eks. Georg Jensen.

Skrevet

Vi valgte å bruke Christiania Glassmagasin samt Hadeland glassverk, da Tilbords verken har middagsserviset eller glassene vi ønsker oss. Det er Christiania Glassmagasinbutikker i Bergen, og Hadeland glassverk i Hønefoss (eventuelt Christiania Glassmagasin i Oslo)- så da får vi heller drive litt bytting om vi skulle få dobbelt opp av noe. Vi har ikke fått lagt ut liste på Hadeland Glassverk, men Christiania glassmagasin har nettlister, så da kan folk kikke der og handle på Hadeland.

Skrevet

Vi endte opp med å registrere oss begge steder, for å forsøke, men nettlistene på christiania glassmagasin var ganke håpløse da, for oss som ikke sitter med varenummer på alle tingene vi ønsker oss, så vi får evt gå i en butikk og få lagt det inn tenker jeg.

Vi prøvde på tilbords også, og der fikk vi i alle fall registrert middagsservieset (men ikke kaffeservise av samme merke).

Så vi må nok innom en butikk der også om vi vil få med alt.

Om ikke alle tilbordsbutikkene skal føre hardangerbestikk, og det betyr at vi ikke får registrere det på ønskelista der tror jeg vi må ende opp med to lister eller å bare ha ei liste som ikke oppdateres av noen butikk, og heller ta ekstraarbeidet med bytting, for dette blir jor for tungvidt tilslutt.

Det ER ganske idiotisk å ha nettlister, når man likevel må på butikken for å få registrere halve lista (og om de ikke engang tillater alle tingene fordi ikke alle butikkene har det... ja da må vi jo opplyse om dette utenom da?)

Slitsomme greier dette her.

Og glass må vi velge, det skal vi prøve å få gjort nå i den samme sammenheng, slik at vi kan sette det også på ønskelista.

Gjest -eline-
Skrevet
Vi endte opp med å registrere oss begge steder, for å forsøke, men nettlistene på christiania glassmagasin var ganke håpløse da, for oss som ikke sitter med varenummer på alle tingene vi ønsker oss, så vi får evt gå i en butikk og få lagt det inn tenker jeg.

Tror du skal kunne sende de mail og få oppgitt varenummerene.

Skrevet

Nesten like enkelt å gå innom og få dem til å legge det inn mens jeg peker på ting da, så jeg er heeelt sikker på å få rett.

Men skal forsøkes. (dvs, jeg sendte dem mail via "kontakt oss" i går, der jeg spurte hvordan jeg skulle gå frem for å få legge inn ting som ikke ligger i "listen" deres på nett, så jeg håper de kan gi meg et godt svar på det da.

Det er jo ganske HÅPLØST å ha slike nettløsninger, når de ikke inneholder det man trenger for å legge inn listene uten å uansett ha inngående kontakt med dem. Da kunne de likegodt fortsatt krevet at vi kommer i butikken da. For jeg føler at vi må det likevel. Jeg var letta da vi kunne gjøre det hjemmefra, så mye mindre stress, og så mye lettere å få min kjære med på (han kan ikke fordra butikker, men jeg synes at dette må han være med på å bestemme...) og kan gjøres på kvelden.

Men, når det ikke funker, så ble det like mye stress med det likevel, og vi kommer sikkert til å ende opp med å gå innom minst en butikk i løpet av uka for å komplettere uansett...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...