Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har sagt ja til å være dagmamma - en mnd eller to i sommer. Det er bare en "overlapping" mellom pappapermisjon og barnehage. Det er vel kanskje ingen hensikt å registerer seg som "hvit" dagmamma for så kort tid????

Men hva er vanlig å ta i betaling? Gutten blir da 10 mnd. Jeg skal ha han 3-4 dager i uka - og ca 8,5 timer pr dag....

Foreldrene beholder kontantstøtten, frem til han begynner i barnehage.

Er det vanlig å ta litt høyere betaling, når barnet er så lite - at det må ha hjelp til alt - og bruker bleier. (Tenker iforhold til å ha en 3 åring, som spiser selv og går på do)

Hjelp meg litt her..... :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Et vennepar vi kjenner betaler 4500,- for full mnd. Så det ville vel kanskje ligge noe under. Kommer litt an på hva man har inkludert (med tanke på bleier, måltider etc..)

Skrevet

Hei, ca 250 kr dagen (8-timer)

Eller 33 kr timen er normalt ;-) Kommer litt an på hvor du bor.

Skrevet

Oj. Man blir ikke akkurat rik av å være dagmamma med andre ord.

Skrevet

Jeg tok kr. 4500,- pr. mnd.

Da måtte foreldrene stå for bleier, våtservietter og middagsglass.

Inkludert i prisen var brød til lunsj og frukt til dessert.

Skrevet

:) Takker for svarene jeg har fått. Det virker iallefall som det er rundt 4500 kr som er "normalt" - for full tid...

Håper også at flere svarer;-) Det er lettere å legge frem et ønske til mamma`n - hvis jeg har mange svar herfra jeg kan referere til, med omtrent samme pris;-)

Takker :)

Skrevet
Jeg tok kr. 4500,- pr. mnd.

Da måtte foreldrene stå for bleier, våtservietter og middagsglass.

Inkludert i prisen var brød til lunsj og frukt til dessert.

Hei... Kom bare på et spørsmål til deg.... Var du dagmamma hver dag da? Ca timer pr dag?

Skrevet (endret)

De får ikke kontantstøtte før han er 13 mnd.

Endret av liv
Skrevet
Hei... Kom bare på et spørsmål til deg.... Var du dagmamma hver dag da? Ca timer pr dag?

Ja, jeg var hver dag man-fre k. 07:50 - 16:30

Og var det i 4,5 mnd.

Skrevet

Når jeg selv var dagmamma for en 1åring tok jeg 3650(det de fikk i kontantstøtte og småbarnstillegg) pluss matpenger.

Når jeg hadde barna mine hos dagmamma betalte jeg 23 kr timen for barn nr 1 og 10 kr for barn nr 2 pluss 10 kr dagen pr pers for mat... Det var ganske vanlig pris her rundt faktisk, men selv ville jeg nok tatt rundt 35 kr timen

Skrevet

I Oslo er det vel ganske vanlig at man betaler kontantstøtta pluss det en barnehageplass koster for dagmamma (dersom man har ungen der fulltid), og at man da får det samme inkludert som man ville fått i barnehagen.

Skrevet

Takker igjen til dere som har svart meg :)

Er det flere som vil svare meg - blir jeg veldig glad :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...