Vanilje jenta Skrevet 5. februar 2007 #1 Skrevet 5. februar 2007 Jeg fikk en litt rar telefon i sta, ¨jeg hadde litt støy i bakgrunnen så jeg hørte ikke hve dem sa. Og den bare la på etter å ha sakt en kort setning. Nr begynner med +150. Noen som vet hvilket land dette er? Noene som har opplevd noe lignende her?
Gjest gjesta Skrevet 5. februar 2007 #2 Skrevet 5. februar 2007 du kan prøve denne linken og se om du finner svaret der http://www.fonefinder.net/
Gjest Labellamia Skrevet 5. februar 2007 #3 Skrevet 5. februar 2007 Her kan du også prøve. http://www.kropla.com/dialcode.htm
Gjest gjesta Skrevet 5. februar 2007 #4 Skrevet 5. februar 2007 Her kan du også prøve. http://www.kropla.com/dialcode.htm ← Linken går til samme sted som jeg tipset om Jeg prøvde forresten med mitt eget telefonnummer, men det kunne den ikke finne noen opplysninger om...
Gjest Labellamia Skrevet 5. februar 2007 #5 Skrevet 5. februar 2007 Linken går til samme sted som jeg tipset om Jeg prøvde forresten med mitt eget telefonnummer, men det kunne den ikke finne noen opplysninger om... ← Kansje du er lagt inn som hemmelig agent 007
Gjest gjesta Skrevet 6. februar 2007 #6 Skrevet 6. februar 2007 Ja, og det er vel kanskje du som er den hemmelige agenten 015
Gjest Minimi Skrevet 6. februar 2007 #7 Skrevet 6. februar 2007 (endret) Her kan du også prøve. http://www.kropla.com/dialcode.htm ← Prøvde den linken med mitt nr, bare for å prøve og jeg er visst Pakistansk :klø: (Har visst noe med at landskoden i pakistan er den samme som de to første tallene i mitt nr fant jeg ut.. ) Jeg blei også oppringt av et utenlandsk nr her om dagen.. Link Her er landskodene (scroll nedover) men fant ingen som bynte med 150... hvor mange siffer er det? Sikker på at det begynner med 150? Endret 6. februar 2007 av Minimi
Vanilje jenta Skrevet 6. februar 2007 Forfatter #8 Skrevet 6. februar 2007 Det er ingen landskoder som begynner på 1 15 eller 150. Tror det bare er noen som prøver å svindle meg. Når jeg ringte tilbake med et annet nr kom det en sinsykt høy ringelyd, så jeg bare la på. Hvis det var noe viktig så ringer dem sikkert tilbake. Takk for svarene jeg har fått.
Gulphild Skrevet 6. februar 2007 #9 Skrevet 6. februar 2007 Ble ringt opp fra et nr fra Saudi Arabia her om dagen, +966 eller noe. :hår:
Lassie Skrevet 6. februar 2007 #10 Skrevet 6. februar 2007 Jeg var i lengre tid plaget med opprigninger fra sierra Leone. Var rett før jeg hadde tenkt å melde det til politiet som sjikane fordi det var så ille, men da sluttet det plutselig. Begynner det igjen vil jeg ta kontakt med politiet med en gang. Men det nytter jo ikke å gjøre hvis de ringer kun en gang, da. Hos meg ringte de 50 ganger i løpet av en uke eller noe sånt. En kamerat av meg mente at det er noe sånne greier hvor de skal få deg til å ringe opp igjen, for det tjener de penger på. Så hvis du ringer opp igjen og det blir besvart så koster det masse penger. Men jeg vet ikke, kan jo være noen ringte feil til deg da, siden det ikke var mange ganger.
Bladlusa Skrevet 8. februar 2007 #11 Skrevet 8. februar 2007 Nå har jo både USA og Canada landskode 1, så det kan kanskje tenkes at 50 var starten på det "ordinære" telefonnummeret?
Latee Skrevet 8. februar 2007 #12 Skrevet 8. februar 2007 Og det kan også være at personen brukte et international calling card. Da kan man ringe fra Italia eller hvor som helst og det vil vises nr fra et hvilket som helst land. Gjør iallefall det med det jeg bruker. Så det kan være du kjenner noen i utlandet som prøver å ringe deg?
Vanilje jenta Skrevet 2. mars 2007 Forfatter #13 Skrevet 2. mars 2007 Nå har noen ringt igjenn. Og denne gangen hører nr til Nigeria. Synes dette er skikkelig ekkelt. Hvor i all verden har de fått nr mitt fra? Noen som har opplevd noe av det samme?
Gjest Alyx Skrevet 2. mars 2007 #14 Skrevet 2. mars 2007 Ja, jeg har. De ringte fra Nigeria i et halvt år, en gang til dagen cirka. Jeg bare trykket opptatt uten å ta telefonen, jeg kjente jo igjen nummeret. Det kan godt være de vil at du skal ringe dem opp igejn som nevnt over..
Gjest Gjest_Mina_* Skrevet 22. desember 2008 #15 Skrevet 22. desember 2008 Heisann! "Godt" å høre at d ikke er bare jeg som får rare telefoner. Har fått telefoner fra Slovenia og Bosnia, men har aldri rukket å ta den. Som oftest har jeg blitt oppringt på natten da telefonen står på stille. Like greit at man ikkje rekker å ta den?
feuerstein Skrevet 22. desember 2008 #16 Skrevet 22. desember 2008 1-50* vil jeg tro er USA, en av følgende stater: 1: Arkansas 2: Kentucky 3: Oregon 4: Louisiana 5: New Mexico 6: New Brunswick (i Canada, ikke USA) 7: Minnesota 8: Massachusetts 9: Washington Merk at statene har flere områdenumre, til dels med overlapp. Massachusetts har f.eks. også 413 og 774.
Gjest Badenymfe Skrevet 8. mars 2009 #17 Skrevet 8. mars 2009 (endret) Jeg opplevde nettopp det samme. Fikk en telefon fra nr. +88213XXXXX, men rakk ikke ta den. Aner ikke hvem det er og finner ikke noe land med en slik kode. Noen som har noen råd? Innlegget er endret iht KGs regler. Kari, mod Endret 9. mars 2009 av Kari
feuerstein Skrevet 8. mars 2009 #18 Skrevet 8. mars 2009 (endret) Jeg opplevde nettopp det samme. Fikk en telefon fra nr er fjernet, men rakk ikke ta den. Aner ikke hvem det er og finner ikke noe land med en slik kode. Noen som har noen råd? Bangladesh er 880, Taiwan 886, resten tilhører spesielle tjeneste som satelitt og internasjonale nettverk. 88213 ser jeg står oppført som Telespazio regionalt satelittsystem. Endret 9. mars 2009 av Trampe
Amanlis Skrevet 9. mars 2009 #19 Skrevet 9. mars 2009 Ikke ring disse opp igjen, det er mest sannsynlig renspikka svindel. De ringer og legger på raskt slik at den de ringer skal ringe opp igjen. Hvis du ringer opp igjen kan du bli tappet for mye penger.
Gjest Jente38 Skrevet 9. mars 2009 #20 Skrevet 9. mars 2009 Ikke ring disse opp igjen, det er mest sannsynlig renspikka svindel. De ringer og legger på raskt slik at den de ringer skal ringe opp igjen. Hvis du ringer opp igjen kan du bli tappet for mye penger. Helt riktig. Jeg var en periode mye plaget (de ringte 5-6 ganger hver eneste kveld i ukevis, jeg tok telefonen 1 gang ved feiltagelse) av telefonselgere fra Sierra Lone i Afrika. Da min mobil er sperret for telefonsalg -i norge-, virket dette pussig. Jeg klaget til min mobilselskap om det. De lovet å se på saken (tydeligvis andre som også ble oppringt) og siden har jeg ikke fått flere telefoner fra Afrika.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå