MellonCollie Skrevet 4. februar 2007 #1 Skrevet 4. februar 2007 Noen flere som så på torpedo som startet på tv2 i dag? Hadde veldig store forventninger egentlig, og har ikke helt bestemt meg enda hva jeg syntes Syntes vel det var bra til å være norsk, men samtidig; ganske forutsigbart hva som skulle skje i denne episoden synes nå jeg da. Kommentarer fra forskjellige personer i de første 10 minuttene hinta litt for mye om handlinga... Men kommer nok til å følge med fremover! Noen som vet hvor mange episoder det er?
Lady Lovelylocks Skrevet 4. februar 2007 #2 Skrevet 4. februar 2007 Er ikke helt sikker. Syns det var litt vanskelig og følge med. Men kommer nok til og se resten av serien.
Væren Skrevet 4. februar 2007 #3 Skrevet 4. februar 2007 Jeg bruker alltid litt tid på å "komme inn i" nye serier, men kommer nok også til å se fortsettelsen. Synes ikke det var så verst underholdning. Til min forundring har jeg begynt å like krim!
Gjest Vilja :-) Skrevet 4. februar 2007 #4 Skrevet 4. februar 2007 Det er 4 episoder. Jeg ble litt skuffa over første episoden iallefall. Syntes handlingen var rotete og dialogene kjipe. Ikke var det så veldig engasjerende heller. Er vel blitt godt vant med Hunter på NRK1 på torsdagskveldene. Torpedo er ikke i nærheten av å være like bra. Men kanskje det tar seg opp et par hakk i neste episode, når man blir litt bedre kjent med de ulike karakterene.
Gjest sitrus Skrevet 4. februar 2007 #5 Skrevet 4. februar 2007 (endret) Synes ikke den var så verst, selv om det var ganske forutsigbart endel av det som kom til å skje. Syntes det var noen ok karakterer, både Aksel Hennie og han Terje Torpedo var ikke så verst. han østeuropeeren var mer klisjéaktig. Produksjonen var ganske fin - litt mer action og litt mer dynamikk enn mye annen norsk krim (som jeg ikke orker å se på, fyttikatta). Bedre enn Kodenavn Hunter, som jeg også får spader av... Men jeg synes ikke den er så bra som den danske som går på mandager (?). Edit: Det har kanskje litt med hvilke norske skuespillere man takler også - jeg klarer ikke mer av Kristoffer Joner og Ane Dahl Torp, i hvert fall ikke i samme serie og med blågrått filter. Urk. Mens de som spiller i Torpedo har jeg litt høyere toleranse for. Endret 4. februar 2007 av sitrus
Gjest Primula Skrevet 5. februar 2007 #6 Skrevet 5. februar 2007 Det er 4 episoder. Jeg ble litt skuffa over første episoden iallefall. Syntes handlingen var rotete og dialogene kjipe. Ikke var det så veldig engasjerende heller. Er vel blitt godt vant med Hunter på NRK1 på torsdagskveldene. Torpedo er ikke i nærheten av å være like bra. ← akkurat det jeg skulle si.
Gipsi Skrevet 5. februar 2007 #8 Skrevet 5. februar 2007 jeg fikk bare sett siste halvdel så har ikke helt gjort meg opp noen mening enda. Går den i reprise?
Gjest niomi Skrevet 5. februar 2007 #9 Skrevet 5. februar 2007 Me like very much. Mye mer nerve i denne serien enn i Hunter. Og som en annen sa - Ane Dahl-Torp trenger en pause fra skjermen nå, før hun blir helt oppbrukt. Delvis det samme med Kristoffer Joner. Aksel Hennie er søt, og Terje Torpedo er snasen. hihi
Sarah Salamander :-) Skrevet 5. februar 2007 #10 Skrevet 5. februar 2007 Når kona til Tor Pedo kom ut fra dusjen med kjempe dotten sin midt i glaningen, hylte jeg og typen av latter og konkluderte med at "JA-denne serien er norsk" Er bare så typisk norsk film å vise slike ting.... Synes også at en del av dialogene var veldig - jeg kommer rett fra teaterskolen - aktig. Hadde høye forventninger til serien, men BOB BOB. Følte ikke det blir noe krise om jeg går glipp av de neste episodene I følge http://pub.tv2.no/nettavisen/side2/kultur/article886068.ece prøver de å satse på en Emmy..... kanskje litt vel høye forhåpninger...
Cherie Skrevet 5. februar 2007 #11 Skrevet 5. februar 2007 Edit: Det har kanskje litt med hvilke norske skuespillere man takler også - jeg klarer ikke mer av Kristoffer Joner og Ane Dahl Torp, i hvert fall ikke i samme serie og med blågrått filter. ← De er litt b rukt opp ja Liker hunter bedre. ← *signere*
Grooo Skrevet 5. februar 2007 #12 Skrevet 5. februar 2007 Virkelig lite engasjernede, kommer garantert ikke til å se resten selv om vi faktisk satt og så hele denne episoden i tilfelle det skulle ta seg opp.
Gjest sitrus Skrevet 5. februar 2007 #13 Skrevet 5. februar 2007 Når kona til Tor Pedo kom ut fra dusjen med kjempe dotten sin midt i glaningen, hylte jeg og typen av latter og konkluderte med at "JA-denne serien er norsk" Er bare så typisk norsk film å vise slike ting.... ← Haha - jeg la ikke merke til det engang, jeg - lurer på hva det sier om meg? Sikkert noe de fant nødvendig for å vise hvor nært forhold kona og han hadde til hverandre.
Minita Skrevet 5. februar 2007 #14 Skrevet 5. februar 2007 Når kona til Tor Pedo kom ut fra dusjen med kjempe dotten sin midt i glaningen, hylte jeg og typen av latter og konkluderte med at "JA-denne serien er norsk" Er bare så typisk norsk film å vise slike ting.... Når skjedde det? var det helt på begynnelsen? kan ikke huske å ha sett noen dusj-scene.. Er ellers i samme oppfatning som de fleste her. Grei underholdning, men håper det blir litt mer engasjerende i neste episode. Hadde nok litt for høye forhåpninger
Gjest Mrs. Potter Skrevet 5. februar 2007 #16 Skrevet 5. februar 2007 Når kona til Tor Pedo kom ut fra dusjen med kjempe dotten sin midt i glaningen, hylte jeg og typen av latter og konkluderte med at "JA-denne serien er norsk" Er bare så typisk norsk film å vise slike ting.... ← Hehhe,akkurat det samme sa jeg og sambo!
Gjest Vilja :-) Skrevet 21. februar 2007 #18 Skrevet 21. februar 2007 Jeg synes ikke serien er særlig bra. Hovedsakelig fordi hovedpersonen ikke tiltaler meg i all sin selvrettferdiggjørende vold. Han har visstnok fått bestevenninnen til sin avdøde kone gravid (om dette var før konen døde eller etterpå fikk jeg ikke helt med meg). De hadde jo sex kort tid etter at kona døde, men hun fortalte ham at hun hadde vært gravid med ham i 10 uker etter hva jeg fikk med meg, ergo har han vært utro. MEN, han eksploderer i raseri når han finner ut at kona har vært utro MOT HAM. Han er attpåtil villig til å begå drap på en uskyldig kvinne, motivert for å dermed få tilgang til info om hvem kona hans var utro med. Hans eget samvittighetsnag virker ikke spesielt uttalt. Patetisk!
Gjest *Tara* Skrevet 22. februar 2007 #19 Skrevet 22. februar 2007 Jeg synes ikke serien er særlig bra. Hovedsakelig fordi hovedpersonen ikke tiltaler meg i all sin selvrettferdiggjørende vold. Han har visstnok fått bestevenninnen til sin avdøde kone gravid (om dette var før konen døde eller etterpå fikk jeg ikke helt med meg). De hadde jo sex kort tid etter at kona døde, men hun fortalte ham at hun hadde vært gravid med ham i 10 uker etter hva jeg fikk med meg, ergo har han vært utro. MEN, han eksploderer i raseri når han finner ut at kona har vært utro MOT HAM. Han er attpåtil villig til å begå drap på en uskyldig kvinne, motivert for å dermed få tilgang til info om hvem kona hans var utro med. Hans eget samvittighetsnag virker ikke spesielt uttalt. Patetisk! ← Synes serien er spennende og kjempebra. Og Vilja - det er ikke akkurat noe søndagsskolemiljø de portretterer - og slike miljøer er rå og brutale ... Det hadde blitt temmelig miss om de hadde kuttet ut alle volds-scenene. Og ja, det er faktisk endel menn som synes det er ok at de er utro .. men som går av hengslene om kona dere gjør det samme. Rettferdiggjørende vold? Hvordan kan du si det? Slike miljøer skremmer vannet av meg - og "Torpedo" har ikke akkurat gjort det mindre skremmende - tvert imot. Tror du har misforstått hele serien ... Den heter Torpedo .. og hvor mange tiltalende torpedoer har du hørt om? Synes han spiller kjempebra, jeg .. og det tror jeg du og gjør - siden du finner ham så avskyelig ...
Gjest gjesta Skrevet 22. februar 2007 #20 Skrevet 22. februar 2007 Jeg er enig med Tara, selv om jeg ikke så sist episode. Samtidig skjønner jeg problemet med å få sympati for hovedpersonen; greit nok at det sikkert (?) ikke er meningen man skal like han, men det kan være litt vanskelig å følge med på en serie hvor man ikke liker noen Er uansett glad for at det går an å lage en proff norsk spenningsserie uten traurige gamle etterforskere..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå