Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Drikker dere alkohol mens dere er prøvere?

Jeg har IKM i løpet av helgen (jeg er usikker på hvilken dag). Fredag og lørdag skal jeg på fest, men jeg er usikker på om jeg bør drikke alkohol eller ikke.

Tenk om jeg er gravid, da. Men samtidig kan det komme til å ta mange måneder før jeg blir gravid (hvis jeg i det hele tatt kan bli gravid... det er jo noen aldri blir gravide også...) Skal jeg da gå i månedsvis uten å drikke?

Jeg er usikker...

Mine "symptomer" på at jeg kanskje kan være gravid: svake kvalmebyger, litt murring i dagen, og litt svimmel.

Men svimmelhet og kvalme har jeg hatt før, så det trenger ikke bety noe.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan jo prøve å ta en test på fredagsmorgen. Er den postiv så drikker du ikke, er den negativ så bør du nok bare følge magefølelsen for hva du gjør i helgen

Skrevet

Jeg kan teste torsdag, men resten av helgen er mannen min bortreist. Derfor kan jeg ikke teste senere i helgen (jeg vil gjerne at han skal være til stede hvis jeg får positiv test...)

Siden jeg ikke kan teste senere i helgen, så kan jeg risikere å være gravid uten å vite det. Jeg kunne godt tenke meg et par øl eller glass vin, men vil ikke risikere noe heller.

Men hva har dere andre gjort i liknende situasjoner? Dette kan da ikke være et ukjent problem...

Skrevet

Jeg har holdt meg borte fra alkohol. Har prøvt i noen måneder, så det har jo egentlig ikke vært noe vits i. Men, jeg synes at det er bedre å være på den sikre siden. Det er vel kanskje delte meninger om det er skadelig eller ikke. Jeg vil uansett ikke minske sjansene for at vi skal få det til..

Skrevet (endret)
Men hva har dere andre gjort i liknende situasjoner? Dette kan da ikke være et ukjent problem...

Slik jeg ser det er det egentlig ikke noe problem.

Jeg har levd helt som normalt (inkl. inntak av alkohol) inntill jeg har testet positivt.

Endret av Lula
Skrevet

Sier meg enig med Lula.

Når vi prøvde i fjor sommer på å bli gravide, var vi også på ferie - og da var ble det til at jeg tok meg vin til maten, en øl på stranda...etc etc. Er jo klart forskjell på å drikke seg snydens hver dag (ofte) kontra ett glass vin eller en øl i ny og ne da.

Skrevet

Da vi prøvde så testet jeg hvis jeg skulle på fest ca på IKM. Ellers levde jeg som normalt. Jeg synes du skal vurdere å teste selv om ikke mannen din er hjemme. Fosterets helse er ganske så viktig i forhold til det.

Jeg var på fest en uke før IKM den måneden jeg ble gravid. Jeg tenkte masse på det hele svangerskapet og var bekymret for om det hadde gått greit, selv om alle bedyret at det sikkert var helt OK. Heldigvis er gutten frisk og fin.

Skrevet

Det løste seg av seg selv. Jeg fikk mensen på fredag...

Ja,ja. Kanskje det klaffer neste måned...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...