Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror det er veldig forskjellig fra kommune til kommune...mener jeg betalte 1750,- for full plass for 2 år siden.

Skrevet

Hos oss er prisene som følger:

Inntil 10 t/u: kr. 1.050,- pr mnd

10 – 15 t/u: kr. 1.260,- pr mnd

Over 15 t/u: kr. 1.580,- pr mnd

Står det kanskje noe på hjemmesidene til din kommune?

Skrevet

Hos oss koster full plass 2170 kr

Det er fryktelig dyrt. Men det skal stå opplysninger om dette på din kommunes hjemmeside

Skrevet

Jeg betaler 1850,- Da kan han være i sfo til 16:30. betaler man 500 ekstra får man utvidet tid, dvs. fra 7:00 til 17:00.

Skrevet

Prisene på Sfo har blitt helt vanvittige synes jeg! I enkelte kommuner koster de nesten like mye som en full barnehageplass. Da Sfo ble innført var det ikke intensjonen at det skulle koste så mye i det hela tatt. Det var i utgangspunktet et tiltak for at barn ikke skulle være så mye alene på ettermiddagstid. :forvirret:

Skrevet

Her koster en full plass 1984,-, (gikk opp etter nyttår fra 1909,-. )Synes det er veldig dyrt pluss matpenger som er ca 400,- pr år.

Skrevet

Vi er heldige og har billig SFO! Prisen på full plass er rundt 950 kr, pluss matpenger, ca 170 kr. Vi har tilbudet inntil 14 timer pr uke, og betaler 830 kr, pluss 130 i mat. SFO her er åpen fra 07 til 16. Onsdag har småskolen fri, og da koser de seg på SFO med hjemmebakte rundstykker, pizza el.l.

Skrevet
Hos oss koster full plass 2170 kr

Det er fryktelig dyrt. Men det skal stå opplysninger om dette på din kommunes hjemmeside

dette betaler vi også. Helt horribelt. Særlig med tanke på at jeg i noen år betalte 1500 for eldstemann i Oslo, og der gikk noen foreldre til sak fordi sfo skal drives til kostpris. Og da fikk jeg tilbake flere tusen kroner osm vi hadde betalt for mye.

Gjest Mayamor
Skrevet

Måtte kikke etter: 1850,- for full plass i vår kommune.

Skrevet

jeg har ikke skolebarn enda, men snart, og vi skal ikke ha barna våre på sfo, rett og slett fordi det er for dyrt. Syns det er sykt at man lager en ordning som i utgangspunket skal hjelpe barna slik at de slipper å være hjemme alene hele ettermiddagen, men så ender det opp med en ordning som mange ikke har råd til! Så da ender det mange steder opp med at det er barna av de mest ressurssterke foreldrene som går på sfo, og dermed kommer inn i et sosialt miljø etter skoletid, mens andre barn må gå hjem til et kaldt hus å ikke ha noen å leke med fordi de andre er på sfo... trist at politikerne lar det gå så langt...

Gjest Mayamor
Skrevet

Enig med deg der - men jeg har selv "gått i den fellen".

Andre barn fikk ikke være med sønnen min hjem da de hadde jo tross alt betalt for sfo... Barnet hadde absolutt ingen! å være med. Ikke kjekt å bostavlig talt være utenfor. Men da først kabalen med å slutte på sfo kom til jul i 3 klasse: var min sønn blandt de første som sluttet. Hadde det bare vært en-1-en annen som ikke gikk på sfo - hadde ikke min sønn gått. Men etter 3 måneder som "utstøtt" - betalte heller vi de kronene. :forvirret:

Skrevet
Enig med deg der - men jeg har selv "gått i den fellen".

Andre barn fikk ikke være med sønnen min hjem da de hadde jo tross alt betalt for sfo... Barnet hadde absolutt ingen! å være med. Ikke kjekt å bostavlig talt være utenfor. Men da først kabalen med å slutte på sfo kom til jul i 3 klasse: var min sønn blandt de første som sluttet. Hadde det bare vært en-1-en annen som ikke gikk på sfo - hadde ikke min sønn gått. Men etter 3 måneder som "utstøtt" - betalte heller vi de kronene. :forvirret:

Det er jo greit nok hvis man bare syns det er dyrt, men får det til om det er nødvendig, problemet er jo at det er så dyrt at det finnes mange som faktisk ikke har råd i det hele tatt å ha barna sine på sfo. Og da blir disse barna letter utenfor, -pga økonomi. Da begynner vi å klassedele samfunnet syns jeg...

Personlig har jeg ikke problemer med å ikke ha ungene mine på sfo fordi dette er et lite sted hvor alle barna så og si bor på samme sted, og det fortsatt finnes en god del hjemmeværende mødre,( og selv skal jeg være hjemme fordi jeg er nettstudent,) og da også flere barn som ikke går på sfo. Tror nok det er like mange som ikke går på sfo som faktisk gjør det. Men jeg er fullstendig klar over at de fleste steder er det ikke sånn, og jeg syns virkelig synd på de som må la barna komme hjem til tomt hus og ingen å leke med fordi de ikke har råd til sfo.

Skrevet

Hos oss er det heller ikke noe stort problem at gutten vår ikke er på Sfo. Det er andre i nabolaget som heller ikke går. I tillegg er han på "etter skoletid-karate" 1 gang i uken og kulturskolen 1 gang...dette er begge aktiviteter som foregår tidlig på ettermiddagen. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...