Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei! jeg har hatt sopp så lenge jeg kan huske... jeg bruker canesten hver dag 3 ganger til dagen... jeg har også fått en pille som blir dytta opp i skjeden. men fortsatt sopp... :grine: noen som vet litt mer om dette? hvordan bli kvitt dette for gått? :overrasket:

Skrevet

Bruker du p-piller el? Det er mange som får konstant sopp på de. Ellers er det sukker, såpe, canadia, diabetes, for tette klær, og mye slikt som kan skape problemer, men det vet du sikkert fra før.

Skrevet

ja jeg bruker p-piller... bruker ikke stramme klær... går alltid i treningsklær og vie bukser. jeg bruker doktor greve som såpe... så jeg vet ikke hva jeg gjør galt :forvirra:

Skrevet

Hadde du dette problemet for du begynte på p-piller, og har du forsøkt å kun bruke vann til å vaske deg med?

Skrevet

jeg kan ikke huske at jeg hadde sopp før p-pillene, men ja jeg har prøvd å vaske meg uten såpe lenge nå :tristbla:

Skrevet (endret)

Du bør be legen din å skrive ut en pille som heter Diflucan til deg. Den svelges og dreper soppen innvendig.

Uansett bør du slutte med Dr Greve. Vann er det beste, men Dr Greve og Asan er de mange som får sopp av.

*skriveleif

Endret av Værjenta
Skrevet

å...det visste jeg ikke :) takk for gode ideer ;):)

Skrevet

Det som har hjulpet meg mye er å alltid tisse, vaske seg og så smøre med canesten etter sex.

Skrevet
ja jeg bruker p-piller... bruker ikke stramme klær... går alltid i treningsklær og vie bukser. jeg bruker doktor greve som såpe... så jeg vet ikke hva jeg gjør galt :forvirra:

Jeg fikk ofte sopp tidligere, men etter at jeg sluttet å bruke Dr. Greve har jeg ikke hatt sopp. Er helt sikker på at det var pga såpen, for jeg har prøvd den etter at jeg sluttet, og da fikk jeg sopp igjen. Så nå bruker jeg kun Lactacyd og er kvitt problemet med sopp i tide og utide.

Skrevet

Dr. Greve er ikke noe særlig såpe syns jeg!

Jeg reagerte på den!

Skrevet

Jeg fikk sopp av ingenting tidligere... Helt forferdelig, føler med deg!

Ville bare komme med enda et tips; bytt til et "stivt" dopapir hvis du bruker et mykt ett, for de myke har en tendens til å loe, og det gir perfekt grobunn for bakterier og sopp.

Og en annen ting - ei venninne av meg fikk beskjed om at hun ikke hadde sopp (indikerer høy ph), men at det faktisk var FOR surt miljø. Så... Vært på GU og sjekket ordentlig?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...