Lourdes Skrevet 5. februar 2007 #1 Skrevet 5. februar 2007 Det står i brevet fra legen at det ikke var farlige celleforandringer, men at laben ønsker nye prøver om ca 12 mnd pga ustabilt cellebilde. Noen som har fått lignende beskjed?? Jeg bekymrer meg jo.. Vet at det står at det er "ikke farlig", men synes likevel at det var litt ekkelt. Celleprøvene er jo for å teste om man har livmorhalskreft. Hvis jeg skulle være så uheldig å få livmorhalskreft, blir jeg da steril? Jeg har veldig angst for å ikke få barn..
Gjest sitrus Skrevet 5. februar 2007 #2 Skrevet 5. februar 2007 For det første har du nok ikke livmorhalskreft. For det andre trenger man ikke bli steril om man har denne typen kreft, det kommer an på hvilke deler av livmor/eggstokker som er angrepet og hva som må fjernes eller blir ødelagt, men endel blir nok sterile.
Gjest =tentacle= Skrevet 5. februar 2007 #3 Skrevet 5. februar 2007 Hadde prøvene dine sett skumle ut, ville du fått kontrolltime mye fortere enn etter ett år. Celleforandringer forsvinner ofte av seg selv. Hvis de forverrer seg, vil man evt ta ut en liten del av livmorhalsen (og så er problemet oftest borte). Den kan da bli litt svakere, og øke sjansen for at man føder før tiden. De fleste kan få barn etter konisering, som inngrepet heter. Eggstokkene dine blir ikke berørt. Følger du opp kontrollene dine, vil jeg tro at dette kommer til å gå veldig bra
lillesky Skrevet 5. februar 2007 #4 Skrevet 5. februar 2007 Jeg vet om flere som har hatt celleforandringer, uten at det har vært noe alvorlig. Du vil uansett hva det er bli fulgt godt opp, derfor skal du til ny prøve om 12 mnd.
Lourdes Skrevet 5. februar 2007 Forfatter #5 Skrevet 5. februar 2007 Takk for svar. Jeg skjønner jo at jeg ikke har kreft og at jeg hadde blitt kalt inn til flere undersøkelser litt raskere enn 12 måneder om det hadde vært alvorlig. Trenger nok bare litt bekreftelser på at det ordner seg og litt info om hva dette brevet faktisk betydde.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå