Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Skulle sitere masse som du hadde skrevet, men jeg ble bare så lei av å skrive så mye. :roll:

Kan du ikke finne deg en annen hobby enn å gå inn på et kvinneforum og kritisere andre religioner enn kristendommen, som er din egen religion?

Det du skriver om Islam, viser bare hvor uviten, arrogant og ignorant du er.

Ingen muslimer fordømmer andre religioner, slik som du fordømmer alle andre enn de kristne. Også i muslimske land, er der kirker og synagoger og de lever fredelig sammen . Mohammed drepte aldri noen slik du skrev, og muslimer blir ikke drept hvis de konverterer til en annen religion. Og det står ingenting i Koranen om at man skal drepe.

Nå håper jeg at du gir deg med denne "misjoneringen" din her inne, syns du er helt ekstrem på å skrive at alle andre enn kristne bare er dritt. Og alt det du til nå har skrevet, får meg til å lure på hva slags ensom og patetisk person det der kan være som bruker så mye tid på alle disse trådene om at "du skal brenne i helvete om du ikke blir kristen" osv osv. Snakk om å kaste stein i glasshus.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Skulle sitere masse som du hadde skrevet, men jeg ble bare så lei av å skrive så mye. :roll:

Kan du ikke finne deg en annen hobby enn å gå inn på et kvinneforum og kritisere andre religioner enn kristendommen, som er din egen religion?

Det du skriver om Islam, viser bare hvor uviten, arrogant og ignorant du er.

Ingen muslimer fordømmer andre religioner, slik som du fordømmer alle andre enn de kristne. Også i muslimske land, er der kirker og synagoger og de lever fredelig sammen . Mohammed drepte aldri noen slik du skrev, og muslimer blir ikke drept hvis de konverterer til en annen religion. Og det står ingenting i Koranen om at man skal drepe.

Nå håper jeg at du gir deg med denne "misjoneringen" din her inne, syns du er helt ekstrem på å skrive at alle andre enn kristne bare er dritt. Og alt det du til nå har skrevet, får meg til å lure på hva slags ensom og patetisk person det der kan være som  bruker så mye tid på alle disse trådene om at "du skal brenne i helvete om du ikke blir kristen" osv osv. Snakk om å kaste stein i glasshus.

Jeg forstår at du er fullstendig uvitende om hva islam står for, og forårsaker ute i verden, eller så er du selv en muslim.

Og det er en løgn du presenterer når du skriver at jeg har skrevet at alle andre enn kristne er dritt.

Men det er jo alltid slik at de som ikke har noe å fare med, de tyr til løgner.

Skrevet

Jeg kan jo trekke fram de trådene du tidliger har startet der du skriver at alle som ikke er kristne skal brenne i helvete da.

Skrevet (endret)

Og jeg vet hva Islam står for. Kanskje en ide at du også setter deg litt inn i ting før du fordømmer slik. Pluss; Lær deg å skille mellom muslimer og terrorister.

Endret av Tanita
Skrevet (endret)
Jeg forstår godt din tankegang.

Hvis jeg fikk høre om Jesus som et lite barn, da ville det være årsaken til at jeg valgte kristendommen framfor alle religioner.

Men jeg kan opplyse deg om at det ikke var grunnen.

Før jeg ble kristen, så leste jeg mye om mange forskjellige trosretninger, i håp om å finne noe overnaturlig som jeg kunne tro på, for jeg hadde et ekte håp om at det skulle finnes noe mer mellom himmel og jord enn det jeg allerede visste.

Dette tror jeg er fordi Gud har lagt ned i oss alle en lengsel etter ham.

Men dessverre, eller heller heldigvis, så fant jeg ingenting jeg kunne tro på, selv om jeg leste om allslags mystikk og overnaturlige hendelser.

Men det var med meg som med de aller fleste. Siden ingenting annet var noe å satse livet sitt på, så valgte jeg tilslutt å prøve Gud.

Jeg ba om å få et møte med Gud, og det fikk jeg på en slik måte at det ikke lenger var noen tvil om hans eksistens og at han hørte meg, og at han svarte meg på min bønn.

Siden har jeg hatt mange møter med Gud.

Selv om jeg aldri har sett ham, så har jeg merket ham både fysisk og psykisk.

Enhver som kaller på ham med et oppriktig hjerte, vil ikke bli skuffet.

Men det er ikke nok å gjøre det bare for å se om det virker.

Hvorfor måtte du ha noe overnaturlig å tro på?

Endret av Snuppao
Skrevet
Hvorfor måtte du ha noe overnaturlig å tro på?

Er det ikke det alle søker da?

Jeg tror ikke det finnes mange her i verden som ikke tror at det er mer mellom himmel og jord, eller i himmel, enn vi kan se og oppfatte.

jeg tror de fleste har en lengsel etter noe mer,

Det er vel også derfor vi har så mange trosretninger.

Skrevet
Nei, det gjør de forsåvidt ikke, men det kommer an på hvordan man ser på det. Men mange jøder og kristne vil ikke anerkjenne Allah som den jødisk-kristne guden (i så tilfelle måtte de jo nesten også ha anerkjent Koranen, noe som igjen måtte føre til at de anså islam som den egentlige tro som Gud kom med). Dermed er det noen som sier at muslimene "tilber en avgud". Personlig misliker jeg sterkt en slik uttalelse, men jeg har hørt og lest flere tilfeller av slike utsagn - kanskje da spesielt fra enkelte kristne grupperinger.

Nå har jeg prøvd å forklare dette et par ganger (og det er ikke så lett da det er litt komplisert), hvis du leser om den almenne og den spesielle åpenbaringen så kanskje du forstår meg. Dette er forresten fra et kristentperspektiv. Jeg kan prøve å utdype det litt...

Kristendommen er en monoteistisk religion. Dvs at man tror på én gud. Det fins ikke andre guder. Og når andre ber til sin gud, så vil man utifra læren om den almenne åpenbaring gå utifra at de ber til denne guden pga av sin søken etter Gud (den kristne gud) Og at bønnen egentlig er til h*n. Man kan kalle den kristne guden for en slags "overgud" (et religionvitenskaplig begrep)

I gresk mytologi så hadde man mange forskjellige guder, og de fleste visste man mye om. Men en var den ukjente gud, overguden, den som skapte alt. Og det står noe om dette i Bibelen:

Apostlenes gjerninger kap 17,vers 22-23

"Atenske menn! Jeg ser at dere på alle måter er svært religiøse. For da jeg gikk omkring og så på helligdommene deres, fant jeg et alter med denne innskriften: 'For en ukjent Gud'. Det som dere tilber uten å kjenne, det forkynner jeg dere."

Beklager at dette ble litt rotete, men håper at det hjalp!

Skrevet

Poenget mitt er ikke at jeg er uenig med deg. Poenget mitt er at jeg vet det finnes kristne som mener det jeg tidligere har skrevet - jeg har ikke problem med at du mener det er en feilaktig mening. (Jeg misliker den sterkt selv).

Skrevet
Er det ikke det alle søker da?

Jeg tror ikke det finnes mange her i verden som ikke tror at det er mer mellom himmel og jord, eller i himmel,  enn vi kan se og oppfatte.

jeg tror de fleste har en lengsel etter noe mer,

Det er vel også derfor vi har så mange trosretninger.

Nei, alle søker ikke etter noe overnaturlig å tro på. Og hvorfor må det være overnaturlig. Det fnnes nok mer mellom himmel og jord, det er jeg ikke uenig i. Men å dra det fra der til gud, blir for drøyt for meg. Hvofor ikke tro på dine medmennesker? Den kreativitet og kraft som er i menneskene.

Jeg mener det er innenfor de store religioner vi finner de fleste trosretninger. Dvs en vri eller avart av de store.

Skrevet
Nei, alle søker ikke etter noe overnaturlig å tro på. Og hvorfor må det være overnaturlig. Det fnnes nok mer mellom himmel og jord, det er jeg ikke uenig i. Men å dra det fra der til gud, blir for drøyt for meg. Hvofor ikke tro på dine medmennesker? Den kreativitet og kraft som er i menneskene.

Jeg mener det er innenfor de store religioner vi finner de fleste trosretninger. Dvs en vri eller avart av de store.

Nå finnes det da ikke noen motsetninger i det å tro på sine med mennesker, og det å tro på Gud. Det burde jo være slik at alle kunne stole på alle sine medmennesker, men slik er det dessverre ikke.

Nå er det jo de som tilber både trær og steiner, forskjellige figurer og mye annet.

De må jo tro at det er noen form for overnaturlig i disse, ellers var det jo ingen vits i å tilbe? I India finnes det visstnok millioner av forskjellige guder, selv om de har et par hovedreligioner. Det må jo være for at de har en lengsel etter noe overnaturlig i seg.

Jeg ser på dette som blindveier for den lengselen som Gud har lagt ned i oss alle etter å søke ham.

Skrevet
Nå finnes det da ikke noen motsetninger i det å tro på sine med mennesker, og det å tro på Gud. Det burde jo være slik at alle kunne stole på alle sine medmennesker, men slik er det dessverre ikke.

Nå er det jo de som tilber både trær og steiner, forskjellige figurer og mye annet.

De må jo tro at det er noen form for overnaturlig i disse, ellers var det jo ingen vits i å tilbe? I India finnes det visstnok millioner av forskjellige guder, selv om de har et par hovedreligioner. Det må jo være for at de har en lengsel etter noe overnaturlig i seg.

Jeg ser på dette som blindveier for den lengselen som Gud har lagt ned i oss alle etter å søke ham.

Joda,de finnes de om ber til steiner, figurer og mye annet. Kristendommen er også blant dem, Hvis du tenker på natur-religiner, kontra teismen, så er det forskjellig filosofi bak dem.

Men jeg tror ikke det har med lengsel etter noe overnaturlig. å gjøre.Heller et behov for forklaring på det man ikke forstår.

Eller av frykt.

Skrevet
Joda,de finnes de om ber til steiner, figurer og mye annet. Kristendommen er også blant dem, Hvis du tenker på natur-religiner, kontra teismen, så er det forskjellig filosofi bak dem.

Men jeg tror ikke det har med lengsel etter noe overnaturlig. å gjøre.Heller et behov for forklaring på det man ikke forstår.

Eller av frykt.

Vel, det er vanskelig for meg å forstå at du ser all denne form for dyrkelse av forskjellige ting som naturlig. Hva tror du at de vil oppnå med det hvis det ikke skjer noe overnaturlig?

Mener du at det er trangen til å tilbe, selv om de vet med sikkerhet at ingenting kommer til å skje allikevel, som driver dem til dette?

Det bør vel ha en hensikt?

Skrevet
Poenget mitt er ikke at jeg er uenig med deg. Poenget mitt er at jeg vet det finnes kristne som mener det jeg tidligere har skrevet - jeg har ikke problem med at du mener det er en feilaktig mening. (Jeg misliker den sterkt selv).

Jeg kan godt være enig i at kristne har forskjellige meninger om saken ja. Det jeg reagerte på i ditt siste innlegg var at du skrev at de måtte (nesten) ha annerkjent Koranen for å annerkjenne at muslimene ber til samme gud som de. Og det er jeg helt uenig i, enten det var din mening eller noen andre kristne sin ;)

Skrevet
Vel, det er vanskelig for meg å forstå at du ser all denne form for dyrkelse av forskjellige ting som naturlig. Hva tror du at de vil oppnå med det hvis det ikke skjer noe overnaturlig?

Mener du at det er trangen til å tilbe, selv om de vet med sikkerhet at ingenting kommer til å skje allikevel, som driver dem til dette?

Det bør vel ha en hensikt?

For meg er det ikke naturlig å tilbe noe som helst. Begrepet naturreligion er et samlebegrep på religioner som er mer orientert mot naturen enn gud. Norrøn religioner et eksempel på en sånn. De har respekt for naturen og ser på livet og døden som en naturlig syklus. Og ja de ofret til gudene sine i håp om at de skulle gi dem gode avlinger osv, eller for å takke. Men de ble ikke styrt av noen spesiell gud, de ble ikke fortalt at de må oppføre seg på en bestemt måte for å komme til noen himmel. De ble heller ikke truet med helvetets pinsler og varme. De var tolerante overfor andre folks tro,og avviste ikke de andres guder.

De kristene har trangen til å tilbe, selv om det med sikkerhet ikke kommer til å skje noe som helst, så dette er vel kjent stoff for deg.

Dessuten ber dere til ting dere også, kristendommen er full av symboler.

Skrevet
De kristene har trangen til å tilbe, selv om det med sikkerhet ikke kommer til å skje noe som helst, så dette er vel kjent stoff for deg.

Dessuten ber dere til ting dere også, kristendommen er full av symboler.

Det er ganske utrolig at du kommer med en påstand om at ingenting skjer når vi ber til Gud.

Hvis dette var tilfelle, da var alle kristne bare tåper som ikke forstår noen verdens ting. Nei, dette gjelder nok bare de som ber til døde ting.

Jeg kan forsikre deg om at jeg ikke hadde vært kristen en uke, om ingenting hadde skjedd da jeg tok i mot Jesus som min frelser.

Og jeg kan forsikre deg om at det har skjedd meg mye også i ettertid, også som direkte svar på mine bønner.

Det er ganske fenomenalt at noen kan tro at ca 700 millioner evangeliske kristne, pluss ca. 1,5 milliarder andre kristne, stadig ber til en Gud som ikke reagerer på deres bønner.

Skrevet

Det er ganske utrolig at du kommer med en påstand om at ingenting skjer når vi ber til Gud.

Hvis dette var tilfelle, da var alle kristne bare tåper som ikke forstår noen verdens ting. Nei, dette gjelder nok bare de som ber til døde ting.

Jeg kan forsikre deg om at jeg ikke hadde vært kristen en uke, om ingenting hadde skjedd da jeg tok i mot Jesus som min frelser.

Og jeg kan forsikre deg om at det har skjedd meg mye også i ettertid, også som direkte svar på mine bønner.

Det er ganske fenomenalt at noen kan tro at ca 700 millioner evangeliske kristne, pluss ca. 1,5 milliarder andre kristne, stadig ber til en Gud som ikke reagerer på deres bønner.

Hva med alle de som tror på Gud, men som ikke kaller seg kristne da? Tror du at Gud reagerer på deres bønner? Hvis ikke må jeg jo si at det er ganske fenomenalt at du kan tro at de ber til en Gud som ikke gjør det...

Skrevet

Nå tror ikke jeg at det betyr noe om du kaller deg kristen eller ikke, for Gud ser etter hjertet, og ikke etter hva du kaller deg.

Men å svare på ditt spørsmål om disse får bønnesvar, det kan bare disse selv svare på.

Men om noen ikke vil kalle seg kristen fordi de skammer seg over sin tro, da har Jesus sagt at han vil skamme seg over dem overfor sin Far i Himmelen.

I så fall vil det vel ikke være så underlig om de ikke får svar på sine bønner.

Skrevet
Nå tror ikke jeg at det betyr noe om du kaller deg kristen eller ikke, for Gud ser etter hjertet, og ikke etter hva du kaller deg.

Men å svare på ditt spørsmål om disse får bønnesvar, det kan bare disse selv svare på.

Men om noen ikke vil kalle seg kristen fordi de skammer seg over sin tro, da har Jesus sagt at han vil skamme seg over dem overfor sin Far i Himmelen.

I så fall vil det vel ikke være så underlig om de ikke får svar på sine bønner.

Herren har aldri bedt meg om å si til noen at jeg er "kristen", og jeg kan ikke huske sist noen spurte meg om jeg var det heller. Vet forresten ikke hva jeg ville svart. Tror jeg måtte bedt om en begrepsavklaring først. Det betyr ikke at jeg skammer meg over Jesus. Jeg har ingen problemer med å snakke om troen min med mennesker. Jeg forstår bare ikke hva vi skal med kristen-begrepet, siden det uansett ikke sier noe som helst om hva som skjuler seg bak

Skrevet (endret)

Sorry, jeg har fått nok av beviser på den påstanden.

Uansett hvor mange dere er i verden, er dere ikke i flertall. Uten at det har noe med saken å gjøre.

Men selv alle dere ber og ber, så blir ikke verden roligere og fredeligere. Skjevhetene, sykdommene og urettferdigheten er fremdeles her. Med så mange stemmer du hevder det er, bør han kunne gjøre noe.

Endret av Snuppao

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...