Gjest Gjest Skrevet 5. februar 2007 #1 Skrevet 5. februar 2007 Møtte min kjære for 3 mnd siden. Vi hadde sex et par uker etter at vi traff hverandre. Uten kondom (har spiral). Vi begge har hatt et aktivt sexliv også før vi traff hverandre. Nylig spurte han om jeg hadde sørget for beskyttelse tidligere, eller om jeg hadde utsatt ham for risiko (kjønnssykdommer). Han ble tydelig skuffet da jeg svarte at jeg hadde hatt ubeskyttet sex også tidligere. Her handler det om to ting: 1. Skuffelse over at jeg har hatt ubeskyttet sex med menn jeg ikke kjenner så godt. 2. Skuffelse over at jeg ikke har fortalt ham om dette, slik at han kunne ta sine forholdsregler. Er fullt inneforstått med at begge deler er uklokt. Synes allikevel han er noe urimelig da han selv utsatte seg for denne risikoen ved å ha ubeskyttet sex med meg på et tidlig tidspunkt i vårt forhold. Hvordan håndterer andre dette? Forteller du din nye partner at du har hatt ubeskyttet sex, og ikke testet deg?
Gjest glamourgirl Skrevet 5. februar 2007 #2 Skrevet 5. februar 2007 Ved partnerbytte bruker jeg alltid kondom til begge har sjekket seg.
Liskat Skrevet 5. februar 2007 #4 Skrevet 5. februar 2007 Som tidligere nevnt: begge har ansvar. Jeg har tidligere vært noenlunde sikker på hva jeg driver med, jeg har testet meg en gang for sikkerhetsskyld, selv om det var lite sannsynlig for at det var fare på ferde. Kun en gang har jeg vært uforsiktig med ubeskyttet sex, men det gikk heldigvis bra. Men etter den gangen er jeg veldig nøye. Uansett: det er akkurat like mye hans ansvar, det høres ut som om han heller ikke sa noe til deg. Jeg har som regel at jeg vil teste meg hver gang jeg er på vei inn i et forhold, før jeg har ubeskyttet sex med den nye (selv om jeg har brukt kondomer tidligere, man kan aldri bli for sikker). Utenom det testes det hvis det føles nødvendig. Bedre å teste seg en gang for mye enn en gang for lite
Gjest Mannen Tore Skrevet 7. februar 2007 #5 Skrevet 7. februar 2007 Hmmm, et lite tankekors.......... Brukte dere beskyttelse første gangen dere hadde sex?? Mener å tyde fra innlegget ditt at dere ikke brukte noe(les sykdomsbeskyttende tiltak)? I såfall brukte ikke han, eller du, beskyttelse første gangen. Dermed så var han like delaktig i å ikke bruke beskyttelse som deg. Ser du kaller ham for din kjære, antar dere derfor er sammen. Men tenk om dere ikke ble sammen lengre, la oss si det ble slutt rett etter de første gangene dere hadde sex. Når han da hadde gått videre og gjerne truffet en annen jente, så ville han vært akkurat som deg og det han beskylder deg for, at du ikke tar ansvar og bruker beskyttelse......... Uff, dette ble langt og tunglest, men pytt pytt. Regner med du skjønner hva jeg mener... :-) Hadde han vært sånn som han forventet du skulle vært, så hadde han brukt kondom med deg også, faktisk krevd å bruke kondom, selv om du bruker spiral.... Jeg har hatt flere partnere, og hatt endel ubeskyttet sex, og har heller ikke alltid fortalt den andre at jeg har hatt det. Men her gjelder ansvar for eget liv! Har du sex med en "fremmed" så tar man selv sine forhåndsregler. 1. Man bruker kondom. 2. Man ber partneren sin om å teste seg, og går selvsagt sammen med ham/henne og tester seg selv samtidig. Punktum! :-)
Gjest Mannen Tore Skrevet 7. februar 2007 #6 Skrevet 7. februar 2007 Og glemte å legge til: Følger man ikke overnevnte regler, og får rusk i trompeten, så har man seg selv å takke, ingen andre..... :-)
aline Skrevet 7. februar 2007 #7 Skrevet 7. februar 2007 tror faktisk jeg hadde blitt litt sint jeg, er man dum nok (begge to) til å ha ubeskyttet sex først, så kommer man ikke etterpå å legger skyld for smittemuligheter på den ene personen bare. er man ansvarsfull selv, så bruker man kondom frem til begge er sjekket.
Ernie Skrevet 7. februar 2007 #8 Skrevet 7. februar 2007 Vel, han burde vel ha tenkt på dette der og da. Hatt med seg kondomer. Dette er begges ansvar!
Studine83 Skrevet 7. februar 2007 #9 Skrevet 7. februar 2007 Helt enig i at dette er begges ansvar. Jeg sjekker meg alltid før jeg har sex med en ny partner dersom jeg har hatt ubeskyttet sex med en annen. Da er jeg 100 % sikker på at jeg ikke bidrar til å spre evt. sykdommer. Og det er min partners ansvar å gjøre det samme - MEN, det er også mitt ansvar å spørre om han faktisk har testet seg. Har man sex med noen ubeskyttet og uten å spørre om de har testet seg, så har man selv valgt å ta en sjanse.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå