Nanaluanna Skrevet 4. februar 2007 #1 Skrevet 4. februar 2007 I nye leiligheten er det et vanlig badekar som vi må dusje oppi også. Er ikke helt fornøyd med det så jeg lurer på å bytte det ut med en steamdusj eller evt en kombinasjon av steamdusj og boblebadekar. Har sett litt på disse . Liker nemlig å bade ganske godt Er det noen som har sånt? Eller vanlig steamdusj? Hvilket merke? Fornøyd?
Sashagirl Skrevet 4. februar 2007 #2 Skrevet 4. februar 2007 Skulle gjerne likt å fått respons på dette jeg også, har vært inne og sett på akkurat samme siden, og lurt på om dette er noe å satse på. Litt skeptisk til slike "billige" kinaimport-dusjer som florerer nå, men jeg har jo ikke sett/prøvd dem i virkeligheten, så godt mulig jeg tar feil. De nordiske merkene er mye dyrere, så jeg lurer på om man "får hva man betaler for", eller om de er et godt kjøp uansett... Det står egentlig mellom noe fra siden du linket til, og denne her: http://bad.no/more.php?id=201&mods=18-1293,19-1292,21-1290 Den siste har dobbel pris ca, fordelen er at den er nordisk merke (større sannsynlighet for å få hjelp om det blir garantisak osv), og den har boble/massasje-funkjson, noe ikke alle de kinaimport-dusjene hadde... Håper noen har erfaringer å komme med!
Gjest gjesta Skrevet 4. februar 2007 #3 Skrevet 4. februar 2007 Mamma og pappa har gått fra badekar til steamdusj, og er veldig fornøyde. Mamma elsker å bade, men synes det er like godt å steame seg (vi har lite bad og dermed er det ikke plass til noe stort steambad med boblebadekar). I følge mamma er det to ting hun savner/ikke er fornøyd med: - vanskelig å lese i steamdusjen, det gikk i badekaret - setet er lite og ikke behagelig å sitte på (og det er jeg helt enig, har prøvd noen ganger) Men, alt i alt er de veldig fornøy med steamdusjen sin. Vet ikke hvilket merke det er...
Nanaluanna Skrevet 4. februar 2007 Forfatter #4 Skrevet 4. februar 2007 Ja det var litt prisforskjell der! Nå står det jo på sparmax at det er kampanjetilbud, men kan jo hende det er kampanje hele året, ikke vet jeg. Var på boligmesse i dag og fikk sett "rome" fra sparmax. Kvaliteten virket grei. Synes kanskje den virket litt lealaus i veggene men det kan være fordi den ikke sto inntil en vegg?
Gjest gjesta Skrevet 4. februar 2007 #5 Skrevet 4. februar 2007 Ja, kom på en ting til. Mamma og pappa + noen andre vi kjenner måtte forresten få lagt inn ny kurs i sikringsskapet når steamdusjen kom, men det vet du kanskej at det er fare for..
Nanaluanna Skrevet 4. februar 2007 Forfatter #6 Skrevet 4. februar 2007 Ja, kom på en ting til. Mamma og pappa + noen andre vi kjenner måtte forresten få lagt inn ny kurs i sikringsskapet når steamdusjen kom, men det vet du kanskej at det er fare for.. ← Nei det visste jeg ikke! Det var ikke så bra da...
Gjest gjesta Skrevet 5. februar 2007 #7 Skrevet 5. februar 2007 Nei det visste jeg ikke! Det var ikke så bra da... ← Jeg vet ikke om det er sånn for alle altså, men kan jo være lurt å sjekke ut i hvertfall..
Bindy Skrevet 7. februar 2007 #8 Skrevet 7. februar 2007 De aller fleste må ha en egen kurs ja. Vi har separat boblebad og steamdusj og måtte ha en kurs til hver ting.
Fru.U Skrevet 7. februar 2007 #9 Skrevet 7. februar 2007 Hei. Vi har kjøpt denne (men uten treverket): http://www.aquabad.no/Steambad/my2245.htm Har hatt den i halvanen måned nå. Vi er veldig fornøyde og bruker den mye til mer enn dusjing. Den har egen kurs i sikringsskapet vårt og, så det må du nok regne med ja. Den virker solid og robust, med tanke på kvalitet. Men det skulle jo bare mangle at vår fortsatt henger sammen
Nanaluanna Skrevet 7. februar 2007 Forfatter #10 Skrevet 7. februar 2007 Hei. Vi har kjøpt denne (men uten treverket): http://www.aquabad.no/Steambad/my2245.htm Har hatt den i halvanen måned nå. Vi er veldig fornøyde og bruker den mye til mer enn dusjing. Den har egen kurs i sikringsskapet vårt og, så det må du nok regne med ja. Den virker solid og robust, med tanke på kvalitet. Men det skulle jo bare mangle at vår fortsatt henger sammen ← Hvor mye betalte dere for den? Kunne ikke se at det sto priser noen sted på siden. Hvor mye betalte dere for innstallasjon og ny kurs? Blir ikke helt enig med meg selv.... Har veldig lyst på både steamdusj og badekar men er redd for at den kommer til å bli veldig stor og "romskip" aktig på ett 6 kvm bad. Nå ser jo jeg på en rektangulær modell som ikke er mer enn 90 cm bred, men allikvel... Hmm....
Gjest Vintersol Skrevet 7. februar 2007 #11 Skrevet 7. februar 2007 Vi har en tilsvarende modell som Fru.U, og er veldig fornøyd med det! Steamen er veldig bra mtp aromaterapi om du liker det, det er mange flotte oljer som forebygger forkjølelse, eller lindrer hodepine og stress. Massasjen jeg får i badet har gjort at jeg har hatt minimalt med problemer med min revmatisme etter at det ble installert! Badet vårt er på ca 9m2, og steambadet ser dominerende/ruvende ut, men det tar ikke mer plass enn et vanlig badekar, det ser bare slik ut siden det har både vegger og tak. Installasjonen av steambadet er ofte inkludert i prisen. Vi kjøpte vårt på salg (fjorårets modell) og betalte 19900.- inkludert montering. I tillegg betalte vi ca 1000.- for å få lagt inn en ny kurs til badet.
Fru.U Skrevet 8. februar 2007 #12 Skrevet 8. februar 2007 Listepris på det jeg hadde lagt ved bilde av er på rundt 36.000. Vi fikk vårt for 27.000. Vi fikk satt det inn i forbindelse med at vi bygde nytt hus så de som bygde huset monternte og koblet det på for oss, uten at jeg vet hvor mye ekstra vi betalte for det. Vi har også bad på ca 9kvm og kabinettet vårt er veldig dominerende i rommet, men det tror jeg ikke er til å unngå. Det er jo et massivt møbel.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå