Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som jeg skrev i ett innlegg tidligere har mine føste GRÅ hår meldt seg og jeg har ringt sporenstreks og bestilt frisørtime. Fikk time i dag kl 13:00.

Jeg har mørkt langt hår. (kanskje komunebruntmørkt ;) )

Har dere jenter noen tips til kule fargekombinasjoner ?

Tenkte kanskje noen striper i håret.

Jeg fikk time i en salong jeg aldri tidligere har brukt og jeg er redd jeg kommer til den typen frisør som bare spør hva jeg har tenkt på og ikke har noen ideer og tips selv.

Blir kjempeglad for innspill!

Videoannonse
Annonse
Gjest Deception
Skrevet

Hårfarge kan ikke bare bestemmes i isolasjon, men må sees ut fra et helhetsperspektiv. Hudfarge og øyenfarge bestemmer også, det er ikke alle farger som er like fine på alle.

Skrevet

Bare si til frisøren "gjør meg veldig pen" :ler:

Om du har kommunefarget hår, så pleier det jo å se bra ut med litt lyse striper? Syntes de aller fleste ser bra ut med det :) Det gjør det så friskt og pent! Kan nesten ikke gå feil. Men som Deception sier, kommer veldig ann på øyner og hud, frisøren vet nok det (håper jeg..) hva som kler deg bedre enn oss som ikke har sett deg :)

Dette blir spennende! Lykke til :) Si fra åssen resultatet ble :)

Skrevet
Hårfarge kan ikke bare bestemmes i isolasjon, men må sees ut fra et helhetsperspektiv. Hudfarge og øyenfarge bestemmer også, det er ikke alle farger som er like fine på alle.

Det forstår jeg godt og er enig i men jeg tenkte mer på ulike fargekombinasjoner ?

Jeg mener selv at jeg kler kalde farger best.

Gjest Deception
Skrevet

Har du varm eller kald hudtone? Jeg har selv gultonet hud, og kalde farger kler meg helt klart bedre enn varme. Dette går imot det mange ukeblader sier, men jeg har fått det bekreftet av flere frisører.

Hva med å legge inn en mørk bruntone, og noen honningfargede striper?

Skrevet

Mørk brunafrge med honningfargende striper høres fint ut :)

Jeg har en gul hudtone. Har grønne øyne m en aneslse brune og gule spetter.

Gjest Deception
Skrevet

Det høres ut for meg som om kalde farger er finest på deg, ja. Forsøk å få en kald, men ikke altfor mørk, bruntone, og deretter noen lysere striper. Det vil gjøre at du føler deg mye freshere ellers, også. :)

Skrevet (endret)

Jeg sverger alltid til tre farger på mine striper, noen bronze/brunt, noen "gull" og mange av gylden champagne. Men nå har nok jeg en veldig varm hudtone.

Men er jo så mye fint å få gjort :) har du ikke et bilde av åssen du ønsker som du kan ta med?

Hørtes VELDIG pent ut med en kald lyse brun farge, med honning striper i :Nikke:

Endret av GoldenGlow
Skrevet

Hvis du ikke vil ha forandring, bare ta bort de gråe hårene..så anbefaler jeg en glansvask i samme farve som din egen ;)

Skrevet

Jeg ønsker gjerne forandring jo.

Hm letter på nettet etter noen bilder jeg evt kan ta med men finner ingen.

Skrevet

Resultatet ble alt annet enn bra :sur:

Ga klar beskjed om en kald brunfargen. Endte opp med en som heller er varm.

Ba om kalde lyse striper i en kald farge.

Endet opp med gylde/røde striper.

FAEN

Hvorfor gidder ikke enkelte frisører å høre på kunden ?

JEg vet at jeg sa klart i fra.

Jeg kler IKKE gyldene toner.

Gjest Blondie65
Skrevet

Jeg pleier å farge håret selv i den tonen mitt eget hår har og så striper jeg oppå. Jeg har aldri tenkt over om det er en varm eller en kald farge ... hm ... Den er nok litt gylden når jeg er ferdig men blir kaldere etterhvert som den blir vasket. Kanskje det skjer med deg også?

Jeg har dessverre møtt frisører som sier ting som: men du kler da ikke den eller den fargen - neihei nei. Det er den jeg har hatt og fått av frisør ti siste år ...?

En gang sa jeg platinafarget og fikk gulrot - jeg spurte henne om hun ikke skjønte hva jeg mente - joda - men jeg kom ikke til å kle det mente hun. Da svarte jeg henne bare at hun skulle være j... glad for at jeg ikke skulle ha knall rosa kjole i bryllupet dagen etter. Hun ble blek og jeg ble enda sintere fordi hun ikke hadde ytret en lyd da jeg sa platinafarget - hun bare gjorde som hun trodde ble best uten å spørre. Heldigvis hadde jeg svart drakt i det aktuelle bryllupet.

Skrevet
Resultatet ble alt annet enn bra :sur:

Ga klar beskjed om en kald brunfargen. Endte opp med en som heller er varm.

Ba om kalde lyse striper i en kald farge.

Endet opp med gylde/røde striper.

FAEN

Hvorfor gidder ikke enkelte frisører å høre på kunden ?

JEg vet at jeg sa klart i fra.

Jeg kler IKKE gyldene toner.

Klaget du da? Om du gjør det, så får du sikkert ny time gratis med ny farging. Er så kjipt å ikke bli fornøyd!

Skrevet

Nei, jeg klaget ikke så jeg har jo kun meg selv å takke.

Synes det er så vannskelig / leit å klage til frisøren.

Hvorfor vet jeg ikke helt.

Skrevet
Nei, jeg klaget ikke så jeg har jo kun meg selv å takke.

Synes det er så vannskelig / leit å klage til frisøren.

Hvorfor vet jeg ikke helt.

æsj, så leit. kan du ikke ringe ned og si at du ble så paff med en gang og vet du burde klagtet da, men syntes det er vanskelig, men når du kom hjem innså du at du var alt annet enn fornøyd. At du BA om noe spesifikt og fikk noe annet? Jeg synes og det er vanskelig å klage face to face, men det er lettere å ringe i etterkant. Bare gjør det så fort som mulig. Viser de ingen respekt for det, trenger du jo aldri gå dit igjen.

Skrevet

Jeg har bestemt meg. Jeg ringer i morgen og klager ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...