Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Vilja :-)
Skrevet
Synes serien er spennende og kjempebra.

Og Vilja - det er ikke akkurat noe søndagsskolemiljø de portretterer - og slike miljøer er rå og brutale ... Det hadde blitt temmelig miss om de hadde kuttet ut alle volds-scenene. Og ja, det er faktisk endel menn som synes det er ok at de er utro .. men som går av hengslene om kona dere gjør det samme.

Rettferdiggjørende vold? Hvordan kan du si det? Slike miljøer skremmer vannet av meg - og "Torpedo" har ikke akkurat gjort det mindre skremmende - tvert imot.

Tror du har misforstått hele serien ... Den heter Torpedo .. og hvor mange tiltalende torpedoer har du hørt om? Synes han spiller kjempebra, jeg .. og det tror jeg du og gjør - siden du finner ham så avskyelig ...

Men i alle.. :klø:

Hvor har du henta alle antagelsene dine fra? At jeg ikke skulle ha forstått hva slags serie Torpedo er, eller at jeg ikke vet hva slags miljø torpedomiljøet representerer, eller at jeg ikke skulle ha likt det realistiske skuespillet til Terje-torpedo skulle jeg likt å vite hvor du tar fra. For disse tingene var nemlig ikke en del av min kritikk.

Jeg synes serien tar for lett på Terjes utroskap, og gjør konas utoskap til noe Terje kan tillate seg å drepe andre mennesker for. Det er her hovedpersonen faller igjennom hos meg. Jeg driter i realismen, jeg snakker om hva jeg finner tilstrekkelig sympatisk eller ikke. Altså dreier ikke min misnøye seg om hvordan han generelt blir framstilt i serien i kraft av å være torpedo av yrke. Videre snakker jeg om SELVrettferdiggjørende vold (ikke rettferdiggjørelse av all volden i serien generelt..).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...