Gå til innhold

Gutten min har 40 i feber idag

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ligget med heavy influensa siden onsdag og tror jeg nå har smittet sønnen min. Han hadde idag 40 i feber. Ga han en paracet før jeg la ham, og da gikk feberen ned ti 39. Har ikke tatt han til legen idag da jeg selv er så dårlig og mannen min er bortreist. Tenkte han kunne ta han med til legen imorgen. Har barn influensa like lenge som voksne??Og burde jeg ha gått til legen med ham? Han er 2 år i mai.

Almentillstanden har vært ganske slapp med han har sett på film i hele ettermiddag, så fokus har vært der Spiste også en yogurt før han la seg.

Videoannonse
Annonse
Gjest Mioscha
Skrevet

Jeg tar ungene med til lege om de har svært nedsatt allmenntilstand, høy feber over flere dager, ikke drikker eller spiser eller har veldig vondt.

Hvor legen influensa varer er vanskelig å si, det varierer jo svært mye både for barn og voksne.

Se an formen i morgen og pass på å få i gutten nok væske.

God bedring til dere begge!

Skrevet

Pass på at han ikke har det for varmt på rommet sitt, følg med han litt utover kvelden og om allmenntilstanden blir verre kan du kontakte legen. Om han sover greit og ikke koker over kan du godt vente til i morgen. Jeg har som regel gitt det en dag eller to, men det kommer jo an på så mye da. Hvordan tempen blir etter paracet, allmenntilstand og om han drikker. Hold det litt kjølig rundt han og gi han masse drikke.

God bedring til gutten din.

:klem:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...