GoldenGlow Skrevet 6. februar 2007 #1 Del Skrevet 6. februar 2007 Jeg vil bytte fra telenor fri 60 til OneCall, er jo utrolig mye billigere! Men er lissom så glad i telenor også da... hehe, de er så behjelplige når man behøver noe, men veldig dyre. Jeg har ikke mer binding hos telenor. Har noen erfaring med oneCall? Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/251647-onecall/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Minimi Skrevet 6. februar 2007 #2 Del Skrevet 6. februar 2007 Jeg har One Call, hatt det i 2 mnd nå. Veldig fornyd. Første tlf regning var på 133kr Har aldri hatt så lav tlf regning. Hadde Tele 2 pluss før, Da fikk jeg regning på 300-500. Så prisene er det ingenting å si på Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/251647-onecall/#findComment-4258860 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kaffegjesten Skrevet 6. februar 2007 #3 Del Skrevet 6. februar 2007 Denne sammenligningen Minimi gjør er ikke riktig. Det blir som å sammenligne f eks epler og appelsiner. Hvis du går på www.telepriser.no og legger inn i kalkulatoren der minimumskostnadene (dvs utover det du må betale for hos OneCall, 65 ringeminutter, 42 SMS osv og 10 mms) og ser da på sammenligning blir differansen 80 kr. Ikke flere 100kr som Minimi mener. Årsaken ligger jo i at Tele2 har flere mye billigere abonnement enn Tele2 Pluss hvor bare månedsavgiften er kr 119 - og i tillegg er ringeprisen dyrere enn f eks Tele2 Champion. Skal vel godt gjøres å bli dyrere enn Telenor. I denne sammenligning kom Telenor fri60(302kr) på 51 plass dårligere/dyrere enn OneCall(71kr). Tele2 Champion kom på 3 plass(151) Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/251647-onecall/#findComment-4259399 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mowgli Skrevet 6. februar 2007 #4 Del Skrevet 6. februar 2007 Jeg har hatt Onecall siden november - er veldig fornøyd! Har redusert mine mnd. mobilkostnader med 200-300,- pr. mnd. Hadde Netcom Smarttalk før. Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/251647-onecall/#findComment-4259442 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Minimi Skrevet 6. februar 2007 #5 Del Skrevet 6. februar 2007 Denne sammenligningen Minimi gjør er ikke riktig. Det blir som å sammenligne f eks epler og appelsiner. Hvis du går på www.telepriser.no og legger inn i kalkulatoren der minimumskostnadene (dvs utover det du må betale for hos OneCall, 65 ringeminutter, 42 SMS osv og 10 mms) og ser da på sammenligning blir differansen 80 kr. Ikke flere 100kr som Minimi mener. Årsaken ligger jo i at Tele2 har flere mye billigere abonnement enn Tele2 Pluss hvor bare månedsavgiften er kr 119 - og i tillegg er ringeprisen dyrere enn f eks Tele2 Champion. Skal vel godt gjøres å bli dyrere enn Telenor. I denne sammenligning kom Telenor fri60(302kr) på 51 plass dårligere/dyrere enn OneCall(71kr). Tele2 Champion kom på 3 plass(151) ← Så det er ikke riktig at jeg fikk en tlf regning på 133 kr?? At jeg hadde mnd avgift på Tele 2 og ikke på One Call gjør jo bare at det er enda billigere for meg å velge One Call. Jeg sa da overhode ikke at trådstarter kom til å spare flere hundre, jeg sa bare at jeg gjør det!!! Så det stemmer at jeg fikk tlf regning fra One Call på fler hundre billigere enn mine tlf regninger fra Tele 2! MAKAN Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/251647-onecall/#findComment-4259818 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kaffegjesten Skrevet 7. februar 2007 #6 Del Skrevet 7. februar 2007 Joda, Minimi alt du skriver er helt sikkert riktig, men det du (iallefall for meg) synes å sammenligne blir ikke helt riktig ettersom dine 2 abonnement er så forskjellig. Jeg har aldri motsagt deg i forhold til at du vil spare penger på å flytte vekk fra Telenor. Klart du sparer på å flytte. Telenor er uansett et av de aller dyreste selskap på mobiltelefoni - uansett abonnement. I Aftenposten i dag - side 4 i kulturdelen(finner den ikke på nett og linker derfor ikke) står det jo nettopp hvor gunstig det er med bl a selskap/abonnement som IKKE har månedsavgift. Ved å sammenligne f eks Telenor, Netcom, Chess og Tele2's priser vil du finne at de abonnement som koster penger pr måned er betydelig dyrere å ringe med enn de som er gratis. NetCom og Telenor har ingen abonnementer som ikke har månedsavgift, men det har f eks OneCall, Nutel, Chess og Tele2 - hvis du ikke ser en minsteregning på kr 35/39/70 pr. måned som abonnementsavgift. Forskjellen er bare at du kan ringe eller sende SMS for HELE beløpet. Vet at noen vil hevde at f eks Netcom's familieabonnement er gunstigere enn flere andre, men det finnes nå flere tilbydere som har det samme, bl a Nutel og Tele2 - som er MYE billigere enn NetCom. Og hvis du er avhengig av Telenordekning så finnes flere tilbydere som bruker det nettet - bl a Tele2. OneCall og Nutel har Netcom-dekning. Og jeg oppdaget en liten ting til i min sammenligning i går og det er at forskjellen mellom OneCall og Tele2 Champion er betydelig mindre enn det jeg fortalte - særlig hvis du ringer mer enn 65 minutter i måneden, sender mange MMS og har mobilsvar i tillegg. Likevel - forskjellene er små - og uansett så er både OneCall og Tele2 (+ mange fler) betydelig billigere enn NetCom og Telenor - uansett abonnement der. Sannsynligvis er det bare folk som enten har for mye penger eller de betaler ikke abonnementet selv som har Telenor- eller NetCom-abonnement. Skal slenge litt til med leppa om et litt annet tema - de samme folkene( i Oslo-området) har sikkert også strøm fra Hafslund. Landets dyreste - for n'te året på rad............... Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/251647-onecall/#findComment-4262249 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 27. november 2007 #7 Del Skrevet 27. november 2007 Var visst et litt gammelt innlegg dette, men jeg ble fristet til og kommentere. Jeg har hatt Onecall i 6 måneder og har vært storfornøyd. Dette viser at lav pris betyr ikke dårlig service. Jeg fant også en ny side som viser mobilpriser og gir deg generelle tipsMobilabonnement Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/251647-onecall/#findComment-5075242 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dolce Skrevet 30. november 2007 #8 Del Skrevet 30. november 2007 Jeg har også brukt One Call i et halvt år, og er storfornøyd. Rimelig abonnement - også til bruk i utlandet. Betalte bare 0,42 pr SMS både til utenlandske mobilnumre, samt fra min norske mobil i utlandet. I tillegg får jeg rask respons fra One Call på mine henvendelser via mail. Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/251647-onecall/#findComment-5084135 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 30. november 2007 #9 Del Skrevet 30. november 2007 Jeg har IPEA. Knallfornøyd. 90 sms og ca. 135 minutter gratis ringetid hver måned. Det eneste er at jeg ikke helt skjønner hvordan de minuttene beregnes når man ringer til utlandet eller spesielle numre. Men jeg skravler ikke så mye. Uansett er det ufattelig mye billigere enn Tele2-abonnementet jeg hadde før. Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/251647-onecall/#findComment-5084186 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 30. november 2007 #10 Del Skrevet 30. november 2007 Har også onecall og er meget fornøyd med at jeg betaler mindre i måneden. Håper bare ikke alle bytter vekk tele*or, slik at grunnlaget for billig mob. tlf forsvinner. Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/251647-onecall/#findComment-5085382 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 30. november 2007 #11 Del Skrevet 30. november 2007 Jeg har kontantkort på netcom og ønsker å bytte til one call abonnement. Hva skjer da med pengene jeg har på kontantkortet? Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/251647-onecall/#findComment-5085539 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 30. november 2007 #12 Del Skrevet 30. november 2007 Sannsynligvis er det bare folk som enten har for mye penger eller de betaler ikke abonnementet selv som har Telenor- eller NetCom-abonnement. Skal slenge litt til med leppa om et litt annet tema - de samme folkene( i Oslo-området) har sikkert også strøm fra Hafslund. Landets dyreste - for n'te året på rad............... La oss gjøre det helt komplett, og ta med bankforbindelsen deres. Sannsynligvis DNBNor eller noe annet dyrt. I høyden klager de kanskje litt på gebyrer, og lave renter på innskudd, men muligheten for å bytte bank er helt utenfor deres fatteevne.. ...i tillegg har de 2-3 garanterte spareprodukter (anbefalt av bankens "rådgivere") de ikke fatter noenting av, men de forstår ihvertfall at de får igjen de pengene de setter inn i det produktet, når de realiserer det. ...og det er det de får, ikke ett øre mer. Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/251647-onecall/#findComment-5085658 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 17. desember 2007 #13 Del Skrevet 17. desember 2007 Onecall ...hva har jeg å si om dem? Jeg bestilte 2 sim-kort, fikk kun ett, den andre fløy sin vei, men men de påstod at de hadde sendt kortet. Den andre, jeg har betalt en regning på 100 kroner, har fakset 3 ganger, til den oppgitte adr./nr/navn men men...de har ikke fått den, fordi de har ikke tid til å sjekke innkommende brev og det kan hende kvitteringen som jeg har sendt, plutselig er 'borte' uten grunn... Wow, billig er de...Jeg har brukt flere hundre kroner bare for å ringe dem, fakse dem...Jøss...Jeg elsker OneCall Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/251647-onecall/#findComment-5135055 Del på andre sider Flere delingsvalg…
FantasDick Skrevet 17. desember 2007 #14 Del Skrevet 17. desember 2007 Jeg byttet til One Call for ikke så lenge siden. Var en del tull med sending av SIM-kortet, det kom ikke fram før et par dager etter de hadde flyttet nummeret o.l, men nå er jeg veldig fornøyd. Min første (og eneste hittil) regning kom på hele 49,93 kr. Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/251647-onecall/#findComment-5135086 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ToveM Skrevet 17. desember 2007 #15 Del Skrevet 17. desember 2007 Her har vi nå One call alle sammen (utenom eldstemann) og har bare positive erfaringer. Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/251647-onecall/#findComment-5135098 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eve Luna Skrevet 17. desember 2007 #16 Del Skrevet 17. desember 2007 Både jeg og samboer har One Call. Fornøyde, men ikke helt. Det er meningen at de skal sende faktura på mail. Men det har hendt at vi ikke har fått det. Og han bruker hotmail, mens jeg bruker spray mail. Det som skjer da er at vi får purring i posten, men en purregebyr på ca 60 kr. Og når vi ringer og klager på dette og sier at vi har ikke fått opprinnelig faktura, så kan de ikke hjelpe oss for ut fra deres systemer så ser de at e-postene er sendt. Så vi har måttet betale en del purregebyrer. Og det er egentlig på størrelsen med selve regningen. Men de siste måneder har de skjerpet seg. Vi har fått fakturaene korrekt til mail. Så jeg håper det fortsetter sånt. Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/251647-onecall/#findComment-5135326 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 17. desember 2007 #17 Del Skrevet 17. desember 2007 Jeg hadde onecall en periode, men det var så mye tull med dem, at jeg byttet. Regningene skulle jo komme på mail, men jeg fikk nesten ingen av disse på mail, og endte hver eneste gang opp med å måtte betale purregebyrer, rett og slett fordi jeg ikke hadde muligheten til å betale regningene innen tidsfristen fordi jeg som regel ikke fikk regningene i mailen min. Jeg prøvde å kontakte dem på kundeserice på telefon, men bestemte meg heller for å sende en mail da det var så lang ventekø. Dermed sendte jeg en mail, og forklarte situasjonen. Den mailen fikk jeg aldri svar på, og til slutt endte det med at jeg rett og slett bare byttet til tele2. Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/251647-onecall/#findComment-5135392 Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleBille Skrevet 17. desember 2007 #18 Del Skrevet 17. desember 2007 Vi har aldri hatt noen problemer med fakturaer, men har ringt en gang for å etterlyse - da en av tre fakturaer ikke kom. Fikk veldig kjapt svar at det var fordi påløpt var under fribeløpet. Mulig vi har vært heldige - men så langt er vi tre som er veldig fornøyde. Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/251647-onecall/#findComment-5135445 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Stjernedryss Skrevet 17. desember 2007 #19 Del Skrevet 17. desember 2007 Jeg har one call, det er ingen månedsavgift, ingen minstetakts, men masse gratis ringeminutter og sms. Hitill har jeg fått tre fakturaer som har ligget i underkant av 50 kr alle sammen (!) Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/251647-onecall/#findComment-5135514 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dru Skrevet 17. desember 2007 #20 Del Skrevet 17. desember 2007 Jeg fikk mail som informerte meg om at faktura kom innen få dager, og at jeg burde legge mailadressen den kommer fra i "safe list" slik at den ikke gikk i junk mailen. Virker som om de har hatt litt trøbbel med akkurat det. Jeg har ikke annet enn godord om onecall foreløpig, men man skal jo ikke se bort fra at det endrer seg en eller annen gang. Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/251647-onecall/#findComment-5136428 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå