mee mee Skrevet 5. februar 2007 #1 Skrevet 5. februar 2007 tenkte å lage en tråd der man skrive opp pålegg på brødskiva. mange ganger kommer jeg ikke på noe, og ender opp med noe enkelt og kjedelig... hva syns du er veldig god? bare å fyre løs
mee mee Skrevet 5. februar 2007 Forfatter #2 Skrevet 5. februar 2007 To ting er jeg veldig glad i: phillidelphia, isbergsalat, agurk, skinke, tomat, rødløk majones, kylling (grillet kylling fra butikken) og rødløk majones og laks
workout Skrevet 5. februar 2007 #4 Skrevet 5. februar 2007 Hmm, det er jo så mye:) Makrell i tomat Sardiner med agurk Skinke og ost(toast) Brunost (det vil jeg ha etter trening) Fiskekake og et berg av gr.saker. Skinke og et berg av gr.saker.. Vita hjertego ovnsbakt leverpostei og tomat.. Og mye mer:)
Karamba Skrevet 5. februar 2007 #5 Skrevet 5. februar 2007 Mye forskjellig: Leverpostei og agurk Røkt laks og eggerøre Roastbeef og stekt løk Trønderfår og agurk Kokt egg, majones og tomat Makrell i tomat Ost, skinke, tomat, agurk, paprika og rødløk
Gjest Frk Åberg Skrevet 5. februar 2007 #6 Skrevet 5. februar 2007 Jeg spiser bl.a. dette: *vellagret hvitost *grovrevet makrell i tomat *peppermakrell *moltesyltetøy *eplemos *cottage cheese med paprika eller tomat og litt salt *krydderost *blå- eller hvitmuggost *pesto med grønnsaker
Malama Skrevet 5. februar 2007 #7 Skrevet 5. februar 2007 Varierer med humøret (og brødet, det som er godt på fint brød er ikke nødvensigivs godt på grovt og motsatt) Men jeg er ikke så "avansert" jeg da, og operer gjerne i "perioder". (når jeg først spiser noe, så spiser jeg det mye. Delvis fordi jeg gjerne tar mde meg bare brød i matpakken, også går jeg på butikken på mandagen og kjøper pålegg, som jeg da har den uka) I det siste har jeg spist: *Strandskinke *Strandamør (dessverre får jeg den bare ferdigskåret eller vakuumpakket her da, skal prøve å huske å ha med skikkleig hjemmefra neste gang jeg er der) Ellers så går det gjerne i kokt skinke (med tomat på om jeg er i det fantasifulle hjørnet (eller har tilgjengelig...) eller hamburergygg. Hvitost er også godt. Men egentlig er jeg matlei, særlig når et gjelder matpakken, så jeg skal følge litt med her
Gjest Marillia Skrevet 5. februar 2007 #8 Skrevet 5. februar 2007 Er ufattelig kjedelig i påleggsveien; det varierer mellom hvitost og brunost.
Gjest Ylva Virvla Skrevet 5. februar 2007 #9 Skrevet 5. februar 2007 Leverpostei og sylteagurk. Hvitost og sylteagurk. Hvitost med grov sennep.
Gjest Pax Skrevet 5. februar 2007 #10 Skrevet 5. februar 2007 Oppkuttet tomat, agurk eller reddik med smør under. Peanøttsmør Hommus Bønnepostei Tartex div soyaoster bare smør på f.eks nybakt brød en sjelden gang syltetøy
Gjest bada Skrevet 5. februar 2007 #11 Skrevet 5. februar 2007 (endret) Her er et par usunne majonesbaserte forslag: Eggesalat: Hakk et par kokte egg, samt litt purreløk eller gressløk. Bland inn Hellman's majones og smak til med salt og pepper. Passer bra sammen med chorizo. Tunfisksalat: Bland en boks tunfisk (hell av oljen) med finhakket løk (en mild type som f.eks. vårløk eller rødløk er best), og hakkede kapers (og hakket persille om man har). Rør inn litt Hellman's majones og lettrømme. Det er godt med salatblader under og tomatskiver oppå. En slags coleslaw: Revet gulrot og hvitkål, samt litt finsnittet løk blandes. Rør inn en blanding av majones, lettrømme og dijonsennep. Smaker godt sammen med kokt skinke, f.eks. Rekesalat: Rens reker, og bland inn lettrømme, majones og masse hakket dill, og eventuelt litt finsnittet agurk. Endret 5. februar 2007 av bada
Nelle Skrevet 5. februar 2007 #12 Skrevet 5. februar 2007 Mitt favorittsmørbrød om dagen: Godt smør (Bremyk) Noen blader hjertesalat Noen tynne ringer rødløk Chorizopølse NAM!
Luzi Skrevet 5. februar 2007 #13 Skrevet 5. februar 2007 Genial tråd nå som jeg skal skrive handleliste og trenger inspirasjon:) Her går det som oftest i grovbrød med: - salat under skinka og tomat på toppen -leverpostei + agurk/tomat -first price rekesalat med ekstra reker i (student-budsjett mat hehe) og salat i bunnen -makrell i tomat -fiskepudding og kaviar (litt spesielt, men NAM!) -tine pepper-kremost med eple/pære/druer eller alt som måtte passe til Det er egentlig bare fantasien som setter grenser her, jeg putter igrunnen det meste jeg kan finne i kjøleskapet på skiva
Gjest Huldali Skrevet 5. februar 2007 #14 Skrevet 5. februar 2007 - Brunost, gjerne med honning under - Salami og og hvitost med agurk - Bringebær syltetøy - Salat, en frisk smørost og hvitost - Skiver av epler, gjerne med honning under. - Agurk med salt og pepper - egg, koktegg eller speilegg - toast med ost, skinke, smørost, sylteagurk og diverse krydder.
Gjest piaf Skrevet 5. februar 2007 #15 Skrevet 5. februar 2007 Noen av mine favoritter: - Snøfrisk, ruccola, røkelaks og vårløk - Salat (feks rød lollo+ruccola), brie og finhakket soltørket tomat - Salat, eggeskriver, kaviar og pepper - Ruccola, roastbeef, rødbeter og litt dressing av matyoghurt og pepperrot fra tube - Epleskiver med kanel - Økologisk peanøttsmør og bananskiver
Cata Skrevet 5. februar 2007 #16 Skrevet 5. februar 2007 Appelsinmarmelade. Peanøttsmør med bringebærsyltetøy (Ja, jeg vet det, usunt og merkelig - men faktisk godt.) Av de litt sunnere alternativene så liker jeg: Hamburgerrygg Hvitost (gjerne med paprika) Kokt skinke. Leverpostei (grov sådan) Morrpølse eller annen spekepølse Makrell i tomat Pepperost eller krydderost (smøreost) Sikkert mye annet også, men dette var det jeg kom på i farten.
Gjest Lea Skrevet 5. februar 2007 #17 Skrevet 5. februar 2007 Bringebærsyltetøy er nok favoritten. Eller går det gjerne i: Norvegia i skiver (helst vellagret) Kokt skinke Lett Philadephia Leverpostei Brun ost Og jeg skal helst bare ha en ting på skiva da. Er litt sær sånn. Kan strekke meg til ost og skinke sammen, men ellers er jeg ikke noe glad i blandings.
Amanlis Skrevet 5. februar 2007 #18 Skrevet 5. februar 2007 Det går i perioder hva jeg spiser men dette liker jeg godt: * Makrell i tomat med majones og agurk * Gulost * Ridderost * Leverpostei * Røket laks * Brunost * Hardkokt egg Det er sikkert mye mer, men kommer ikke på mer i farta.
Arkana Skrevet 5. februar 2007 #19 Skrevet 5. februar 2007 Noen favoritter: - Hjemmelaget, majonesbasert kylling- eller eggesalat - Kavli smøreost (min favoritt er røkt gouda) med agurk, tomat, salt og pepper - Smøreost, Dijon-sennep og røkt skinke - Ovnsbakt postei, stekt bacon og hakket løk - Brie og spekeskinke - Rødbetesalat og små stekte kjøttboller
Gjest Fjellsippa Skrevet 5. februar 2007 #20 Skrevet 5. februar 2007 -Hjemmelaget syltetøy - jordbær, blåbær, multer eller tyttebær. -Lammerull - helst hjemmelaget, men lammerullen fra Aron mat i Tromsø er også nydelig. -Ribberull med rødbeter. -Grov leverpostei med rødbeter. -Røkt skinke med tomat og agurk. -Roastbiff med remulade. -Spekelaks eller gravlaks. -Stekt egg og bacon med tomat og agurk. -Kokt egg og ansjos. -Hvit ost, men da vil jeg gjerne varme brødskivene sånn at osten smelter. -Blåmuggoster - helst på baguette med et glass rødvin til. -Brie -Spansk eller italiensk spekeskinke. Har til gode å finne god norsk spekeskinke. Også her vil jeg helst ha baguette og rødvin til, så det blir helst kveldskos.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå