Gjest Gjest linda Skrevet 5. februar 2007 #1 Skrevet 5. februar 2007 Hei jeg PCOS Poly cystisk overialt syndrom. Jeg fikk vite det da jeg var ca 17 . og at jeg kunne få prob med å få barn, Jeg var så heldig at jeg ble gravid på naturlig måte da jeg var 21 . Men jeg merker denne sykdommen eller hva man skal kalle det på forskjellige måter. Jeg vet at noen har flere og sterkere symptom på det enn meg, men jeg føler at det hadde vært fint å snakke med noen om hvordan de opplever dette-. Jeg bruker periodevis p-pillen Diane, som er en hormonpille også, både som p-pille men også for å redusere uren hud, da jeg kan få en del kviser, særlig i vinter halvåret. Og fordi jeg har noe uønsket hårvekst på hake og hals. Der har jeg tidligere benyttet laser, hvor det har vært borte en god stund, men nå er det en stund siden jeg har tatt det pga studier o.l Ellers så er jeg litt overvektig, noe som kan være pga dette, men ja jeg er glad i godsaker og jeg , men skulle gjerne godt ned en 10 kg- Jeg har også noe humørsvingninger, gjerne ved pms, noe de fleste kvinner opplever, men jeg kan bli veldig plaget av pms og det er ikke noe koslig for meg eller de rundt meg da Men jeg merker disse svingningene ellers også da jeg fort kan bli mer engstelig og få litt hetta over ting. Utover det jeg rolig og avbalansert og godt humør, men det blir litt slitsomt. Jeg føler at all den informasjon jeg har om PCO har jeg fått via nettet eller i avis/tidskrift. Det virker som legen ikke tar det så alvorlig, men det beskrives jo at man i tillegg kan få hjerteproblemer, diabetes, skallethet, visse krefttyper o.l Det jeg lurer på er. Hvordan er det din PCOS utarter seg, har du noen erfaringer, råd eller tips og dele med meg og andre som lurer, Med klem fra meg
Gjest Gjest Skrevet 5. februar 2007 #2 Skrevet 5. februar 2007 Har det ikke selv, men vil bare tipse om at det er et eget pco forum på snartgravid.com. Om jeg ikke husker feil så pleier det gå an å finne en lege med god kunnskap via det forumet, så sant du ikke bor ytterst ute i ødemarken. Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå