JallaJalla Skrevet 5. februar 2007 #1 Skrevet 5. februar 2007 Ursj, etter at jeg har gått hjemme i sv.permisjon ett år så merker jeg at jeg har blitt langt mindre flink til å stelle meg selv. Jeg har blitt fryktelig slapp med å barbere legger. Under armene også. File føttene kan ta mnd mellom hver gang Det verste er faktisk at jeg har begynt å prompe og rape hjemme når det passer meg Uff er helt flaut å skrive dette her men jeg må begynne å skjerpe meg vet jeg. Er gift med en skikkelig kjekkas og bør ta litt mer vare på meg selv synes jeg. Hvordan er det med mine medsøstere? Hvor flinke er dere ?
Gjest Vidvandre Skrevet 5. februar 2007 #2 Skrevet 5. februar 2007 Gidder ikke å barbere beina i vinterhalvåret. Ting som ansiktsmaske, fotfiling, hånd/negl pleie, peeling og bruk av bodylotion gjør jeg sjelden... Så jeg er ikke flink jeg heller, men prøver å ta det litt av og til. Kanskje jeg skal sette av en dag nå snart; onsdag kanskje, da har jeg fri.. hm. Prompe og rape gjør da alle, om enn så diskret som mulig
GoldenGlow Skrevet 5. februar 2007 #3 Skrevet 5. februar 2007 Barberer legger og hele greia hver gang jeg dusjer jeg..... Hver dag ja! men går jo bare sånn kjapt over..! Bodylotion, kremer, sminke, hår, klær og alt det der er endel av dagen min. Jeg elsker å "ta vare på meg selv" File føtter, kurer, masker, peeling osv gjør jeg ca 1 gang i uken. Men nå skal det legges til at jeg heller ikke har barn, så skjønner at man ikke har tid til alt det der om man skal tidlig opp med barn før man selv skal rushe på jobb! Men litt tid bør alle unne seg for å ta vare på seg selv
Gjest sitrus Skrevet 5. februar 2007 #4 Skrevet 5. februar 2007 Har begynt å epilere leggene, jeg, det tar litt lengre tid, men kan gjøres mye sjeldnere enn barbering. Ellers hjelper det å ha forskrubb og barberingsutstyr i dusjen, synes jeg, da er det lettere å huske på det. Er velig opp og ned hvor mye tid jeg bruker - nå i vinterhalvåret har jeg vært ganske flink, merker at det holder meg oppe psykisk at jeg tar meg litt tid til det; ansiktsmasker, hårkurer o.l. Ellers har jeg vel aldri vært supernøye på barbering, hårklipp eller negler, f eks...
kitekatt Skrevet 5. februar 2007 #5 Skrevet 5. februar 2007 (endret) Vel...livet før barn og etter barn var to forskjellige ting sånn sett..hehe Shave under armene gjør jeg alltid i dusjen hver morgen. legga tar jeg kanskje i helgen hvis jeg har ork, eller jeg tar det hvis jeg skal bruke skjørt på jobben. Hårkur, flere ganger i uka, men det er fordi jeg ødela håret noe så fryktelig med permanent i sommer. Maske...tjah...hver 2 uke? peeling det samme....filing av føtter er heller for sjeldent..kanskje en gang i mnd Hvis man ikke kan rape og prompe i sitt eget hjem...hvor skal man gjøre det da??? hehe, men det går an å ta hensyn til de andre som bor der fordet. Dvs. Mannen min tar ikke hensyn i det hele tatt og da gidder ikke jeg heller, men alltid før har jeg gått litt bort eller prøvd å være diskret. Hvis jeg bare skal være hjemme (samt når jeg var i permisjon) bruker jeg sjelden sminke. jeg dusjer og ordner håret nogenlunde, men thats it. ellers når jeg jobber er det full pakke. strøkne klær (prøver å stryke skjortene ihvertfall), make up osv, men prøver å gjøre det enkelt fordet. Lakkere neglene mine feks...det har jeg kutta ut etter jeg fikk barn. ingen vits i så mye jeg har hendene i vann og det er også ansett av meg som "for tidkrevende" Endret 5. februar 2007 av kitekatt
Rosenrød Skrevet 5. februar 2007 #6 Skrevet 5. februar 2007 Jeg er veldig flink (men har ikke barn ennå....). Barbering som regel to ganger i uken, hårkur en gang i uken, ansiktsmaske to ganger i uken, peeling ca annenhver dag (skrubbehansker og peelingkrem om hverandre), bodylotion ca hver dag og alle slags remedier til ansiktet som rens, serum og kremer to ganger til dagen. I tillegg tar jeg ansiktsbehandling, massasje eller lignende i salong ca. annenhver måned. Farging og voksing av bryn hver måned.
Gjest Fjellsippa Skrevet 5. februar 2007 #7 Skrevet 5. februar 2007 (endret) Jeg synes at det er viktig å pleie seg selv for sin egen del. Man føler seg så mye bedre når man er velstelt. Jeg dusjer og vasker håret hver morgen. Synes at det er viktig med dusjsåpe og shampo av god kvalitet. Liker luksusfølelsen. Det må være noe mer en Lano. Nå skal det sies at jeg har veldig sensibel hud, så vanlige såper klør. Bruker også renseskum for ansiktet samtidig som jeg dusjer. Smører de tørreste partier av kroppen, som armer og legger med bodylotion etter at jeg har dusjet. Pluss at jeg bruker ansiktsvann og en god krem i ansiktet. Bruker kroppspeeling og ansiktspeeling ca. en gang i uka, og har hud som silke selv om jeg har fylt 40. Filer føttene ganske ofte fordi jeg har hård hud, så det er en nødvendighet. Smører også føttene hver morgen. Endret 5. februar 2007 av Fjellsippa
Gjest Frk. Grønn Skrevet 5. februar 2007 #8 Skrevet 5. februar 2007 Barbering skjer oftere om vår/sommer enn i vinterhalvåret, men ihvertfall 1 gang per uke på leggene, og 2 ganger i armhulen nå for tiden. Vasker håret med shampoo og balsam 3-4 ganger i uka, og kurer det altfor sjelden (men håret mitt er ganske blankt og litt tynt, så det ser stort sett friskt ut) Peeler kroppen ca. 2 ganger i uka, og bodylotion/-butter bruker jeg ca. 4 ganger i uka. (Bruker også Natusan Baby Oil Gele ca. 1 gang i uken) Bruker øyekrem og ansiktskrem hver dag etter at jeg har vasket ansiktet (både morgen og kveld), peeler ansiktet ca. 1-2 ganger i uka. Føttene får desverre altfor lite stell om vinteren, men jeg prøver å ta fotbad, file og massere føttene ihvertfall hver 14. dag. Gleder meg til sol og sommer jeg. Føler meg så blek
Sukkersøta Skrevet 5. februar 2007 #9 Skrevet 5. februar 2007 Er veldig "flink" i perioder. Dusjer hver dag, smører hele kroppen med bodylotion. REnser ansikt hver morgen og kveld. Bruker Dermalogica produkter. Føtter.....kan ikke huske sist jeg har filt føttene...de er egentlig ganske myke og ok. Men lakker negelene. Lakker også alltid fingerneglene. Barberer armhuler og diverse ting annenhver dag ca. Føler meg mye renere. Vasker håret annenhver dag. Bruker hårkur nesten hver gang. Tar aldri solarium og er veldig forsiktig i solen. Går aldri til hudpleier, burde sikkert. Bruker maks en halv time på velvære hver dag i gjennomsnittet. Skal jeg på byen eller andre plasser så kan jeg tilbringe timer på badet med å stelle og dulle med meg selv. Tja- tror jeg er ganske normal. Fise og sånn, ja det gjør jeg hvor som helst :enig_anim:
Miracl3 Skrevet 5. februar 2007 #10 Skrevet 5. februar 2007 Liker å ta vare på meg selv. Trener spiser sunt, drikker masse vann. Tar trankapsler. Filer føttene, skrubber huden. tar hårkur, steambad, ansiktsmaske og fotmaske 1 gang uken. Smører meg med øyekrem, ansiktskrem og bodylotion hver dag. Renser huden først. Bruker øye og leppemaske to ganger i uken. Skrubber leppene ved behov, Bruker sminke, pusser tennene og skyller med flour. Hårkur blit ofte to ganger i uken, 1 dag med protein og en dag med fukt. Farger håret og klipper hver 6 uke, napper bryn og går til hudpleier også hver sjette uke. Tar manikyr hver 5 uke (har kunstnegler) Vasker håret hver dag med frisørshampo, skulle gjerne vasket annhver dag men trener såpass mye. Peeling av ansikt to ganger i uken. Tar sjelden solarium, men liker selvbruner. Tar aromaterapi eller massasje hver sjette uke. Barbering to ganger i uken. Jepp jeg er nøye med meg selv, fordi det gir meg velvære
Parfumfreek Skrevet 5. februar 2007 #11 Skrevet 5. februar 2007 Å herregud, nå får jeg dårlig samvittighet her altså. Her sitter jeg som et vrak etter å ha jobbelt dobbelt (igjen). Jeg ser rett og slett ikke ut! Og jeg skal stå opp om 7 timer igjen (når jeg tenker meg om) Jo, det går nok litt i rykk og napp her ja. Jeg har vel bestandig vært opptatt av å være velstelt. Glatte legger, myk hud i ansikt og på kroppen, og jeg våger meg sjelden ut av døra uten sminke .. Føler meg forferdelig hvis jeg reiser på jobb uten å ha vasket håret. Akkurat nå er ikke leggene mine glatte nei (ikke hist og pist heller!) Jeg burde ha farget etterveksten og klippet meg ... Neglene trenger en rufs osv osv Tror jeg skal smyge meg i seng uten å se i speilet ..
Mischa Skrevet 6. februar 2007 #12 Skrevet 6. februar 2007 Jeg er superslapp.. Hvis jeg gidder å gjøre noe er det kun for å gjøre meg litt fin for min fantastisk vakre kjæreste (kommer ikke over hvor heldige gutter er som slipper å tenke på sminke, barbering, hudpleie, negler osv..) Jeg elsker jo sminke og hudpleieprodukter, bare syns det er så tidkrevende.. og ikke verdt strevet..hvertfall ikke kropps/hudpleie. Sminke er vel det eneste jeg bruker hver dag (om jeg skal noe sted eller møte noen).. ellers.. kremer, masker, hårkurer, neglelakker.. det meste står urørt;)
Gjest Deception Skrevet 6. februar 2007 #13 Skrevet 6. februar 2007 Jeg driver mer vedlikehold, og trodde jeg dillet mye, men ikke på langt nær så mye som enkelte i denne tråden. Jeg dusjer og vasker håret hver dag, barberer hver dag, tar hårkur når jeg føler det trengs, og farger håret hver 4. uke, noe som må til fordi jeg har high maintenance-hårfarge. Frisør går jeg til hver 8. uke. Jeg smører alltid kroppen etter dusj, pga. at jeg er skrekkelig tørr, og hvis jeg skulker unna, ender jeg opp med å klø meg til blods. Jeg bruker også litt selvbruner, men mest i ansiktet. På kroppen blir det til at jeg tar en omgang når jeg føler for det, eller når jeg ser ut som et spøkelse i forhold til andre. Jeg synes ikke om å være glamourmodell-brun. Ansiktsmasker tar jeg veldig sjelden, peeling likeså, og jeg har sterke negler som vokser som ugress. Neglelakk er en sjeldenhet, bortsett fra på tærne, for jeg ville i så fall vært nødt til å lakkere dem på nytt annenhver dag (perfeksjonisme). Ang. sminke, bruker jeg ikke så mye hver dag. Mascara, Touche Eclat under øynene og litt solpudder/rouge holder i massevis. Parfyme bruker jeg alltid, men ikke i store mengder. Så jeg ligger nok midt i leia, og bruker ikke så vanvittig mye tid på skjønnhetspleie; det finnes mer spennende ting å bruke tida på. Å kjøpe sminke er helt klart morsommere enn å sminke seg.
Gjest Borghild Skrevet 6. februar 2007 #14 Skrevet 6. februar 2007 Jeg vasker håret og bruker balsam hver dag. Kurer det ca 1-2 ganger i uka og barberer legger og armhuler ca 3 ganger i uka. Bruker bodylotion hver dag og selvbruner sånn når jeg gidder. Tar sol ca en gang i uka i 20 min. Er nøye med å rense huden og bruke øyekrem og fuktighetskrem hver morgen og kveld. Skrubber ansikt og kropp ca en dag i uka og legger maske en dag i uka. Ellers bruker jeg endel sminke, men overdriver ikke. Må ha på mascara, foundation, øyenskygge, kajal, øyenbrynsblyant og lipgloss for å føle meg vel. Også farger og striper jeg håret ca hver 2. mnd. Klipper det også da.
Gjest Nattblomst Skrevet 6. februar 2007 #15 Skrevet 6. februar 2007 Jeg tar såpass godt vare på meg selv at jeg ser ok ut stort sett hele tiden.
Antoinette Skrevet 6. februar 2007 #16 Skrevet 6. februar 2007 Jeg føler et fast program hele året. Dusjer, vasker håret, renser huden og shaver hver dag. Neglene pleies en gang i uken, føttene stelles også hver uke. Hårkur og rensemaske likeså. Går til frisøren hver 5-6 uke og til hudpleier. Sminker meg hver dag og bruker stort sett alltid parfyme.
Cata Skrevet 6. februar 2007 #17 Skrevet 6. februar 2007 Vasker meg hver dag (selvsagt). Dusjer annenhver, -hvis jeg ikke har trent eller gjort noe som jeg er blitt skitten av. Da blir det oftere. Bruker så duftfrie såper og lotioner som jeg kan finne, men tar på et par dråper parfyme. Håret vaskes 2-3 ganger i uka. (Men hårkur bruker jeg ikke - kun shampo og balsam). Renser ansiktet hver kveld og smører med nattkrem nå på vinteren. Skyller med lunkent vann og har på dagkrem om morgenen. Skreller legger og under armene en gang i uka. Klipper håret (og farger eller striper gjerne) ca. hver 6. uke. Filing av føtter gjøres bare i sommerhalvåret. Om vinteren får jeg ikke hard hud. Armer og ben får seg gjerne et par strøk med selvbruner i pr. uke i sommerhalvåret. Ikke sånn at jeg blir veldig brun, bare mindre blek. Sminke bruker jeg ikke til hverdags.
Fruktig Skrevet 6. februar 2007 #18 Skrevet 6. februar 2007 Så flinke dere er da... Jeg dusjer hver dag, og vasker håret (shampo/kur) annahver dag. Tar ansiktiktsvasken i dusjen. Barberer meg for sjelden, men oftere under armene, og er nøyere om sommeren selvsagt. Sminker meg hver dag (maskara, øyenbryn, lipgloss og solpudder). Bruker aldri fukighetskrem på kroppen eller hendene, og trenger det heller ikke. Skrubber meg heller ikke på beina for det trenger jeg heller ikke. Når jeg skal på fest hender det jeg klæsjer på med selbruningskrem
:-) anna Skrevet 6. februar 2007 #19 Skrevet 6. februar 2007 Må innrømme at jeg har blitt "slappere" etter at jeg fikk barn. Nå er det et tydelig skille mellom hjemmedager og jobbdager. Synes aldri jeg har tid til å ta meg en skikkelig runde på badet lengre. Rekker jo knapt å løpe gjennom dusjen. Trøster meg med at det jo strengt tatt er bra for huden å hvile litt uten sminke, og for å håret å unngå hårføneren hver dag.
Gjest koffeine Skrevet 6. februar 2007 #20 Skrevet 6. februar 2007 Etter å ha lest innleggene her føler jeg meg ganske sjuskete (Har aldri tenkt på å file føttene...) Stort sett gjør jeg dette hver dag: dusjer, litt sminke, litt parfyme og ordner håret. Renser ansiktet om kvelden og bruker fuktighetskrem og øyekrem. Barberer leggene og under armene ved behov (en gang i uka kanskje), og bruker av og til (sjelden) skrubb og hårkur. Frisøren har jeg ikke sett siden oktober, og har altså en halv meter ettervekst for tida, men den er heldigvis ikke så veldig tydelig. Men så er jeg singel da, noen fordeler skal man jo ha da (Eller så kan det jo hende det er en viss sammenheng her...)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå