Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

En jente som har opplevd ekstreme påkjenninger over tid, og følgelig har vært langt nede tidligere, men som den dag i dag fungerer nesten like bra som før (med unntak av at hun kan bli ekstra utrygg på menn hun ikke kjenner godt - i begynnelsen, noe som kan gi utslag i frem-og tilbake-oppførsel o.l.)

- Hvor uaktuell vil hun være?

Hadde du giddet?

Hvis ja, hvordan hadde du taklet hennes gale eks som fremdeles terroriserer henne med jevne mellomrom?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
En jente som har opplevd ekstreme påkjenninger over tid, og følgelig har vært langt nede tidligere, men som den dag i dag fungerer nesten like bra som før (med unntak av at hun kan bli ekstra utrygg på menn hun ikke kjenner godt - i begynnelsen, noe som kan gi utslag i frem-og tilbake-oppførsel o.l.)

Hadde du giddet?

Hvis ja, hvordan hadde du taklet hennes gale eks som fremdeles terroriserer henne med jevne mellomrom?

Jeg tenker at hvis eksen er gal, kan ikke hun være riktig god heller. Stygt sagt, men det er det jeg tenker. Derfor ville hun vært ganske så uaktuell.

Skrevet
Jeg tenker at hvis eksen er gal, kan ikke hun være riktig god heller.  Stygt sagt, men det er det jeg tenker.  Derfor ville hun vært ganske så uaktuell.

Selv om resten av hennes ekser er normale, hun har normal familie, og normale venner, som alle kan gå god for henne?

"Den gale eksen" virket forresten rimelig normal han også, i begynnelsen... :(

Skrevet
Selv om resten av hennes ekser er normale, hun har normal familie, og normale venner, som alle kan gå god for henne?

"Den gale eksen" virket forresten rimelig normal han også, i begynnelsen... :(

Nei, det forandrer saken.

Men generelt er jeg skeptisk jenter med psykiske problemer. Spesielt hvis de er over 30.

Gjest Blondie65
Skrevet

Jeg kan love deg en ting: De mest normale kan få en gal eks. De mest friske kan få psykiske problemer. De mest lovende forhold kan ende i fiendskap.

Å dømme noen fordi de har problemer er feil.

Når det er sagt: Man kan selv gjøre noe med psykiske problemer som å søke hjelp. Dersom eks'en ikke respekterer ens privatliv må han eller hun anmeldes - før de går til håndgripeligheter.

Man kan dessverre ikke gi av seg selv før man elsker seg selv. Derfor er det viktig at man jobber seg ut av problemene - med hjelp fra psykolog dersom man ikke greier det selv. Når du har fått hjelp til dine egne problemer er det lettere å avvise en plagsom eks - eller ignorere oppførselen. Noen ganger blir man plaget fordi at man viser at det plager en - det er også en lærdom man må ta.

Skrevet
Å dømme noen fordi de har problemer er feil.

Man dømmer dem ikke. Man bare lar seg ikke bli tiltrukket av dem.

Skrevet
Nei, det forandrer saken.

Men generelt er jeg skeptisk jenter med psykiske problemer.  Spesielt hvis de er over 30.

Hun sliter ikke med ettervirkninger lenger, og er godt under 30 (enn så lenge :) ).

Alt som vil kunne påvirke gutten er at hun kan være utrygg/vanskelig i innkjøringsfasen, til hun blir trygg på han, og det kan tenkes hun kan komme til å oppleves som fraværende/engstelig i perioder "den gale eksen" terroriserer henne. (som regel 5-6 ganger i året, noen dager i strekk)

Hun har absolutt ikke noe behov for å snakke om det som har skjedd lenger, eller på andre måter bruke den nye til å støtte seg på.

Skrevet
Hun sliter ikke med ettervirkninger lenger, og er godt under 30 (enn så lenge :) ).

Alt som vil kunne påvirke gutten er at hun kan være utrygg/vanskelig i innkjøringsfasen, til hun blir trygg på han, og det kan tenkes hun kan komme til å oppleves som fraværende/engstelig i perioder "den gale eksen" terroriserer henne. (som regel 5-6 ganger i året, noen dager i strekk)

Hun har absolutt ikke noe behov for å snakke om det som har skjedd lenger, eller på andre måter bruke den nye til å støtte seg på.

Hvis jeg hadde blitt sammen med en dame og etter en tid oppdaget at eksen hadde terrorisert henne, ville jeg nok bedt om tillatelse til å terrorisere eksen litt...

Skrevet
Alt som vil kunne påvirke gutten er at hun kan være utrygg/vanskelig i innkjøringsfasen, til hun blir trygg på han

Glemte å kommentere dette: Gutten kan tolke frem og tilbake oppførsel som at hun leker med ham. Jeg trekker meg iallfall ut hvis en dame begynner med slikt.

Skrevet
Dersom eks'en ikke respekterer ens privatliv må han eller hun anmeldes - før de går til håndgripeligheter.

Håndbegripeligheter og anmeldelser har allerede skjedd, og ligger noen år tilbake i tid. Eks oppleves som enklest å ha med å gjøre hvis hun lar det gå sin gang - og lar han bli ferdig med det. (Det pågår rundt 5-6 ganger i året, og varer noen dager hver gang.) Hemmelig nr o.l. fører faktisk bare til mer utrygghet hos henne, ettersom han da gjerne bare dukker opp uten at hun vet når. Det at han faktisk kan nå henne, gjør at hun vet hvor hun har han/hva som kommer, og på en måte kan forberede seg, noe som gjør henne tryggere alle de dagene han ikke terroriserer henne.

Man kan dessverre ikke gi av seg selv før man elsker seg selv. Derfor er det viktig at man jobber seg ut av problemene - med hjelp fra psykolog dersom man ikke greier det selv. Når du har fått hjelp til dine egne problemer er det lettere å avvise en plagsom eks - eller ignorere oppførselen. Noen ganger blir man plaget fordi at man viser at det plager en - det er også en lærdom man må ta.

Selvfølelsen er bra, ettervirkninger jobbet i gjennom, med hjelp fra både venner, familie og lege. Hun har mye å gi, og etter flere år som singel (og bearbeidelser) endelig klar for noe nytt. Problemet er å komme i gjennom bli-kjent/bli trygg på-fasen, noe som naturlig nok må jobbes i gjennom i en "ekte situasjon", ikke på et kontor...

Skrevet
Glemte å kommentere dette: Gutten kan tolke frem og tilbake oppførsel som at hun leker med ham.  Jeg trekker meg iallfall ut hvis en dame begynner med slikt.

Noe som jo er veldig forståelig. Men dersom han også blir fortalt om denne eksen, kan han forhåpentligvis legge sammen to og to...

Så da er bare spørsmålet om han gidder?

Skrevet

Tror det hele hadde endt opp i hvor interesert jeg hadde vært i dama jeg. HAdde hun tydelig hatt problemer, som jeg ikke regnet med kunne løse seg i fremtiden, tror jeg at jeg hadde skygget unna. Da hadde det bare blitt en påkjenning..

Bli kjent/trygg fasen er jo ikke lik hos noen, noen finner jo tonen på dagen, andre tar det lang tid. Men hadde hun sagt det som det var, og jeg virkelig hadde vært interesert så hadde jeg nok ikke skygget unna.

Men det som opptar meg mest her er han gærningen, oppsøker henne 5-6 ganger i året. Selvfølgelig skjønner jeg hun blir engstelig og kan virke fraværende når dette skjer.

Det som skremmer meg mest er det virker som det er akseptert... Er det ingen som har gjordt noe da?? Annmeldelse og håndgemeng (håndgripeligheter).. Ble det ikke noe ut av det da? rettsak?. besøksforbud?

Han eksen burdte fått følt det på kroppen hvordan det er og bli terrorisert slik, min mening.

Ex

Skrevet

Hadde du giddet?

Selv ville jeg vært forsiktig med en slik person, av mange grunner. Det er vel del av din job som kjæreste å takle den gale eksen. Elsket jeg jenta ville jeg gjort mitt beste.

CoolDuckie

Skrevet

Du donald duckie,,, tror det var bare du som tolket det dit hen at det er typen hennes som er ts...

Hehe...

Ex...

Gjest Mayamor
Skrevet

Elsker en noen er det ikke bare å snu seg vekk, men jeg må innrømme at jeg sikkert ikke ville "latt meg" falle for en med store problemer. Hva fremtiden vil bringe er det ingen som vet. men helt ærlig: jeg tror jeg hadde tenkt meg om mer enn en gang. :sjenert:

Skrevet

Hadde du giddet?

Jeg har hatt en ting gående med en jente i lang tid nå. Som du sier så føler jeg aot at det blir litt frem og tilbake. Gir noen ganger utrykk for å ha lyst til å fortsette for siden å forsvinne og tilsynelatende i alle fall, ikke være så interessert en liten stund.

Jeg tror ikke det du prater om her er grunnen hennes, men om det var det og jeg skulle svare på spørsmålene dine i henhold til det, så ville hun fremdeles være like aktuell for det første. Det er da ikke hennes skyld at hun har en idiot av en ex. Og som svar på om jeg hadde giddet, så er det basert på hva du mener med det. Det inngår også i spørsmålet om hvordan jeg hadde taklet exen som i følge deg, terroriserer henne. Svaret på det er enkelt. Jeg ville ikke tillatt at noen trakaserte og eller terroriserte kjæresten min. Det ville heller ikke være noe problem i seg selv, for det ville jeg løst.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...