Tante Dora Skrevet 5. februar 2007 #1 Skrevet 5. februar 2007 Jeg liker å være ute i hagen min, å lukte på syrinene og se på rosebuskene mine. Men jeg har virkelig blitt angrepet av snegler og løvetann de siste årene, så jeg lurer på om noen har noen tips til å få de vekk? jeg har prøvd det meste av middler men jeg synes ingenting fungerer. hjelp takk
Wildy Skrevet 5. februar 2007 #2 Skrevet 5. februar 2007 Når det gjelder snegler er det bare en ting som funker: FULL KRIG! Fram med alt du kan av feller, sagflis, kokende vann, salt osv osv.. Plukk og drep, ingen nåde! Hersen ufyselige udyr! Har vært plaget her å, noen år er verre enn andre. I fjor var ikke så ille, men året før var det full sneglealarm her i strøket. Litt komisk da,med hele nabolaget ute på snegeljakt på kveldene..... Løvetann har jeg gitt opp. Klipper plenen relativt ofte, da vises de ikke så mye.
Tante Dora Skrevet 5. februar 2007 Forfatter #3 Skrevet 5. februar 2007 Ja, jeg er veldig glad i hagen min skjønner du så jeg prøver ALT for å få den perfekt. Men de hersens udyrene og de blomstene knekker meg sammen. Jeg blir nesten lei meg, siden ikke hagen min er den peneste i nabolaget lengre. Så denne sommeren er det full krig mot sneglene og løvetenna! Takk for tips. Sagflis og salt har jeg ikke prøvd enda så kanskje det er håpet.
Gjest Silmarill Skrevet 15. februar 2007 #4 Skrevet 15. februar 2007 Meget fortvilende om sneglene spiser opp rosebuskene dine, og at du nå ikke lenger har den fineste haven i nabolaget Snegler skyr koffein, så strø kaffepulver eller kaffegrut der du er mest angrepet. Aske skal også være bra. Du kan sette ut skåler med øl eller strø kål med smør på for så å lokke dem til et sted! Det funker Gi sneglene til naboen som nå har den fineste hagen Det siste var (for de som ikke skjønte det)
kamela Skrevet 25. april 2007 #5 Skrevet 25. april 2007 Mannen min rapporterte om ekle snegler på vei ut døra i dag morgen, så her erlæres krig mot de ekle krypene.
Gjest Marillia Skrevet 25. april 2007 #6 Skrevet 25. april 2007 Bare en ting å si; plukk, plukk, plukk. Snegler må fjernes og løvetann likeså. I fjor satt jeg en hel ettermiddag og dro opp løvetann. Ikke akkurat det morsomste her i verden, men selv om plenen så ut som om den hadde vært invadert av jordekorn - så ble det lite løvetann resten av sommeren!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå