Gå til innhold

Borgelig bryllup!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg og madammen har tenkt å gifte oss til til byfuten, men finner liten informasjon om hvem vi skal kontakte og hvordan vi skal gå fram...særlig når vi bor i Sola kommune.

Noen som har vært gjennom dette og kan lede oss litt på vei?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her kan du skrive ut erklæring fra brudefolkene og forlovererklæring som fylles ut og sendes til folkeregisteret i kommunen en av dere bor i. Så får dere en prøvingsattest tilbake, den er gyldig i fire mnd, og da kan dere ta kontakt med den aktuelle byfogden og bestille tid for vielse.

Skrevet

Takker for svar... Det var den siden til Jæren Tingrett jeg var ute etter ja :klappe:

Har et spørsmål til:

Noen som har noen forslag til hvem som kan leie ut en eller to seilbåter til totalt 18 personer for noen timer for en rundtur omkring Stavanger?

Skrevet (endret)

Ubesluttsomme som vi er, så har vi kommet med et annet mulig alternativ om dette lar seg gjøre.

Sola Ruinkirke... Passe stor og fin.

Men hvor ringer en for å høre om det er mulig og evt. arrangere det?

Finner hjemmesiden og masse fine bilder av kirken, men ingen veiledning til hvem en tar kontakt med...

Ikke noe god til å google :sjenert:

Endret av Griffin
  • 2 uker senere...
Skrevet

Er det mulig å gifte seg borgerlig i sola ruinkirke? :overrasket:

Skrevet

Hehe... :sjenert:

Tviler... men nå er det slik at jeg har mest lyst til kirkebryllup og hun har mest lyst på borgelig. Dette har vært opp til diskusjon noen ganger.

Jeg tapte :ironi:

I all hovedsak, så blir det i tingretten, men dersom de er vrange så må vi finne et alternativ. Sola Ruinkirke er passe stor for et bryllup av våre dimensjoner... ;)

Gjest lillelou
Skrevet

Jeg tviler også litt, for det er noe med at når et rom engang er vigslet for religiøse handlinger, så er det det for all framtid, men for all del,det er lov å prøve. :sjarmor:

Skrevet
Hehe... :sjenert:

Tviler... men nå er det slik at jeg har mest lyst til kirkebryllup og hun har mest lyst på borgelig. Dette har vært opp til diskusjon noen ganger.

Jeg tapte  :ironi:

I all hovedsak, så blir det i tingretten, men dersom de er vrange så må vi finne et alternativ. Sola Ruinkirke er passe stor for et bryllup av våre dimensjoner... ;)

Et alternativ er jo å gifte seg gjennom humanetisk forbund. Det skal vi. da blir man viet av en vigsler og kan ha det hvor man vil. Det kan være like storslått som et kirkebryllup. Vi skal ha vielsen ute. Blir et stort bryllup med 80 inviterte gjester. ganske likt et kirkebryllup bortsett fra den kristne delen.

Lykke til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...