Gjest Engel, ikke pålogget Skrevet 19. februar 2003 #1 Del Skrevet 19. februar 2003 Har noen tips til et romantisk sted (sol, fine strender, koselige restauranter) som det passer å reise til i juni, som ikke koster så altfor mye? Reise og opphold i 14 dager bør ikke koste over 8-10 000 pr person. Håper jeg får mange tips!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Harald Skrevet 19. februar 2003 #2 Del Skrevet 19. februar 2003 Greske øyer er bankers i sommerhalvåret. Dessuten er det ikke den trykkende varmen i juni, som i juli-aug. Jeg tror jeg ville anbefalt Rethymnon på Kreta. Stedet markedsføres som stedet for par-ferie i katalogene. Restaurantene er veldig idylliske, enten de ligger i de trange smugene i gamlebyen, eller de ligger ved båthavnen. Strendene er et kapitel for seg, østover er det endeløse flotte sandstrender, men ikke sånne sandstrender hvor det er kjedelig langgrunt. Skulle tro at du får en to-ukers i juni for 6-7.000,- pr person. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 24. februar 2003 #3 Del Skrevet 24. februar 2003 Slutter meg til forrige innlegg. Greske øyer er bra på den tiden. Jeg vil ellers slå et slag for Malta. En flott øy. Riktig nok er det ikke så mange sandstrender der. Vi lå på klippestrendene og jeg for min del syntes det var like bra som sandstrender. Hvis du har lyst på litt utflukter er det gode muligheter til det også. Hvis dere drar til Malta må dere få med dere den blå lagunen på Comino. Det er kanskje den beste badeopplevelsen jeg har hatt noen gang. Helt turkist klart vann, og det går an å svømme inn i grotter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skorpion72 Skrevet 25. februar 2003 #4 Del Skrevet 25. februar 2003 Hva med Provence? Vi skal dit en uke i sommer, og det koster oss ca. 9000,- tilsammen med fly, hotell og leiebil. Sterling har billige turer til Nice, og billig overnatting er ikke noe problem. Gleder meg som en unge til en superromantisk uke i Provence, som nygift. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Loolaa Skrevet 25. februar 2003 #5 Del Skrevet 25. februar 2003 Joiner tipset om greske øyer. Var en uke på Naxos/Santorini i fjor, det var kjempekoselig. På Santorini er det ikke noen fine strender, men byen Oia (uttales Ia) er veldig sjarmerende. Der bodde vi både billig og dyrt. naxos har fantastiske strender, særlig hvis dere leier moped og kjøre til de litt mer øde strendene. loolaa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Loolaa Skrevet 25. februar 2003 #6 Del Skrevet 25. februar 2003 Det flotte hotellet vi bodde på i Oia, Santorini tror jeg heter Aethrio. Det er veldig koselig, en lang krinkelkrok vei gjennom hagen/hotellhus opp til resepsjonen. Husene er selvfølgelig tradisjonelle hvite greske hus. Og jeg tror de bare har suiter. Den vi hadde var over to etasjer, nydelig soverom i andre med balkong, og stor stue, flott bad, delikat innredning i kjølig marmor og gyllenbrune bord/skap og stereoanlegg med opera-kassett klar til romantiske øyeblikk. Flott svømmebasseng og deilig frokst ute mellom husene/suitene. Det er også et annet hotell der som så fantastisk flott ut. Vi var innom og fikk se en suite, men det var fullt når vi skulle booke (Angelina Jolie m. følge hadde tatt over under innspilling av Tomb Raider 2. Det må vel være et godt tegn). Det begynner på K, kan ha vært Kiritaki??? Det er vel kanskje et reisebyrå som kan hjelpe dere med å finne det ut. Så nettopp at dere ikke ville ha for dyr tur. En natt på Aethrio kostet vel opp mot 2000 kr. Da blir kanskje dette tipset litt bortkastet... Men kanskje en natt i luksus kan være romantisk? Det var det vi gjorde for å feire forlovelsen. Ellers bodde vi billig OG koselig. loolaa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå