Adonia Skrevet 4. februar 2007 #1 Skrevet 4. februar 2007 jeg lurer litt på hvordan orgasme skal føles. jeg og kjæresten har masse sex, og jeg elsker det. men leste et sted at jenters orgasme varer i gjennomsnitt 13 sekunder.. jeg opplever jo høydepunkt i sexen, men aldri noe som har vart så lenge. så derfor lurer jeg litt på om jeg har hatt orgasme, eller om jeg kun har vært på kanten til å få en.. hvordan opplever dere orgasme? er det forskjellig fra gang til gang?
Gjest Alyx Skrevet 4. februar 2007 #2 Skrevet 4. februar 2007 Mine varer som regel bare i noen få sekunder, tre til fire kanskje. Så 13 hørtes mye ut (og deilig ut!) for meg, men det varierer vel fra person til person.
Gjest Gjest Skrevet 5. februar 2007 #3 Skrevet 5. februar 2007 jeg er ganske sikker på at når du får orgasme så vet du det, helt sikkert. Når jeg fikk min første satte jeg bare i et glis og tenkte, shit så deilig!! Da var jeg sikker!
Gjest gjesta Skrevet 5. februar 2007 #4 Skrevet 5. februar 2007 enig, når du får din første er det ingen tvil! men jeg hadde det lenge sånn som deg, og det er greit det også. jeg synes sex er deilig mens det varer og ikke bare orgasmen.
Adonia Skrevet 6. februar 2007 Forfatter #5 Skrevet 6. februar 2007 hmm.. kanskje det er noe jeg går glipp av da?? har innbilt meg at jeg at jeg får orgasme, men har aldri kjent meg igjen i beskrivelsene av orgasmer, så derfor har jeg begynt å tenke litt på dette. håper flere vil svare på hvordan deres orgasme føles
Fiol Skrevet 6. februar 2007 #6 Skrevet 6. februar 2007 Ja, du kan være sikker på du vet det når du får en Er en så unik og ekstrem følelse ulik det meste annet. Og ikke gi opp. Jeg har ei venninne som ikke hadde fått orgasme når hun hadde sex, før for en liten stund siden. Hun er en av dem som har ofte sex og eksprementerer en del, men likevel greide hun det bare når hun gjorde det selv alene. Så plutselig da hu fikk seg ny kjæreste fikk de det til, og gud å glad hun var! hehe, så gled deg! Det er DIGG!
ally82 Skrevet 6. februar 2007 #7 Skrevet 6. februar 2007 jeg kjenner meg veldig igjen her... føler meg mange ganger på kanten men så stopper det opp.... hva gjør jeg galt???? tror aldri jeg har hatt en orgasme, i hvertfall ikke slik som blir beskrevet av dere andre. Noen gode råd...?
Gjest Eir Skrevet 6. februar 2007 #8 Skrevet 6. februar 2007 jeg er ganske sikker på at når du får orgasme så vet du det, helt sikkert. ← Det der er en myte. Det er helt sikkert sånn for noen, men for andre kan det være veldig vanskelig å definere hva som er en orgasme. Jeg brukte lang tid på å skjønne det selv, og det er vanskelig å si noe generelt om hvordan det føles, siden det kan være så ulikt.
Ernie Skrevet 7. februar 2007 #9 Skrevet 7. februar 2007 Det jeg kan si er at min orgasme, og jeg er mann, føles sånn at det blir utrolig deilig og jeg mister kontrollen over reaksjonen i kroppen. Slik min kone sier det, så føles det sånn for henne også. Hun må være ordentlig trygg på partneren for å få orgasme og hun trenger ganske lang stimulering. Hun får raskest orgasme ved bruk av vibrator, så mitt beste tips er som følger: Kjøp en vibrator, om du ikke har, og legg deg i fred og ro og bruk den til å stimulere klitoris. Konas favoritt er en G-orm, som hun bruker på klitoris. Slipp deg løs og kos deg til du forhåpentligvis eksploderer!
Lilith Skrevet 7. februar 2007 #10 Skrevet 7. februar 2007 Det der er en myte. Det er helt sikkert sånn for noen, men for andre kan det være veldig vanskelig å definere hva som er en orgasme. Jeg brukte lang tid på å skjønne det selv, og det er vanskelig å si noe generelt om hvordan det føles, siden det kan være så ulikt. ← Jepp. For min del føles det også ulikt fra gang til gang. Det er slett ikke hver gang det 'eksploderer'.
Ernie Skrevet 7. februar 2007 #11 Skrevet 7. februar 2007 Enig! Min kone får både milde og sterke orgasmer, og noen gang ejakulerer hun ved de sterkeste. Mine varierer også i intensietet og er gjerne sterkest ved lang stimuleringstid.
Gjest TsS Skrevet 7. februar 2007 #12 Skrevet 7. februar 2007 Jeg kjenenr at det er noe som bygger seg opp i kroppen.. Heeeelt vilt! Men dette er kun klitotis orgasme da. (har aldri fått g-orgasme) Og så strammer det seg noe helt *#%& der nede. Og jeg rykker i hele kroppen.. Har opplevd orgasmer som har vart så lenge, men det skal være en gooood orgasme og forspill med i bildet. Noen ganger så er det over på et sekund
aimee Skrevet 7. februar 2007 #13 Skrevet 7. februar 2007 En god idè: invester i en liten vibrator! Da får du garantert en deilig orgasme, og du vil ikke være i tvil når den kommer. Slik vil du lære å kjenne kroppen din enda bedre og Ps. jeg har aldri opplevd en 13-sekunders! (hvem er den kvinnen???)
Amalie_85 Skrevet 7. februar 2007 #14 Skrevet 7. februar 2007 Jeg tror aldri jeg har opplevd en orgasme som har vart i 13 sec. Men så har jeg ikke stoppeklokke med i senga heller! For når jeg har sex varer den hvertfall 5-7 sec, men visst jeg bruker vibrator kan den vare mye mye lengre. (men ikke dermed sagt at den føles bedre, når jeg ikke har den nærheten som jeg får vet sex blir det mer, jaja, da fikk jeg orgasmen, ferdig med det)
Ernie Skrevet 7. februar 2007 #15 Skrevet 7. februar 2007 Vi tar vel heller ikke tiden, men jeg vet ut fra opplevelsene at konas er lengre enn mine. Noen ganger ved munnsex kan hun ha lange orgasmer om jeg slikker henne rolig gjennom orgasmen. Det samme kan skje om jeg senker frekvensen på vibratoren under orgasmen.
Adonia Skrevet 7. februar 2007 Forfatter #16 Skrevet 7. februar 2007 vibrator er jo et godt tips da. har tenkt på det selv, spesielt siden typen er i militæret dette året. men jeg pleier aldri å kose med meg selv på egenhånd. har jo gjort det noen ganger, men det var mest fordi jeg ville prøve å få til ting på egenhånd - ikke fordi jeg var kåt. kanskje det blir mer spennende med en vibrator? kanskje det også er forskjell på klitoris orgasme,og annen orgasme? fordi jeg er ganske sikker på at jeg ikke har fått klitorisorgasme under sex. selv om både jeg og typen stimulerer klitoris av og til så blir det aldri gjort så lenge om gangen.
Ernie Skrevet 7. februar 2007 #17 Skrevet 7. februar 2007 Det viktige er tid og trygghet. Dessuten onani, alene eller sammen med partneren, er sundt og godt. Ta deg et varmt bad eller en varm og lang dusj. Gjør gjerne noe for å bli kåt. Fantaser, se film, les erotikk, tenk på partneren din. Hva som helst, som du måtte tenne på. Bruk vibratoren. Prøv deg frem for å finne passe styrke. Kjøp en trinnløs. Bor du i Oslo, f.eks. kan du stikke innom Kondomeriet. Der treffer du hyggelige damer, som sikkert kan anbefale en passe for en nybegynner. Bruk din egen fuktighet eller glidemiddel, slik at du ikke blir sår. Kos deg så i ro og fred, og forhåpentligvis vil du komme i en deilig orgasme.
aimee Skrevet 7. februar 2007 #18 Skrevet 7. februar 2007 vibrator er jo et godt tips da. har tenkt på det selv, spesielt siden typen er i militæret dette året. men jeg pleier aldri å kose med meg selv på egenhånd. har jo gjort det noen ganger, men det var mest fordi jeg ville prøve å få til ting på egenhånd - ikke fordi jeg var kåt. kanskje det blir mer spennende med en vibrator? ← Jeg tar med den frihet og anbefaler en fin nybegynner; denne herligheten kan du bli avhengig av
Ernie Skrevet 7. februar 2007 #19 Skrevet 7. februar 2007 Jeg fant ut at den kona bruker heter Stubby lyseblå, og ikke G-ormen.
Gjest Gjest Skrevet 7. februar 2007 #20 Skrevet 7. februar 2007 Det der er en myte. Det er helt sikkert sånn for noen, men for andre kan det være veldig vanskelig å definere hva som er en orgasme. Jeg brukte lang tid på å skjønne det selv, og det er vanskelig å si noe generelt om hvordan det føles, siden det kan være så ulikt. ← Beklager, men da har du ikke hatt orgasme. Orgasmer varierer i styrke og intensitet, men er uansett alltid lett å definere siden den er ulikt alt annet. Man kan ikke ta feil. Hvis man ikke er sikker på at man har hatt en orgasme så har man ikke hatt det... Men det skjønner man ofte ikke før man får sin første orgasme.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå