Gjest beekeeper Skrevet 5. februar 2007 #1 Skrevet 5. februar 2007 Når jeg var på shopping på lørdagen, så var jeg først innom Vero Moda. Vanligvis når jeg kommer inn i et prøverom, så oppdager jeg ting som "hm, på tide å farge håret, ta sol osv." Det gjorde jeg også der. Så gikk jeg inn på H&M, og inn på prøverommet. Da var det plutselig "Oi, så lang og slank jeg egentlig er! Vent litt, lang og slank? Jeg var jo ikke så lang og slank på Vero Moda?" Så begynte jeg å tenke.. Har de lurespeil på H&M eller ikke? Isåfall må de andre speil enn på andre klesbutikker? Noen som har oppdaget det samme?
Rexina Skrevet 5. februar 2007 #2 Skrevet 5. februar 2007 Dte er mange steder de slimmer speilene sine for å selge ja. I tillegg faker de belysningen så man ser brun og pen ut. jeg pleier å spørre om det er slimma jeg, og da får jeg gjerne et ærlig svar. Det er skikkelig fælt!!
Gjest Vidvandre Skrevet 5. februar 2007 #3 Skrevet 5. februar 2007 De har lurespeil i mange butikker, merker det veldig godt i helfigurspeil; plutselig ser jeg ut som en fyrstikk.
brumma* Skrevet 5. februar 2007 #4 Skrevet 5. februar 2007 Jeg synes stort sett prøverommene til H&M er helt grusomme jeg. Det grelle lyset og ingen slankere figur å spore.
Catus Skrevet 5. februar 2007 #5 Skrevet 5. februar 2007 Ja, det har jeg også lurt på mange ganger. Føler jeg ser slankere ut i speilet på H&M enn på andre butikker, men jeg trodde nesten det bare var meg som fantaserte..
Gjest beekeeper Skrevet 5. februar 2007 #6 Skrevet 5. februar 2007 De har lurespeil i mange butikker, merker det veldig godt i helfigurspeil; plutselig ser jeg ut som en fyrstikk. ← Ja, for i den butikken jeg var i så var det helfigurspeil og et lite speil bak, så du kan se deg selv i flere vinkler.. Det foran var ikke så ille, men i det bak så så jeg nesten ut som en strek!
Gjest Fjellsippa Skrevet 5. februar 2007 #7 Skrevet 5. februar 2007 Av og til er det vel godt å bli lurt litt da Synes som regel at belysningen i prøverom er helt forferdelig. Jeg ser mye verre ut der enn jeg gjør i speilet hjemme. Både blekere og fetere. Så jeg stemmer for flere lurespeil. La meg bedras.
Cata Skrevet 5. februar 2007 #8 Skrevet 5. februar 2007 Søren! Og så jeg som ikke handler hos H&M. Skulle gjerne sett slank ut, -om så bare i et prøverom...... Men for å spore seg inn litt: Det må da være litt juks med den type speil. Man vil jo gjerne vite hvordan man kommer til å se ut når man bruker plagget, selv om det kan være hyggelig for mange av oss å få litt fratrekk på centimetrene en gang i blant.
GoldenGlow Skrevet 5. februar 2007 #9 Skrevet 5. februar 2007 Jeg synes stort sett prøverommene til H&M er helt grusomme jeg. Det grelle lyset og ingen slankere figur å spore. ← Me too
Søtpotita Skrevet 5. februar 2007 #10 Skrevet 5. februar 2007 Syns belysninga er det verste...Men det er definitivt fiksa litt på speila også
Gjest beekeeper Skrevet 5. februar 2007 #11 Skrevet 5. februar 2007 Forbannede lurespeil, grrr... Men så er jeg litt glad i dem også? :klø:
Rexina Skrevet 5. februar 2007 #12 Skrevet 5. februar 2007 La merke til det på Ikea i helga også, at mange av speilene de selger er slimma. Det er jo ikke like ille når man har det hjemme da, det hadde jeg bare blitt glad for, men i butikker synes jeg det blir feil!
Mary_H Skrevet 5. februar 2007 #13 Skrevet 5. februar 2007 Prøverommene på vero moda og cubus er helt grusomme synst jeg, og jeg håper virkelig at de ikke viser sannheten! Helt utrolig hvor lite vakker jeg føler meg når jeg går inn i de prøverommene.
Gjest =tentacle= Skrevet 5. februar 2007 #14 Skrevet 5. februar 2007 Har de lurespeil på H&M eller ikke? ← Det har jeg tenkt mange ganger. Morsomt å se litt lenger ut forsåvidt, men jeg er såpass smal i utgangspunktet at ytterligere visuell "slanking" ikke gjør at klærne ser bedre ut Synes det alltid blir feil å se seg selv i speilene inne på prøverommene, så jeg har lært meg til at hvis plagget ser ut som det sitter bra, så ser jeg sikkert normal ut i det når jeg får sett det i normal avstand og med normalt speil.
Karamba Skrevet 5. februar 2007 #15 Skrevet 5. februar 2007 Av og til er det vel godt å bli lurt litt da Synes som regel at belysningen i prøverom er helt forferdelig. Jeg ser mye verre ut der enn jeg gjør i speilet hjemme. Både blekere og fetere. ← Belysningen er helt forferdelig, ja! Man blir ikke bare blekere, celulittene man trodde man ikke hadde blir også fremhevet...
Gjest koffeine Skrevet 5. februar 2007 #16 Skrevet 5. februar 2007 Jeg synes stort sett prøverommene til H&M er helt grusomme jeg. Det grelle lyset og ingen slankere figur å spore. ← Samme her, hehe. Skulle gjerne blitt lurt mer jeg, jeg vet jeg har cellulitter, de trenger ikke gni det inn liksom...
Mischa Skrevet 6. februar 2007 #17 Skrevet 6. februar 2007 La merke til det på Ikea i helga også, at mange av speilene de selger er slimma. Det er jo ikke like ille når man har det hjemme da, det hadde jeg bare blitt glad for, men i butikker synes jeg det blir feil! ← Oh no .. jeg har Ikea-speil.. Ikke rart jeg synes jeg ser slank ut i forhold til hva vekten viser
GoldenGlow Skrevet 6. februar 2007 #18 Skrevet 6. februar 2007 Åssen vet man om det er "lurespeil" egentlig da...? Er det noe man kan se etter (om de er rett opp og ned/satt på skrå el..) eller er det faktisk UMULIG å få vite om vi ser bra ut, eller bare tror det?
Gjest Elfrida Skrevet 6. februar 2007 #19 Skrevet 6. februar 2007 Det minner meg på et speil vi hadde i en klesbutikk jeg jobba i for leeenge siden. Det ble man skikkelig tjukk av! Vi merket oss det og tenkte at vi måtte få bestilt et nytt speil. Så så man plutselig eenda tjukkere ut, så vi fant ut at vi rett og slett fikk ta ned speilet til vi fikk et nytt (det var to speil i prøverommet), og da oppdaget vi at en eller annen luring hadde klart å få av alarmbrikkene på noen klær, og presset brikkene inn bak speilet slik at det bulte litt!
Gjest Advena Skrevet 6. februar 2007 #20 Skrevet 6. februar 2007 Faen, det har jeg aldri tenkt på. Sleipt salgstriks da! Er ofte morro å se at man er brun og har fin hud når man ser seg i speilet på prøverommet, også er man ikke det likevel?!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå