Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Fint hus i utgangspunktet, men det er nok mye her også som du burde se på.

Fortsatt små soverom, klumpet sammen (privatliv ;) )

Kjempestor stue, hva skal du med den? Forstørr heller soverommene, slik at de også kan brukes til oppholdsrom.

Kun ett lite bad i huset. Kanskje dere har tenkt å ha flere bad hvis dere skal ha underetasje, men det bør være to fullverdige bad i nærheten av soverommene. Dere får større barn en dag, og da blir det kø!

Og hva med gjester? Vil dere ha dem inn på badet deres til enhver tid?

Gjestetoalett, evt at de kan gå på det minste badet, er et skikkelig must!

Vaskerommet er for lite! Jeg har hatt vaskerom på den størrelsen, og det var IKKE greit.

Ser også at huset har stor grunnflate. Det blir DYRT å bygge kjeller under dette.

Det gjorde vi, så jeg vet:)

Endret av Nabodama
Skrevet

Vi tenker ikke å ha kjelelr under dette.

Vil og ha stor stue,liker at det blir litt luft og det er fint når man har små unger.

Vaskerommet er kanskje litt lite ja, men gåt sikkert an å utvide det.

Synes soverommene er passe jeg egentlig:) Nå er det jo en egen liten stue der da når barna bblir større. Vil og ha de samlet på ett sted.

Gjør ikke noe om gjester kommer inn på badet vårt.

Men takk for svar. Får meg til å tenke litt.. :)

Skrevet

Ja, men tenk på at det blir kø på badet om morgenen når ungene blir større. Dere får jo bare e èn dusj!

Her i huset hadde det ikke gått, og vi er bare tre personer. Datteren på 14 bruker laaang tid på badet, og dusjer hver morgen.

Skrevet

Utseendemessig ligner Fagervik litt på huset vårt:)

Men vi fant vårt i en svensk katalog, og tegnet det deretter mye om, slik at det passer godt for oss.

Skrevet

Ville nok satset på soverom som kan brukes som oppholdsrom når barna blir ungdommer. Jeg kunne ikke tenkt meg å ha besøk av venner på stua sammen med foreldrene mine i den alderen... Når det er sakt er jeg oppvokst med et ganske lite rom, men med smarte løsninger fungerte det greit.

Ett bad er det jeg er mest skeptisk til. Ikke så stas med en hel familie som skal dusje og stelle seg samtidig, spesielt ikke når ungene begynner å dusje i evigheter. Og om det i tillegg bare er én do.... :sjenert:

Skrevet

Kan selvfølgelig tegne det om litt.

Den ene stua ligger jo for seg selv, ved soverommene. Tenker at soverommene er store nok til oppholdsrom. Ungdom har jo ikke mye på rommet sitt. :)

Sikkert mulig å få inn et bad til her også:)

Skrevet

Forslag til hvordan man evt kan gjøre om litt innvendig?

Skrevet
Fint hus i utgangspunktet, men det er nok mye her også som du burde se på.

Fortsatt små soverom, klumpet sammen (privatliv  ;) )

Kjempestor stue, hva skal du med den? Forstørr heller soverommene, slik at de også kan brukes til oppholdsrom.

Kun ett lite bad i huset. Kanskje dere har tenkt å ha flere bad hvis dere skal ha underetasje, men det bør være to fullverdige bad i nærheten av soverommene. Dere får større barn en dag, og da blir det kø!

Og hva med gjester? Vil dere ha dem inn på badet deres til enhver tid?

Gjestetoalett, evt at de kan gå på det minste badet, er et skikkelig must!

Vaskerommet er for lite! Jeg har hatt vaskerom på den størrelsen, og det var IKKE greit.

Ser også at huset har stor grunnflate. Det blir DYRT å bygge kjeller under dette.

Det gjorde vi, så jeg vet:)

Helt enig i dette svaret!

Ville hatt mindre stue, større soverom og to bad! Synes badet var ganske lite. Gjerne fint å ha hovedsoverommet litt vekke fra barnas rom. Kjekt med litt privatliv ;)

Skrevet

Hva hvis man tar stue på 19.4 kvadrat som foreldresoverom og vaskerommet som wc. Bod som vaskerom og soverom2 som kontor?

Skrevet

Likte utseendet på huset veldig godt :)

Personlig synes jeg det er veldig greit å ha gjestetoalett like ved utgangsdøra. Da slipper du unger som flyr ut og inn med møkkete ben på kjøkkenet når de skal inn og tisse. Ser det er utgangsdør på vaskerommet, men tar fort plass hvis en skal ha to dører på et lite rom...

God idè å ha et eget rom som kontor. Kan kanskje brukes som gjesterom også? Jeg ønsker meg i hvertfall et hus med minst 4 soverom etterhvert. Da kan en ha et gjesterom/kontor i tillegg til soverom til foreldre og 2 barn. (Hvis det er det vi ender opp med, per i dag har vi 2 gjesterom :ler: )

Har dere loft her? Tar du bort boden virker det som det blir litt lite lagringsplass. Det er alltid greit å ha...

Skrevet

Enig i det du sier angående toalett. Hmm..bare lurer på hvordan man skal få til et toalett ved inngangen,vet ikke om det er plass jeg!?

Regner med at det blir et lite loft hvor man har lagringsplass:)

Ellers så er målet mitt å ikke ha så mye tull liggende. Bare kaste det jeg ikke bruker..spørs hvor lett det blir da men. ;)

Ja, tenkte å bruke kontoret som gjesterom også:)

Skrevet

Likte ikke huset. Skjønner ikke hva som er poenget med den spissen på badet. Joda, man får plass til badekar, men den bryter jo totalt med stilen på resten av huset.. Ser jo ut som srkitekten plutselig har skjønt at det blir for trangt på badet, og vips det fikser vi med en liten utvekst... Dette "karnappet" burde i det minste ha samme form som de to i fronten av huset.

I tillegg til at vaskerommet er veldig lite, blir det mye bæring... Vaskerommet er jo på total motsatt kant ift bad og soverom, og det er vel der det blir mest skittentøy?? Her må man altså først bære alt skittentøyet gjennom stue og kjøkken og så tilbake igjen når det er rent... Alt for tungvindt!

Skrevet

lager du gjestetoalett/bad der det er vaskerom og vaskerom der det er bod, blir nok huset en god del mer praktisk. men da får du tre områder med vann og avløp, og det kan bli dyrt.

syns huset (byggesettet) var dyrt i utgangspunket også.

Skrevet

Jeg tenkte å ha vaskerommet innenfor badet da, slik at man bare forflytter de andre rommene. Da blir det bare to områder med vann og avløp,og det er helt vanlig.

Trillrund: Som du sikkert har fått med deg nå, så skal vi gjøre om litt.

Jeg synes det var litt morsomt med det karnappet på badet jeg. Ikke som alle andre har det:)

Skrevet

Merker at det er rmange som er negative til de husene vi liker,hehe:)

Hvilke hus med alt på en flate liker dere? Som samtidig er store nok for en familie med 2 barn:)

Skrevet
Hvilke hus med alt på en flate liker dere? Som samtidig er store nok for en familie med 2 barn:)

Jeg liker ikke hus med alt på én flate, det er vel nettopp der "problemet" ligger. ;)

Skrevet

Arkana: Hvorfor ikke? Tenk når du blir gammel da, eller noen i familien plutselig trenger rullestol!? Da er det greit med alt på en flate:)

Skrevet
Arkana: Hvorfor ikke? Tenk når du blir gammel da, eller noen i familien plutselig trenger rullestol!? Da er det greit med alt på en flate:)

Hehe, jeg tror ikke jeg kommer til å ta hensyn til "hva hvis...." når vi velger hus. Pensjonister kan gå i trapper de også (dessuten er det vel sannsynlig at vi flytter til noe mindre når ungene for lengst er ute av huset) og sjansen for at en av oss trenger rullestol er vel heller liten. ;)

Men uansett er det jo du som skal bo i dette huset. Det er helt uvesentlig hva vi måtte synes, men de kommentarene du har fått om husene du har valgt tar kanskje opp problemstillinger du ikke hadde tenkt på. Så poenget er ikke nødvendigvis å få deg til å forkaste disse husene, men kanskje heller forandre litt på dem eller være sikker på at de oppfyller alle kravene du har. Du skal tross alt bruke mye tid og penger på huset og du skal bo der lenge, så det er viktig å være fornøyd. Jeg merker det selv nå når vi skal flytte. Vi har mange flere, og helt andre, krav til den nye boligen enn vi hadde til den leiligheten vi har nå, fordi vi skal ha barn der og det er et sted vi skal bo veldig lenge. Det er stressende og nervepirrende, og så mange ting som skal klaffe, men desto bedre blir følelsen når alt går i boks. :)

Skrevet

Jeg er heller ikke fan av hus på én flate. Men dersom jeg skulle hatt det, ville jeg valgt mindre åpne løsninger enn på de husene dere ser på, større og mer spredte soverom, og da et ekstra soverom som kunne bli brukt som gjesterom og kontor. Det siste huset du la ut link til hadde tre stueområder, noe jeg syns er bortkastet. Ett stueområde som hovedstue, og en minre avstengt en, gjerne ifm barnas soverom, er mer enn nok.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...