Smørblomsten Skrevet 5. februar 2007 #1 Skrevet 5. februar 2007 Svært mange har seng som inkluderer en overmadrass som er ca 7 cm +/- Hvorfor er det da så vanskelig å finne laken som passer perfekt?? Har bare kjøpt dem på Jysk (Dansk merke: Kronborg) som forsåvidt funker...MEN, det har en tendens til å skli opp på langsiden etter en natts søvn, for en samboer som ligger mer urolig enn meg Det er irriterende at lakenet hver dag må rettes på fordi det har sklidd mye. Synes ikke det er praktisk med stort laken som går over overmadrass og madrassen under. Så MIN seng ser altså slik ut: ett laken rundt nederste madrass, nytt laken rundt midterste madrass og så overmadrasslaken... Noen som har en bedre løsning!?
Gjest bada Skrevet 5. februar 2007 #2 Skrevet 5. februar 2007 Jeg har formsydd toppmadrasslaken i glatt bomull fra Turiform. Jeg hater nemlig disse jerseygreiene! Jeg har også et satinlaken fra Turiform, men det er ikke like bra som de som er i vanlig glatt bomull, da det ikke har strikk på sidene. Det anbefales!
Smørblomsten Skrevet 5. februar 2007 Forfatter #3 Skrevet 5. februar 2007 Det fra Kronborg er også i bomull! Enig i at de andre ikke er så bra...
Gjest bada Skrevet 5. februar 2007 #5 Skrevet 5. februar 2007 Så vidt jeg har sett har ikke IKEA formsydde toppmadrasslaken, bare slike som skal brukes både over overmadrass og madrass. IKEA har dessuten ikke laken i str. 150 cm.
Smørblomsten Skrevet 5. februar 2007 Forfatter #6 Skrevet 5. februar 2007 Nei, og jeg har seng som er 180 cm bred Så Ikea funker bare for Ikea's senger/madrasser...
Frey Skrevet 5. februar 2007 #7 Skrevet 5. februar 2007 IKEA har senger på 180 så den bør være grei. Vi har en 9 cm tykk overmadrass og det funker helt fint å bruke ikeas formsydde bomullslaken over denne.
Smørblomsten Skrevet 5. februar 2007 Forfatter #8 Skrevet 5. februar 2007 IKEA har senger på 180 så den bør være grei. Vi har en 9 cm tykk overmadrass og det funker helt fint å bruke ikeas formsydde bomullslaken over denne. ← OK, takk for info Da skal jeg kanskje teste ut det! Bare det ikke sklir like lett av da, siden d passer perfekt til 9 cm madrass
Frey Skrevet 6. februar 2007 #9 Skrevet 6. februar 2007 OK, takk for info Da skal jeg kanskje teste ut det! Bare det ikke sklir like lett av da, siden d passer perfekt til 9 cm madrass ← De har strikk på to av sidene
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå